Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Hartland

Je suis Ugocsa, qui non coronat.

Százhúsz ország közül GDP-ben a 34., optimizmusban és közérzetben a 117. Lakói az EU-ban a legszkeptikusabbak a rendszerváltással kapcsolatban. Melyik lehet ez a kemény ország?

"A baromi abszurd helyzetre az abszurd baromkodás pont megfelelő válasz." (H. Hartland)

"I hate conservatives, but I really fucking hate liberals." (Matt Stone, South Park Republican)

Friss topikok

Linkblog

Elégtétel

2018.04.09. 06:48 Holger Hartland

Bevallom, nem voltam biztos benne, hogy jó ötlet behúzni a két X-et a Fideszre, és utólag sem vagyok benne biztos, elvégre megnyerték volna nélkülem is. Na de ki másra szavaztam volna? Más párt nem jelentkezett be, hogy képviselné a preferencáimat, az érdekeimet, az igényeimet, a politikai akaratomat - pedig a választás erről szól. Nem arról, hogy ki a legokosabb, a leghozzáértőbb, a legjobb, a legbecsületesebb (a legszebb mindjárt ne legyen?), hanem hogy ki áll a legközelebb ahhoz, amit akarsz. Ez pedig a te döntésed, senki másé.

Ráadásul nem lehetett előre tudni, hogy ez lesz a vége. Ha a balosok és a jobbikosok sokkal fegyelmezettebben szavaznak át egymás jelöltjeire, lehetett volna más. De nem tették. Bizonyára sok balos érezte úgy, hogy olyanokra mégsem, sok jobbikos pedig, hogy ilyenekre mégsem. Az ő döntésük. A Fidesz azért nyert, mert a balosok és a jobbikosok nem szavaztak át eléggé egymásra, mi pedig sokan éreztük úgy, hogy amit mi szeretnénk, azt úgy-ahogy, de a leginkább még a Fidesz képviseli. A mi döntésünk.

Este kapcsolgattam a tévét, és figyeltem, ahogy balliberális politikusok, műsorvezetők és kommentátorok hogyan hibáztatják a saját kudarcukért a magamfajta választót, akinek az ő pártjaikra kellett volna szavaznia a Fidesz helyett, csak persze a "gyűlöletkampány" és a "propaganda" megtette a magáét. (Végül is, igen: a balliberális gyűlöletkampánynak és propagandának is volt némi szerepe abban, hogy a Fideszre szavaztam. Hogy befogtam-e az orromat? Az én dolgom! Egyedül voltam a szavazófülkében. De ha ti kérdezitek, nem: nektek nem. :))

Néztem ezeket az elkeseredett embereket, ahogy megmondanák, még az eredmény utólagos ismeretében is, hogy nekem, a választópolgárnak, a nép, azaz a szuverén egy nyolcmilliomod részének miért kellene aggódnom és miért nem, hogy mitől kellene féltenem a hazámat és mitől nem, hogy miben kellett volna reménykednem, hogy mit gondoljak, mit tartsak fontosnak, hogy mi az érdekem, hogy milyen világot akarjak és milyet ne. Ezek a demokraták annyira jobban tudják, hogy én mit akarjak, hogy legszívesebben ők akarnának helyettem is. És ugyanezek az emberek, vagy ha pont nem is ők, de hozzájuk nagyon hasonló emberek dühöngenek és a pokolra kívánják a magamfajtákat azért, mert miközben ők leszarják, hogy nekem valójában mi a fontos, kölcsönösségi alapon én is leszarom, hogy nekik mi az.

Mégis jó helyre ment az a két X.

Elégtétel? Nem hiszem, hogy lesz, inkább csak duma. Nem is bánom: nekem ezzel az eredménnyel most megvolt. Ha én lennék Orbán Viktor, azt mondanám, ennyi éppen elég lesz elégtételnek, főjenek csak a balosok a levükben, amelyet a gyilkos szándékaikkal eresztettek és a gyűlöletükkel hevítettek. De nem én vagyok Orbán Viktor. Lehet, hogy neki van igaza, mikor olyanokat mond, "Ha kint állok a mezőn egy nagy karddal a kezemben, és rám jönnek hárman, akkor nem moralizálok, nem okoskodom, egy feladat van, hogy azt a hármat le kell kaszabolni.” Másfelől viszont Orbán Viktornak az is az érdeke, hogy pontosan ilyen ellenzéke legyen, ilyennek maradjon meg, amilyen, a szürkeállományával együtt.

De most hétfő van. A választásnak vége, az ellenség legyőzve, a dolgozó, gyereket nevelő, középosztálybeli vagy talán csak oda vágyó magyar választópolgárnak a győzelem után iskolába kell vinnie a gyerekét, aztán be kell mennie a munkahelyére, és elvégezni jó sok munkát. Az élet folytatódik. Mi folytatjuk.

165 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hartland.blog.hu/api/trackback/id/tr5713819586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kage kyōi 2018.04.09. 08:07:44

Talán nem lehet gyűlölni az Orbán rendszert?
Mit kellett volna mondania az ellenzéknek? Hogy szeressék?
Az ország nem a jó vágányra került.
Ezért nem az ország népe a hibás.
Téged senki sem kívánt pokolra.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.09. 08:39:19

Sikerült legyűrni az euroatlantista fenevadakat, a nyugati nagytőke csicskásait, a filantlop gazemberek szolgáit - egy szóval: ballibageddón!

