Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Hartland

Je suis Ugocsa, qui non coronat.

Százhúsz ország közül GDP-ben a 34., optimizmusban és közérzetben a 117. Lakói az EU-ban a legszkeptikusabbak a rendszerváltással kapcsolatban. Melyik lehet ez a kemény ország?

"A baromi abszurd helyzetre az abszurd baromkodás pont megfelelő válasz." (H. Hartland)

"I hate conservatives, but I really fucking hate liberals." (Matt Stone, South Park Republican)

Friss topikok

Linkblog

Itt az ellenzék újabb botránya

2014.02.20. 20:51 Holger Hartland

A komcsik már a felsőoktatást sem hagyják békén. Úgy osztogatnak parancsokat, mintha nem is 2014-ben, hanem 1984-ben lennénk. Nem kultúrharc kell ide, hanem értelmiségi rendszerváltás!

A minap ezt a levelet küldte az ELTE TÁTK dékánja a kar oktatóinak:

"Tisztelt Kolléganő/Kolléga!

Kérem, hogy amennyiben 2014. február 19-20. napon előadás vagy gyakorlat formájában tanórát tart, szíveskedjen felhívni a hallgatók figyelmét arra, hogy 2014. február 20-án (csütörtökön) 16-17.30-ig Bajnai Gordon exminiszterelnök úr látogatása alkalmából konferenciát rendeznek a XXXVII. előadóba. (sic - H.Hartland)

Kérem nyomatékosan kérjék őket (kiemelés tőlem - H.Hartland), hogy az előadásra regisztráljanak a Neptunban és tiszteljék meg az előadást részvételükkel, mivel jelenleg kis létszámú a jelentkezők száma. (sic - H.Hartland)

Közreműködésében bízva,

köszönettel:

Dr. Tausz Katalin

dékán"

Megjegyzés: a levélben néhány apró részletet megváltoztattam. Találjátok ki, miket. A megfejtés alább olvasható, fehér alapon fehér szöveggel (ha kijelölöd a kurzorral, láthatóvá válik):

Nem az ELTE TÁTK-n, hanem a Miskolci Egyetemen, nem Bajnai Gordon, hanem Kövér László, és nem Tausz Katalin írta a levelet, hanem Farkas Ákos, a ME dékánja: http://444.hu/2014/02/20/legyenek-szivesek-reszt-venni-a-kover-laszlon/

26 komment

Címkék: fidesz felsőoktatás ilyen ország pedig nincs villámposzt értelmiségi rendszerváltás

A bejegyzés trackback címe:

https://hartland.blog.hu/api/trackback/id/tr975824698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sapika 2014.02.20. 21:05:42

Szuper a fehérbetűs megfejtés, de a tartalom még jobb persze.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.20. 21:07:37

@Sapika: Értelmiségi rendszerváltást! Bele is írom a posztba. :)

Sapika 2014.02.20. 21:18:17

Valamikor réges-régen kivezényeltek engem egy pártnapra. Amin meglepődtem, mivel nem voltam párttag. (Sohasem voltam MSZMP tag.) Mindenesetre, ha már ott voltam, feltettem egy kérdést:

Mostanában nagyon finom kristálycukrot lehet kapni. Olyan, mintha nádcukor lenne. Ennek persze én személy szerint nagyon örülök, mivel tudtommal a nádcukor olcsóbb is, és jobb is, mint a répacukor. Csak azt nem értem, miért a Kabai Cukorgyár neve van feltüntetve a zacskóján.

Az illetékes elvtárs, a reform egyik élharcosa elmosolyodott, és azt válaszolta:
Kubából nyerscukrot importálunk, melyet ezek szerint a Kabai Cukorgyárban finomítanak és csomagolnak.

Na ez azután bekerült az illetékes egyetem pártbizottságának körlevelébe, meg is mutatták nekem, valami olyasmi volt, hogy itt támadják a kubai-magyar barátságot. Bajom nem lett belőle, hasznom viszont igen: soha többé nem küldtek semmi ilyesmire, még a foxi-maxiba sem agitáltak.

maroz 2014.02.20. 22:21:00

Slendriánság. Már eleve kéne legyen egy ekkora egyetemen egy lokális törzse a nagy fának, nem igaz, hogy 15 ezer diák között ne akadna 15-30, akik fontosnak érzik a jövőjüket. Nem a dékán dolga lenne egy ilyen eseményre a résztvevők toborzása, hanem mondjuk egy teljesen független és totálisan civil diákszervezeté, ifjúsági mozgalomé, vagy valami hasonló.