A nagy mozgosítás mindig annak segít, akinek kisebb az elutasítottsága. Márpedig sokkal nagyobb a ballibek elutasítottsága, mint a Fideszé. A kisemberek megijedtek egy újabb ballib országrontás esélyétől Hódmező után, így egyesültek, egyeztettek, s tömegesen szavaztak.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.04.09. 08:46:35

Jó írás, de van vele kis gond. Ez lenne az:
"Ha én lennék Orbán Viktor, azt mondanám, ennyi éppen elég lesz elégtételnek, főjenek csak a balosok a levükben"
Nem ilyen egyszerű. Nem arra gondolok, hogy meg kellene torolni bármit is. A morális elégtétel szükséges. Fel kell venni a választások alatt elhangzott kesztyűket (vádakat), tételesen cáfolni, megnevezni a vádaskodót, hazudozót, uszítót, demagógot, majd sportszerűen rákenni mindent a kampány hevületére, és megbocsátani. Ez lenne az egyetlen módja, hogy részint tisztázza magát, részint úrként lépjen le a tatamiról. Ha nem így tesz, a tüskék lassan teszik a dolgukat, begennyesednek, és előbb-utóbb amputálás lesz a vége. Persze mindezt akkor feltételezve, ha a vádak valóban csak vádak voltak. Ha nem (ilyen is van), akkor meg csak gennyesedjen. Ebben az esetben azt szeretném, hogy akkor kerüljön sor a műtétre, amikor már lesz alkalmas ember a poszt átvételére.

Haloperidol 2018.04.09. 09:24:36

Én keresztény, konzervatív jobboldali vagyok, és életemben nem szavaztam még baloldali jelöltre - most megtettem, de nem sikerült mégsem megakadályozni a kétharmadot.

Én egyébként leginkább attól tartok, hogy Magyarország egy világtörténelmi változó kor küszöbén egyedül marad - hasonlóképpen, mint pont 100 évvel ezelőtt, amikor a kurva nagy kurocos büszkeség, a "mi jobban tudjok, hogy mit kell tenni" meg az, hogy "nekünk aztán ne mondja meg senki" Trianonhoz vezetett, mert nem voltak barátaink.

Az ellenségeink összefogtak és erősebbek voltak nálunk - most is nézzétek csak meg, hogy kik Magyarország barátai/szövetsgesei?

Ahogyan én látom, Orbán handabandázik, az USA, Németo, Franciao., kb az egész EU utálja, komolyan a ruszkikben kellene megbíznunk? Mikor voltak ők a szövetségeseink? soha. Szopás lesz ebből előbb-utóbb.

HaCS 2018.04.09. 09:36:08

Hát egy dolog kétségtelenül biztos.

Ennek az országnak (jelenleg) ilyen kormány kell.

"Mi választottuk őket! Minket képviselnek."

Plumper_ 2018.04.09. 09:36:25

ezt a vidéki birkatömeget nem érdekli, hogy a fideszbanda 4000 milliárd Ft-ot tett zsebre 8 év alatt, a következő években pedig a maradékot is viszik (ha az EU továbbra is folyósítja a pénzeket), nem érdekli őket, hogy sosem juthatnak helyzetbe vállalkozóként, mert azokat leosztották már, nem érdekli őket semmi, csak az 5000 Ft-os egyszeri Erzsébet-utalvány és az, hogy kiépült a főút a falu/kisvárosban és átadtak egy félkész kisstadiont.
közben pedig Budapest állja a GDP nagy részét.
b.tok+ ahányan vagytok.

stim 2018.04.09. 09:47:42

Örülök, hogy ilyen szép számban elmentünk szavazni. Az új kormány erős támogatottsággal legitim.

Marad a déli határzár és védjük úgy magunkat mint Európát,

marad az alacson jegybanki alapkamat, hogy ne fosszanak ki minket,

tovább lehet dolgozni azon, hogy még többen dolgozzanak idehaza a versenyszférában,

Több adózó több adója miatt csökkenteni lehet az adókat,

tovább emelkedhetnek hitelfelvétel nékül a bérek,

továbbra is férfi és nő frigyéből áll a család aminek a gyümölcsei a gyerekek és nem gender elméletet oktatnak az óvodában pedofil megrontók,

továbbra is minket szolgál a rendőrség és nem veri a népet balliberális parancsra ha nem tetszik nekünk a politikai böszemség,

Az ünnepeink tisztábbak és méltó módon tudunk megemlékezni,

nem a drogliberalizáció hanem a keresztény alapokon nyugvó működőképes, szeretetközpontú értékrend fog tovább erősödni,

biztonságosak maradnak a köztereink és a kormány ígéretéhez híven megszavazza a belügyekbe és a biztonságunkba beavatkozó, külföldről, államgyengítési céllal pénzelt NGO-k korlátozását,

összességében marad a nyugalom és gyarapodás, a szellemi és anyagi erősödés.

Magyarország demokrácia, ahol az van amit a nép megszavaz.

Magyarország az EU és a NATO tagja továbbra is és egy olyan EU-t szeretnénk amiben az európaiaknak és ezért Európának jó.

Békés eszközökkel, a szomszédainkkal együttműködve tovább lehet dolgozni a határok feletti nemzet újraegyesítésről és a Kárpát medencén túli magyarokara is remélhetőleg több szerep, figyelem és feladat jut a nemzetépítésben ha ők is így szeretnék.

Mindenkinek köszönet a részvételért.
Kívánom, hogy ez az eredmény minél több embernek örömet hozzon a következő években. Miközben ne felejtsük el, hogy mindenki a saját szerencséjének a kovácsa. Van amiben segíthet a kormány mert könnyíthet a feltételeken de a szerencsea a felkészültség és a lehetőség találkozása. A csodát nem, várni kell hanem csinálni:)

Cinikum 2018.04.09. 09:48:03

@Haloperidol: Én is ettől félek... a belföldi korrupció csak az egyik baj, de ha ezzel az EU-gyűlölő magatartással megint sikerül ennek az országnak kitáncolni a jóból és már megint a jelenleg növekvő, Putyinista keleti blokkba leszünk falazva, akkor végünk van.
Lassan az egyetlen különbség a rendszerváltás előtthöz képest, hogy egyelőre még szabadon el lehet menni. El is ment kb mindenki, aki megtehette. Még a Fideszes barátom, aki szerint ez a kormány frankó, is külföldön dolgozik és épp egy svájci házvásárlást tervez. Hát ennyire jó a helyzet. Még a Fideszes is elment és csak visszaszavaz, hogy tovább nyerjen a Fidesz, mert az olyan jó az országnak.

vikes14 2018.04.09. 09:49:37

Jó a blogod, szoktam olvasni. Viszont sajnos Te is oda jutottál, hogy ilyeneket irsz le "A választásnak vége, az ellenség legyőzve". Ide jutottunk, ide jutott az ország, hogy ilyet kell irni: "az ellenség legyőzve". Ki az ellenség? Van itt ellenség? Nem mind ugyanazt akarjuk? Egy normális, korrupciómentes, békés, fejlődő országot?! Kérdezem én bután. Gyűlölközni kell, haragitani a népet, hogy aki nem "jól" X-el, az aljas, szánalmas és megbánja.
Nem mondanám, hogy egyik párthoz is kapcsolódom, 2002-ben a Fideszre szavaztam, akkor szavazhattam először. Most az LMP-re szavaztam, mert úgy gondoltam más irányra van szüksége az országnak, de szavazhattam volna az MSZP-re is, vagy bármely másikra.
Ne haragudj, de, amit te leirsz, az egy vélemény. Valóban van olyan párt, amely a Te vágyaidat képviseli?

sterimar 2018.04.09. 09:56:15

A Fidesz volt messze a legkisebb rossz ezen a választáson.

MEDVE1978 2018.04.09. 10:20:02

"Más párt nem jelentkezett be, hogy képviselné a preferencáimat, az érdekeimet, az igényeimet, a politikai akaratomat - pedig a választás erről szól"

Igazából ezt nem értem. Legalábbis nekem nem világos, hogy a FIDESZ mit képviselt. Nyilván ugye programja az nem volt.
A választási kampány egy kalap fos volt. Jaj jönnek az arabok és négerek, meg kell tőlük védeni a szent országot. Brutál átlátszó és unalmas. Bár EU szinten igaz lehet, jelenleg inkább a nyugat állandó bűnbakjává tesz minket. Az arabok és négerek meg úgyis tovább mennek nyugatra, nem hülyék itt maradni, főként, hogy tőlünk nyugatabbra a segíly jóval kedvezőbb.

Ha az a kérdés, hogy volt-e kormányzóképes alternatíva, a válasz nálam is egyértelmű nem. Ugyanakkor a kétharmad olyan Orbán kezében, mint a sorozatlövő puska a kisgyerekében.

Nekem az lett volna a cél, hogy ne legyen kétharmad, ezért szavaztam elsősorban az ellenzékre. Nomeg azért, mert Orbánéktól diszkrét hányinger kerülget, az "eredményeik" (hatékonyabb adórendszer, viszonylag konszolidált gazdaság, családok preferálása az adórendszerben, szegénységi migráció EU szintű jó kezelése) ellenére is.

Jakab.gipsz 2018.04.09. 10:23:03

@F.M.J.: Most ész-játék háborúja következik, nyelv-játék helyett.

És ezen az "ész-játék" hadszíntéren egyen rangúak vagyunk, ma a magyarok mindenkivel, sőt a helyszín megválasztása és az ügy döntő csata időpontjának a megválasztása is a mi, a keresztény seregeink kezében van.

Ecsetes 2018.04.09. 10:32:03

A Fidesznek igenis volt és van jövőképe, amiben a hérköznapi magyar ember és család belefér és szerepel is.
És Gyurcsány meg is mondta a választás estélyén:
"Ádáz ellenfele mindannak amit a Fidesz képvisel"

Lehetnék én is 2018.04.09. 10:36:03

T. Blogger! Igazad van, ilyen egyszerű.
most se a Fidesznek, se Orbánnak nincs reális alternatívája.
talán a nemorbán, de az meg csak matematikailag létezik.
Mert ugye 1/3 nem szavazott, 1/3 Orbán, 1/3 nemorbán. De az utóbbiak elég nehezen igazolhatják, hogy ők egy irányba húznak, mert még darabonként sincs irányuk, hát még összegezve.

EssEm 2018.04.09. 10:41:20

Én szeretnék egy olyan rendszert, ahol a legnagyobb kisebbség nem kapja meg a hatalom egészét, hanem a kisebb kisebbségekkel együtt találják ki mi legyen. Mintha nem ellenségek lennének, hanem egy nemzet részei, akik a saját ideológiájuk mentén akarnak jót mindenki másnak.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.04.09. 10:45:40

@EssEm: És így persze kvázi kormányozhatatlanná váljon az ország, és kényelmesen lehessen alávetni mindenféle EU-s és egyéb külső kényszereknek..Hát ez most nem fog bekövetkezni..:)

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.04.09. 10:53:59

@Lehetnék én is: Aki nem szavaz, önkéntesen mond le a döntés lehetőségéről, tehát innentől irreleváns a véleménye.
Akik nem Orbánra szavaztak, azok pedig nem kompatibilisek egymással, nem voltak képesek közösen fellépni a választáson, és kormányozni sem lennének képesek együtt.Ha többségbe kerültek volna tegnap, akkor az egyesek által vágyott káosz és zűrzavar korszaka következett volna.
(Csak csendben jegyszem meg ,Nagy-Britanniában a tegnapi választási eredmény után úgy tíz nem kormánypárti képviselő ücsörögne a következő parlamentben..)

2018.04.09. 11:01:07

@stim:
Örülök, hogy ilyen szép számban elmentünk szavazni. Az új kormány erős támogatottsággal legitim.

- Egyet értek.

Marad a déli határzár és védjük úgy magunkat mint Európát,

- Ezzel is egyetértek.

marad az alacson jegybanki alapkamat, hogy ne fosszanak ki minket,

- Bár csak fosztanának ki egy kicsit magasabb kamattal!

tovább lehet dolgozni azon, hogy még többen dolgozzanak idehaza a versenyszférában,

- Még többen dolgozzanak, rabszolgaként, szinte ingyen.