Ez a szakszerűtlenség, ez az, ami ebben az országban a legborzasztóbb.

szempontpuska 2014.02.21. 08:34:04

@Holger Hartland: az nem 2014, hanem 2016 lesz és nem Bajnai, hanem Botka ;-)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.21. 09:54:23

@szempontpuska: 2016-ra Botka már exminiszterelnök úr lesz? Érdekes idők jönnek! :)

Sapika 2014.02.23. 12:11:33

Látom, már lecsengett itt a diskur, így lehet megemlékezni Jancsóról is. Ezt a zen stílusú izét Horn Gábor tette közzé tőle a fészbukon:

Én a magam erejéből lettem senki.
Elégedett vagyok az elégedetlenségemmel.
Képes vagyok bármit a legizgalmasabb pillanatban félbehagyni.
Csomó mindennek meg kell történnie, hogy végre ne történjen semmi.
Higyjetek a látszatnak!
Én a termeszekkel vagyok. Vakok.
Élni annyi, mint bajban lenni.

Liberális az, aki szilárd lábbal áll a légüres térben.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.23. 14:25:18

@Sapika: Ha már vakok, akkor ebből én annyit értek, mint vak a sós kifliből, de ha valaki elmagyarázná...

Sapika 2014.02.23. 19:45:28

@Holger Hartland: Most jövök a Ludwig múzeumból. Van ott pár orosz kortárs még két hétig.
Kétharmada kétes ízlésű, de nagyon szórakoztató humor (fekete humor + erotikus humor + ezek kombinációja). Ott van viszont Oleg Kulik-tól egy sorozat nem humoros és nem erotikus fotóféleség is az Orosz c. projektből, valamint ugyan őtőle egy Éjszakai kereszt - Szent Család - Nappali kereszt hármas kép.
Ezeket sem tudnám elmagyarázni, de még nem jöttem ki a hatása alól.

Sapika 2014.02.23. 20:32:43

@Holger Hartland: Magyarázat ügyben előadnék egy példázatot a Kapujanincs Átjáróból. Nem tudtam visszakeresni (két nagyon különböző változatot találtam most a neten), ezért emlékezetből írom.

A tanítvány kérdi: Mi a Buddha?
A mester szó nélkül feltartja azt a fapálcát, mellyel a fenekét szokta tisztogatni székelés után.
A tanítvány megvilágosodik.
Ez a 6. században történt.

A 13. században Wu-men Hu-kaj szerzetes a következőképpen kommentálta:
A mester egy tanulatlan bunkó volt. De azért a lényeg benne van: Buddha törvényei érvényesek a magasban is, és a mélyben is.

A 20. században a magyar fordító (Miklós Pál?) a következőképpen magyarázta:
Ennél azért több jelentés sík van a példázatban. Egyrészt ez a bizonyos pálca az egyetlen igazi tulajdona a szerzetesnek. Minden mást oda kell adnia, ha valaki szükséget szenved (inget, gatyát, kaját) de ezt nem, ez csak az övé.
Másrészt a magányos és komor elmélkedések között az egyetlen derűs, közös, viccelődős periódus a szerzetesek életében, mikor ezeket a pálcákat farigcsálják, és szálkamentesre csiszolják.

Sapika 2014.02.23. 20:40:04

@Holger Hartland: @Sapika:
Na most ha az előző példázat véletlenül már világos lenne, akkor ideírok egy állítólag szó szerinti angol fordítást is, picit bonyolítandó:

Case 21. Yúnmén’s “Dry Shit on a Stick”
–
A monk asked Yúnméni, “What is Buddha?”
Yúnmén replied, “Dry shit on a stick.”

Master Wúmén’s Comment
Yúnmén was too poor to prepare plain food, too busy to
speak from notes.
He hurriedly took up this shit stick to support the gate and
shore up the walls.
The decline of Buddhism was thus foreshadowed.

Master Wúmén’s Verse:
lightning flashing,
sparks shooting;
Ÿa moment’s blinking,
missed forever.

(Forrás: terebess.hu/zen/Wumenguan.pdf )

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.23. 20:55:37

@Sapika: Én erre úgy emlékszem, hogy
"- Mi lenne Buddha?
- Seggtörlő."
A magyarázat pedig az, hogy ezeket az eszközöket közösen készítik el a szerzetesek, használnia viszont mindenkinek egyedül, magában kell.
De én is fejből írom, pedig megvan a kötet valahol.

Sapika 2014.02.23. 21:08:01

@Holger Hartland: Ugyanarról írunk persze, de biztos, hogy pálca, legalább 4 fordításban láttam eddig. Kínában ugyan a papír hamar elterjedt, de a konzervatívabb - aszkétikusabb kolostorokban megmaradt az indiai módi.