Több adózó több adója miatt csökkenteni lehet az adókat,

- A gazdagok adói. A szegények minimálbérén ez nem segít.

tovább emelkedhetnek hitelfelvétel nékül a bérek,

- Mi az, hogy tovább? A bérek egy jelentős része a munkásosztály esetén cafeteria. Ezt elvették, megadóztatták. Effektív csökkent a bér ezzel, vagy éppen csak stagnál.

továbbra is férfi és nő frigyéből áll a család aminek a gyümölcsei a gyerekek és nem gender elméletet oktatnak az óvodában pedofil megrontók,

- Éhező és didergő gyerekek, ha valaki bevállalja.

továbbra is minket szolgál a rendőrség és nem veri a népet balliberális parancsra ha nem tetszik nekünk a politikai böszemség,

- Igen, a rendőrséget is megvettétek. A bűn elfogadott, nem szabad már a bűnözőre már szólni sem.

Az ünnepeink tisztábbak és méltó módon tudunk megemlékezni,

- Ez netto hazugság. Évek óta csak politikai fennhangja van.

nem a drogliberalizáció hanem a keresztény alapokon nyugvó működőképes, szeretetközpontú értékrend fog tovább erősödni,

- Ez már 1000 éve így van.

biztonságosak maradnak a köztereink és a kormány ígéretéhez híven megszavazza a belügyekbe és a biztonságunkba beavatkozó, külföldről, államgyengítési céllal pénzelt NGO-k korlátozását,

- Ez is így volt már a komcsik idejében is. Sőt, akkor volt csak igazán biztonságos!

összességében marad a nyugalom és gyarapodás, a szellemi és anyagi erősödés.

- Örülök, hogy gyarapodtál. Akkor Te benne vagy a felső 10000-ben.

Magyarország demokrácia, ahol az van amit a nép megszavaz.

- Egyetértek. Még ha tüzifautalványért is tették azt!

Magyarország az EU és a NATO tagja továbbra is és egy olyan EU-t szeretnénk amiben az európaiaknak és ezért Európának jó.

- Akkor lesz európai bér végre? Hurrá!

Békés eszközökkel, a szomszédainkkal együttműködve tovább lehet dolgozni a határok feletti nemzet újraegyesítésről és a Kárpát medencén túli magyarokara is remélhetőleg több szerep, figyelem és feladat jut a nemzetépítésben ha ők is így szeretnék.

- Először itthon kellene valamit tenni, mielőtt kihalunk!

Mindenkinek köszönet a részvételért.
Kívánom, hogy ez az eredmény minél több embernek örömet hozzon a következő években. Miközben ne felejtsük el, hogy mindenki a saját szerencséjének a kovácsa. Van amiben segíthet a kormány mert könnyíthet a feltételeken de a szerencsea a felkészültség és a lehetőség találkozása. A csodát nem, várni kell hanem csinálni:)

- Elgondolkodtató. Egy korrupt hazában meg kell keresnem most már a kiskapukat nekem is. Itt már tényleg nincs más lehetőség :(.

Berelhetoreklamfelulet 2018.04.09. 11:01:34

@Haloperidol:
A világ változik true, viszont kösz de nem kellenek sem a homokosok, sem a feministák, sem az iszlamisták, így ámblock nem kel a liberalista önpusztítás.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2018.04.09. 11:03:05

@stim:
"továbbra is minket szolgál a rendőrség és nem veri a népet balliberális parancsra ha nem tetszik nekünk a politikai böszemség"
A többivel nem is akarok foglalkozni, de muszáj megjegyeznem, hgy Fletó minden böszmesége ártalmatlan füllentés ahhoz képest, amit a Fidesz "kampány" címén művelt. Csak a baloldalon nincs Nemzeti Gárda, hogy szétverje a tévészékházat és felgyújtson pár autót.

Nna, tessék, ez kb. pont annyira volt demagóg, mint te...

pulsarito 2018.04.09. 11:10:10

@Haloperidol:
Pontosítsunk! Nem az egész Eu utálja Orbánt, hanem csak a brüsszeli politikusok egy része (leghangosabb része), és a nyugati lakájmédia, mivel nem bólogató Jánosként hajtja végre a Brüsszelben kiagyalt eszement őtleteket.
Bármilyen migrációval kapcsolatos ny-európai országban végzett közvélemény kutatás egyébként min 60%-os arányban ad igazat Orbánnak.
És végül '90 óta nem szavaztam egyszer sem a Fideszre, de most rájuk szavaztam, mertúgy gondolom, hogy egy sorsfordító kérdésben a normalitást képviselik!
A normalitás pedig az, hogy aki ide akar jönni, annak legyenek személyi azononosításra alkalmas iratai, és a jogszabályi előírásoknak megfelelően jelentkezzen be a határon!
Ha te elindulsz Ausztriába és nincs nálad igazolvány akkor az osztrák szépen visszafordít a határról, pedig te az EU polgára vagy, és nem egy azonosítatlan, azonosíthatatlan valaki!
A másik ok amiért rájuk szavaztam, az, hogy az ellenzéki pártok által hangoztatott a mindent megváltoztatunk jelszó mint program nem túl szimpatikus.
Mint ahogy nem tetszik a hatalom önmagában való akarása sem!

Majd az idő eldönti kinek volt igaza.

2018.04.09. 11:10:32

Mindezek után őszintén kívánom, hogy az EU-s források legyenek elzárva és egy fillér nélkül, munkahelyek nélkül csődöljön be az egész ország. Legyen olyan éhezés, hogy az emberek megbánják, hogy nincsenek migránsok, mert akkor nem egymást kellene megenni!

2018.04.09. 11:14:08

@pulsarito: Bármelyik párt visszafordítja azt, akinek nincs útlevele. Én határőr voltam és az MSZMP alatt is évente 1.5 millió embert fogtunk el és irányítottunk vissza.

pulsarito 2018.04.09. 11:16:55

@abcd1234:
Brávó!
Köszönjük, hogy megvilágítottad nekünk a liberális hazaszeretet valódi mélységét!

gep 2018.04.09. 11:19:39

A az ellenzék és a nem propaganda sajtó kritikáját fogalmazod meg, ami a kétezres évek közepén releváns, igaz is lenne, de most az van, hogy ha valaki másképp gondolkozik, kritikát fogalmaz meg, az ellen beindul a propagandagépezet, és rögtön hazaáruló, Soros bérenc, migráns imádó lesz. Ez nincs rendben. A Fidesz a diktatúrák eszköztárával dolgozik, mikor megnehezíti, hogy más vélemények megjelenjenek (pl. az M1, ami rengeteg emberhez elér, nem objektív, hogy finoman fogalmazzak), azt üzeni, ha nem azt mondod, amit hallani akarunk, akkor rossz lesz neked.

Vitázhatunk adókról, meg külpolitikáról, gazdaságról, de én a szólászabadságot hozom mégis elő, mert ez egy NO GO zóna. Magyarországon most nem olyan szintű szólásszabadság van, mint tíz-tizenkét évvel ezelőtt, annak ellenére, hogy persze, le lehet írni, hogy a kormány lop.

A másik, ami a Fidesz és az állam propagadnájából következik, és a legkárosabb minden filozófia közül, az az, hogy te, választópolgár nem vagy felelős azért, ami történik veled, mert azz Soros, a migránsok, Brüsszel okozza. A választók jelentős pedig el fogják hinni, hogy tényleg nem ő a hibás, ha valami rossz történik vele, ami alkalmankét természetesen igaz is lehet, azonban messze nem minden esetben, nem olyan számban, ahogy a propaganda sulykolja. Ezt persze soha nem mondják ki, de levezethető az elmúlt évtized fideszes kommunikációjából.

Én azt szeretném, hogy a lányom egy olyan országban nőjön fel, ahol
1) nem kell félnie, hogy mi lesz, ha elmondja a véleményét, és
2) hol a társadalomban általánosan elterjedt lesz a kötelességtudat, a felelősség vállalása, és nem bűnbakkereső kultúrát terjesztünk el.

sírjatok 2018.04.09. 11:20:16

@Kage kyōi:" Téged senki sem kívánt pokolra. "

Ari vagy, ezt ki írta?

"Legyen olyan éhezés, hogy az emberek megbánják, hogy nincsenek migránsok, mert akkor nem egymást kellene megenni! "

Ez nem pokolra kívánás?

Nyáry Pál 2018.04.09. 11:23:41

A te preferenciád, hogy Soros Györgyöt le kell nyomni, és nem szabad 100 millió aidses nigériait az országba engedni? Mert a Fidesz kampánya erről szólt és pont. Nincs programjuk, míg több ellenzéki pártnak van. De még ha lenne is programjuk, vagy kínálnának bármilyen jövőképet, akkor is igaz, hogy:
- Orbán Európától távolodik, Oroszországhoz közeledik. Olyan szerződéseket köt, melyek évtizedekre hozzájuk láncolják az országot.
- A NER az intézményesített lopás rendszere, ahol vállalkozóként előrejutni lojalitással és nem teljesítménnyel lehet.
- A NER leszarja a legszegényebb 20%-ot
- Az oktatást szándékosan tönkre teszik, mert nem érdekük saját értékrenddel rendelkező, nyitott, kritikus fiatalság nevelése.
- A csilliárdokból megcsinált migránsozó kampány a történelmi bűn kategóriájába esik. Magyarországon soha nem látott mértéket ért el a xenofóbia, próbáld csak ki, menj ki egy tetszőleges vidéki városban fejkendőben az utcára.

Kíváncsi vagyok, hogy ezeket a tényeket mégis mivel ellensúlyozza számodra a Fidesz?

Szarazinda 2018.04.09. 11:24:26

"képviselné a preferencáimat, az érdekeimet, az igényeimet, a politikai akaratomat - pedig a választás erről szól."

És mik azok a preferenciák? Hogy Lőrinc baráté legyen az egész gazdaság? Hogy övé legyen a média túlnyomó része, a vidéki Magyarországhoz elérő részének gyakorlatilag egésze? Hogy ebből a médiából dőljön a legalantasabb hazugságpropaganda? Örülhetsz most, de irtózatos árat fog ezért az ország fizetni, ezt a hatalmat nem érdekli sem az EU, sem más, leszarja, ha kiraknak minket onnan, a lényeg, hogy az erőforrásai felett korlátlanl uralkodhasson. Ha benn is maradunk az EU-ban, egy perifériára szorult, gazdaságilag egyre inkább lemaradó országunk lesz, arra pont elég, hogy a NER irtózatosan jól éljen belőle. Erre a legnyomorultabb afrikai diktatúrák is képesek, az ő elitjeik is remekül megélnek az országaik lenyúlásából.

Szóval akkor mik ezek a preferenciák?

nikkel odeon 2018.04.09. 11:29:59

"A választásnak vége, az ellenség legyőzve"

Bocs a kevéssé cizellált megfogalmazásért, de a jó kurva anyádat nevezd ellenségnek. Mondjuk az a szomorú, hogy sok ember - pláne talán a lelkes Fityisz hívők fejében - tényleg ez a tévképzet él, de legalább a Vezér büszke lehet, működött a propaganda... Összetartani kellene bazmeg, nem széthúzni, a tolvajok ellen meg fellépni, nem támogatni őket, és még seggel is odafordulni, hogy majd csak utána tolják a szánkba...

"a dolgozó, gyereket nevelő, középosztálybeli vagy talán csak oda vágyó magyar választópolgárnak a győzelem után iskolába kell vinnie a gyerekét"

Fogalmazzunk inkább úgy a győzelem helyett, hogy a Fidesz győzelme. Meg a Pénztárosé. Legalább még 4 évig lesz mit lopni, vagy jóval tovább is. Csak aztán majd nehogy szopóágra kerüljünk a következő EU-ciklusban a támogatásokkal. De majd az is Soros meg a migráncsok miatt lesz. Meg a Gyurcsányi miatt. De legalább még inkább meg lenne az alapja az EU-ból való kilépésnek ("Mit adott nekünk az EU???"), és még jobban magunkhoz ölelhetnénk a medvét :(.

Az egyébként konkrétan megdöbbentő, hogy az átlagember mennyire egy sötét fasz. Brexit, Trump megválasztása, 3. és 4. Fityisz kormány... már tényleg csak a zombi apokalipszis hiányzik :Đ. Mondjuk olyan médiával és hazugsággal nem csoda, hogy nyertek, de egyszer csak elfogy majd az egész kurva ország, és majd akkor nem lehet mit ellopni. Persze azt már nem itthon fogják megvárni :P.