Viszont lehetne ezt modernizálni is a 20. századra:
Kérdi a bóher a rebbét:
Mester, hogyan érzékelhetném az Örökkévalót?
Mire a rebbe felmutat egy tekercs WC-papírt.

(Mivel az Örökkévaló hatalma mindenben megmutatkozik.) Sztem kevésbé morbid, mintha mondjuk ugyanez a rebbe a jobbikot támogatná Londonban ;-)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.23. 21:16:21

@Sapika: Megvan!
Kapujanincs átjáró, Helikon Kiadó, 1987.

62. oldal:

"21. Jün-men seggtörlője

Egy szerzetes kérdésére, hogy mi lenne Buddha, Jün-men azt válaszolta:
- Seggtörlő."

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.23. 21:19:14

@Sapika: A magyarázat a magyarban is kb. az, mint az angolban, kivéve a decline-os mondatot. Ahelyett a magyarban az áll: "Magasságban és mélységben egyaránt Buddha Tana működik". Az a magyarázat, amire én emlékeztem, nincs ott. Valószínűleg a kötet bevezető vagy összefoglaló tanulmányában, vagy valamelyik másik jegyzetben lehet.

Sapika 2014.02.23. 21:55:26

@Holger Hartland: Gondolom, a Jancsó szabadvers ügyében egyszerűen csak szívattál.
Mert azért a csan (zen) példázatokhoz képest a Jancsó egyperces logikus és egyszerű. Például:

"[Ti] Higyjetek a látszatnak!
Én [viszont] a termeszekkel vagyok. [mivel a termeszek nem hisznek a látszatnak, hiszen] Vakok."

Stb.
Még az is lehet, hogy mások (nálam műveltebbek) csak közhelygyűjteménynek látják, és a szívatásod is erre utalt.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.23. 22:01:47

@Sapika: Nem szívattalak. Tényleg nem tudtam hová tenni, de most segítettél: erőltetett szellemeskedés. Maradjunk a csan buddhista példázatoknál! :)

maroz 2014.02.24. 18:33:32

Izgi a témátok. ;)

Mifelénk a kukoricacsutka járta, arra vajon milyen bölcseletet lehetne rámaszatolni? :)

Li Ven-pe 2014.02.24. 20:10:20

@maroz:
Több a bölcs,
több a seggtörlő,
egy a bölcsesség.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.24. 21:54:39

@Sapika: Megvan a könyv? Megtaláltam az idézett magyarázatot. Ld. a "Feljegyzések Lin-csi-ről" 3. szövegét (az ügy-nélküli igaz emberről, 9. oldal), és a hozzá tartozó jegyzeteket (134-135. oldal).

Sapika 2014.02.24. 23:28:13

@maroz: @Li Ven-pe:
Egyszer régen megvettem egy francia vásári komédiás 1610-es könyvének betűhív kiadását, és át is rágtam magam pár történeten.
Az alapséma: a nép egyszerű gyermeke vitatkozik egy roppant tudálékos figurával, és persze mindig a nép fia győz (mivel a közönség ezt igényli).
Az egyik dialógus címe:
Kinek büdösebb a segge, a nemes úré vagy a parasztemberé?
Vmi olyasmi volt kifejtve, hogy a nemes úr büdös illemhelyek gödre fölé lógatja a hátsóját hosszasan. A paraszt pedig a földjét trágyázza, miközben tavaszi szél fújdogálja üdére ...

Sapika 2014.02.24. 23:43:36

@Holger Hartland: Kösz! Letöltöttem most a netről, és megtaláltam az általad megadott oldalakon. (Megvan ez nekünk valahol papír-kiadásban is, amint azt az előbb már emailben írtam neked, a 2012-es címedre.)

Sapika 2014.03.02. 16:49:21

Hát elbúcsúztam a Ráth György múzeumtól.
Sok kelet-ázsiai múzeumot láttam (szerencsém volt) de ez a picike itthon a legkedvesebbek közé tartozott.
Az is igaz, hogy ennél szarabbul menedzselt múzeumot sem sokat láttam. Még mots, a búcsú pillanatában is értetlen látogatók találgatták egymás között, hogy mi a fene lehet az az „ékített gyám”. (Különösen szép indiai darab.) Arról már nem is beszélve, hogy ki az a Kuan Jin és miért lefelé nézi a holdat. Meg hát milyen dolog az, hogy a gazdag ukiyo-e gyűjteményük ezelőtt utoljára 1910-ben volt kiállítva.
==========
Utána mentem kis valóságsót nézni: egy fradi-rendezvény záróperceit a Ligetben. Daliás bőrfejűek hugyoztak össze éppen minden összehugyozhatót, a transzformátor-háztól az 56-os forradalom emlékművéig.
==============================================

( @Holger Hartland: )
süti beállítások módosítása