"aztán be kell mennie a munkahelyére, és elvégezni jó sok munkát."

Mert szerencsére csak a fideszesek dolgoznak. Oh wait... az igazi HC fideszes csókosok pont hogy lófaszt sem csinálnak, viszont abból kurva jól megélnek. De maradjatok túlórázni is, hogy Lőrincnek még gyorsabban gyarapodhasson a vagyona.

nikkel odeon 2018.04.09. 11:31:10

@Szarazinda: Találó komment. Azok a preferenciák meg engem is érdekelnének...

Európai téridő 2018.04.09. 11:32:15

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Az "atlantista" irányvonal most zárójelbe tétetett, az "euro"-vonalasok pedig töketlenkednek ezerrel. Nyavalyognak, hogy a Brexittel az Európai Unió legnagyobb hadereje kiesik, holott a NATO-tagsággal, euroatlantisággal mégiscsak valamilyen módon bennmarad. Nagy trükközés ez a köbön. "Sokat akar a szarka,/De nem bírja a farka."

nikkel odeon 2018.04.09. 11:35:25

@gep: Baromi egyszerű a megoldás. Költözzön külföldre. Európában nagyjából bárhová :D. Én amúgy pont elgondolkoztam a _haza_költözésen, de újonnan kiderült, hogy nem kell sietnünk vele. A mi lányunk már külföldre született.

Schulteisz az ikrek 2018.04.09. 11:36:37

2 559 198 szavazatot kapott a Fidesz-KDNP a pártlistás eredmények alapján, ami 48,8 százalékos eredmény. A Fidesz-KDNP ellen csaknem 130 ezerrel többen szavaztak, a 444.hu számításai szerint 2 millió 687 ezren.

Mégis a Fidesz-KDNP kétharmados többséggel kormányozhatja tovább az országot.

A választás eredménye továbbá, hogy a két tábor bőszen szapulhatja, és küldheti a jó édesanyjába egymást. Itt tartunk. A megosztottság beágyazódott. Van ugyan véleményem, hogy kinek köszönhető mindez, de nem ez a fontos. A fontos az, hogy merre tartunk. Meddig lehet megélni abból, hogy nem jönnek a migráncsok, és stop Soros?

nikkel odeon 2018.04.09. 11:38:19

@F.M.J.: "A morális elégtétel szükséges. Fel kell venni a választások alatt elhangzott kesztyűket (vádakat), tételesen cáfolni, megnevezni a vádaskodót, hazudozót, uszítót, demagógot, majd sportszerűen rákenni mindent a kampány hevületére, és megbocsátani. Ez lenne az egyetlen módja, hogy részint tisztázza magát, részint úrként lépjen le a tatamiról."

Teljesen igazad van. Ez azonban sajnos nem fog megtörténni, mert akkor azt kellene mondaniuk, hogy "Srácok, igazuk van!". De egyébként még akár ki is mondhatnák, minden bizonnyal semmi jelentősége nem lenne, így is, úgy is magasról szarnak mindenre és mindenkire...

bz249 2018.04.09. 11:42:44

@EssEm: milyen legyen ez a rendszer? Szerintem a legjobb az idoosztasos lenne.

Hogy ne legyen nagyon elaprozodva fel oras idotartamokat javaslok a miniszterelnoki pozicioknak. A d'Hondt matrix alapjan igy nezne ki az orszag vezetese (csak belfoldi listas szavazat, mer a tobbi nem igazsagos)

hetfo 9:00-9:30 (megse ejfelkor kezdjen mar a gyoztes part):
Orban-kormany
hetfo 9:30-10:00 Orban-kormany
hetfo 10:00-10:30 Vona-kormany
hetfo 10:30-11:00 Orban-kormany
hetfo 11:00-11:30 Karacsony-kormany
hetfo 11:30-12:00 Orban-kormany
hetfo 12:00-12:30 Vona-kormany
hetfo 12:30-13:30 Orban-kormany (2 blokkot is kapnak)
hetfo 13:30-14:00 Szel-kormany
hetfo 14:00-14:30 Orban-kormany
hetfo 14:30-15:00 Vona-kormany
hetfo 15:00-15:30 Karacsony-kormany
hetfo 15:30-16:00 Orban-kormany
hetfo 16:00-16:30 Gyurcsany-kormany
hetfo 16:30-17:00 Orban kormany

kedd 0:00-0:30 Fekete-Gyor kormany

ki lehet talani a tobbit is csak matek, szerintem ez lenne igazsagos a kisebbsegi velemenyekkel

nikkel odeon 2018.04.09. 11:45:53

@Schulteisz az ikrek: "A fontos az, hogy merre tartunk."

Na ez az. Én magasról leszarnám, hogy ki van kormányon, sőt akár még a kulturált mértékű lopást is elnézném, de az irány se jó (keletre tartunk), a lopás meg döbbenetes mértékű. De majd az utolsó lekapcsolja a villanyt. Ja nem, mert magyarok vagyunk... :P

"Meddig lehet megélni abból, hogy nem jönnek a migráncsok, és stop Soros?"

A migráncs fenevadak még évszázadokig, milliárd számra özönleni fognak, MINDEN irányból (tehát az égből és a föld alól is).

Semmi bajom Sorossal (leszámítva hogy tudtán kívül ő nevelte ki a jelenlegi legmocskosabb politikusainkat), és nem is kívánok-kívánnék neki semmi rosszat, de ettől függetlenül kíváncsian várom a halálát (pár hónap múlva lesz 88 éves), hogy akkor mit fog mondani, csinálni a Fidesz, meg a sok barma. Esküszöm népünnepély lesz, bár valószínűleg felmerül majd sok okosban, hogy biztos meg se halt, csak eljátszotta a saját temetését, hogy gyanútlan kishazánkat álruhában, belülről, sokkal hatékonyabban tudja bomlasztani :P.

nikkel odeon 2018.04.09. 11:54:59

@stim: "továbbra is férfi és nő frigyéből áll a család aminek a gyümölcsei a gyerekek és nem gender elméletet oktatnak az óvodában pedofil megrontók"

Ez annyira szép volt, hogy ateista létemre vetettem egy keresztet :P. Te amúgy komolyan is gondolod ezt az ordas baromságot, tehát mértéktelenül hülye vagy, vagy pedig fizetnek érte (esetleg a kettő együtt)? Gender elméletet oktatnak az óvodában pedofil megrontók, OMG. Ki a fasz támogatott bármikor is pedofilokat? A genderelméletezés meg már akkor is kurva unalmas volt, amikor valamelyik fideszes fasz benyögte. Menj a Közszolgálati Egyetemre, ott biztos rengeteg hasznos dolgot lehet tanulni :P.

Schulteisz az ikrek 2018.04.09. 11:57:44

@bz249: Jelenleg deklaráltan demokratikus ország vagyunk... A demokrácia velejárója, hogy sokszor egymással ellentétes nézeteket vallók ( nem ellenségek!) is koalícióra kényszerülnek, azért, hogy a választók akaratát képviseljék. Jelen választási rendszerben az ellenzék együttesen 100 ezer szavazattal többet kapott, mint a kormány, mégis 2/3 az eredménye. Szerintem igenis életképes alternatíva lett volna egy szakértői kormány, aki helyreállítja a demokratikus alapokat. Választási törvény átalakítása, hogy arányos legyen a képviselet, MNB, Legfőbb ügyészség, Bíróságok. Magyarul a hatalmi ágak gatyába rázása. És egy előrehozott választás. Most a helyzet úgy áll, hogy van egy kormány, ami elméletileg Két és félmillió magyar kormánya, a többi meg megy a lecsóba.

Treff Bubi 2018.04.09. 12:00:21

Amikor mondjuk a gyereked meghal rákban, mert a háziorvos ugyan beutalta vizsgálatra egy gyanús duzzanat miatt, de csak három hónappal későbbre kapott időpontot, akkor is elégedetten mondogasd: "igen, ez az én akaratom".

Haloperidol 2018.04.09. 12:02:51

@Berelhetoreklamfelulet:

Ebben igazad van, én sem bírom a feminácikat sem meg a buzipropagandást sem.

Itt azonban többről van szó: Szent István óta Mo. a nyugat mellett köteleződött el, eddig mindig megszoptuk, ha a nyugat ellenünk fordult vagy közömbös maradt irántunk (pl. törökök, pl. Trianon, pl. 2. vh után)

Lehet vitatkozni, elkerülhető lett-e volna vagy nem, de az biztos, hogy a ruszkiktól jót nem kaptunk soha a történelem folyamán.

bz249 2018.04.09. 12:06:41

@Schulteisz az ikrek: Na nezzuk

Fidesz: 2.506.610

Jobbik: 1.028.258
+MSzP-Parbeszed: 1.679.751
+LMP: 2.044.819
+DK: 2.339.193
+Momentum: 2.488.890
+Ketfarku Kutya: 2.577.980

Na ez a koalico nyomta le a Fidit. Ha a hatarontuliakat es a nemet onkormanyzati pekviselot is a Fidihez csapjuk akkor meg az Egyuttet is be kell venni*. Hat ja valoban.

*am a Fidesz esetleg koaliciot kothet a Sportos es Egeszseges Magyarorszagert Parttal, ez olyan stadionepito csapatnak tunik es akkor a Fidesz-Nemet Kisebbsegi Onkormanyzat-Sportos es Egeszseges Magyarorszagert lenne a kormany, hacsak a Zellenzek be nem vonja a Tenni-Akaras mozgalmat.

Haloperidol 2018.04.09. 12:07:41

@pulsarito:

Sajnos a világpolitikában nem számítanak a közvéleménykutatások.

Nem a migránsutáló proli fog dönteni egy katonai vagy gazdasági beavatkozásról, hanem az elit.
Trianon azért következett be pl. mert a Kis-Antant volt jóba a nyugati elittel.

Most bizonytalan idők következnek, kire számíthat Magyaro? Egy tízmilliós miniország egymagában lófaszt sem ér. Szövetségesek kellenének. Hol vannak ezek? Orbán nem megy sokra egyedül...

histar007 2018.04.09. 12:08:12

A legtöbb ember inkább a változástól és fél és ösztönösen keresi a stabilitást. A ballibek az állandóságtól reszketnek és mindig minden átalakítanának, mert az úgy BIZTOSAN nem jó.
Tegnap viszont szembe jött a valóság és jól pofánvágta a körúton belüli vágyvezérelt gondolkodást.
Ha valaki ellenzi az ellenőrizetlen és tömeges bevándoroltatást az meg nem gyűlölet és rasszizmus. Nem utálok egyetlen migránst sem, nem találkoztam velük de mivel nem ismerem őket, megbízni sem tudok bennük és mégkevésbé szeretném, hogy a szomszédomba költözzenek. Ez a lipsi PC felfogás szerint nettó rasszizmus. Ugyanúgy, ahogy heteronak lenni automatikus homofóbia és kereszténynek lenni nettó antiszemitizmus. Amúgy pedig igen, a cigányságot sikerült már integrálni? De biztos menne azokkal, akik még a nyelvet sem beszélik és a kultúrát sem tisztelik...

Mi is volt az ellenzék egyetlen komoly üzenete? Orbánnak mennie kell. Ha nyernek, akkor ez tegnap este 19:00kor megvalósult volna. És mi lett volna 19:01-kor? Erre a kérdésre kategórikusan egyik sem volt hajlandó beszélni. Fletó is csak annyit mondott, hogy káosz és majd egyszer egy előrehozott választás. Ez kinek is lett volna jó? Akik a stabilitást kedvelik, azoknak biztos nem.

8 évük lett volna elgondolkozni, hogy mi ment félre Öszöd után. Ehhez képest akit lehet elkaszáltak és hátbaszúrtak a saját oldalukon, hagyták hogy a sajtójuk csinálja a politikát helyettük, ők meg jöttek az Excel táblákkal, hogy akkor kinek hol kire kell szavazni, hogy elérjék a 19:00-ás célt. Kb mintha a szövetségi kapitányt kérdeznék a meccs előtt, ő meg csak annyit mond, hogy a legfontosabb cél elérni a stadionba.
Szégyelljék magukat.

csorsza 2018.04.09. 12:12:53

@Haloperidol: Akkor te nem is vagy jobboldali. Gondold át ezt a dolgot.

ben2 2018.04.09. 12:13:15

@Treff Bubi:

Ezek szerint ha győzött volna az ellenzéki káoszkoalíció, akkor egycsapásra megszűntek volna a kórházakban a várólisták?

Az egy dolog, hogy a kampányban mindenki összevissza hadovál, hogy egycsapásra megszünteti az orvoshiányt, meg az utolsó falusi iskolának is duplájára emeli a költségvetését, az évtizedek alatt konraszelektálódott pedagógustársadalom meg varázsütésre megtanul tanítani, meg egyébként is örök élet +20 év.
És megint egy másik dolog mindezt komolyan el is hinni.
Az első ugyanis kampány bullshim, a második meg önbecsapás.

Ez még nem jelenti azt, hogy ne lehetne sokkal jobban csinálni, mint ahogy a Fidesz tette 2010 óta, de bizony lehetne sokkal rosszabbul is.
És hogy az ellenzék hatalomra kerülésével ennek az elk..rás esélye nagyságrendileg növekedett volna, arra garanciának ott a "kormányváltó" MSZP meg a Fletó szekta.

csorsza 2018.04.09. 12:14:29

@Plumper_: Buta, öntelt prolipestiek birkázzák csak a vidékieket.

Time Goes By · http://timegoesby.blog.hu/ 2018.04.09. 12:15:37

Nagyon jó ez a poszt, valami nagyon hasonlót érzek és gondolok már vagy húsz éve.
A baloldal a hatalom közelébe nem kerül, amíg birkázza a választópolgárokat a soha nem létezett intellektuális felsőbbrendűségük tudatában.

Plumper_ 2018.04.09. 12:16:29

@csorsza: öcsisajt, a vidéket eluralták a helyi strómanok és földesurak. próbálj csak meg ott labdába rúgni... benneteket nem érdekel, hogy a fidesz 4000 milliárd Ft-ot nyúlt le 8 év alatt, az smafu. van egy nagyszerű ötletem: ti fizessétek ezt a sz@rt, a korábbit és a továbbiakat, akkor megegyeztünk. Budapest meg külön a saját útján.

Treff Bubi 2018.04.09. 12:18:23

@ben2: nyilván nem egy csapásra, hanem idővel. Ha valaki szándékosan hozzájárul egy rosszul működő rendszer fenntartásához, akkor vagy tudatlan (tehát tájékozatlan, vagy buta), vagy saját magának is haszna van belőle. Minden Fideszre szavazó állampolgár eldöntheti, melyik igaz rá.
Vagy nézzük a jó oldalát: ősszel az önkormányzati választásokon csak kormánypárti polgármester-jelöltekre szabad szavazni, akkor majd az összes, eddig ellenzéki település is megkapja a szükséges támogatásokat.
Utána meg akár abba is hagyhatjuk ezt a szavazósdit, csak a pénz megy rá, meg kevesebb papírhulladék keletkezik kampányanyagok nélkül.

VáradiJános 2018.04.09. 12:21:59

@Haloperidol: “Ahogyan én látom, Orbán handabandázik, az USA, Németo, Franciao., kb az egész EU utálja, komolyan a ruszkikben kellene megbíznunk? Mikor voltak ők a szövetségeseink? soha. Szopás lesz ebből előbb-utóbb.”

Az usa és a franciák mikor voltak a szövetségeseink? És a németek szövetségének mit is köszönhetünk?

Schulteisz az ikrek 2018.04.09. 12:23:06

@bz249: Nézzük. Amit írtam. Többen akarták leváltani a kormányt, mint amennyien rá szavaztak. Ha csak 1-el lett volna több szavazat, az is több. Ebből lett a 2/3-ad. Másrészről a lehetőség fennállása esetén el tudtam volna képzelni egy koalíciót. Egyébként pedig az angyalok szárnyáról beszélünk. Ebben a választási rendszerben 2/3-ad 'oszt jó napot.

VáradiJános 2018.04.09. 12:24:30

@Schulteisz az ikrek: fogjátok már fel, hogy nincs olyan, hogy “ellenzék”! Számtalan ismerősöm jobbikos és egynek sem lett volna gyomra bármennyire is közösködni egy gyurcsánnyal vagy egy együttel. Akkor inkább fidesz.

Schulteisz az ikrek 2018.04.09. 12:29:38

@VáradiJános: Fogjátok már fel, hogy nem csak a FIDESZ szavazók léteznek, és ha nehéz is, de azt, is, hogy aki nem a fideszre szavaz, nem lesz törvényszerűen sorosista, libsi, meg takonyagyú. Az, hogy nincs ellenzék nem jelenti azt, hogy a kormánypárt azt csinál amit akar, mert csak. Ja és csak a diktatúrák sajátja, hogy a PÁRT-ra szavazok, mert nincs ellenzék.

Fülig José 2018.04.09. 12:31:31

@Treff Bubi: ennél csak az lesz szebb, amikor a fidesz-fan debilis nyuggerek kezdenek hullani százával az unortodox egészségügyben...majd ők se felejtsenek el emlékezni, hogy ezt akarták!

Berelhetoreklamfelulet 2018.04.09. 12:33:33

@abcd1234: Hanem akkor a migránsokat kéne megenni? :D

bz249 2018.04.09. 12:36:35

@Schulteisz az ikrek: A deklaraltan kormanyvaltast akarok (Jobbik-MSzP-Parbeszed-LMP-DK-Momentum-Egyutt) ha csak a belfoldi listas szavazatokat nezzuk visitva a Fidesz elott vegeztek. Minden mas metrika szerint nem

Innentol jon az a resz, ahol a vissza nem lepo Ketfarku kutyak, Nemet kisebbseg, Sportos es Egeszseges Magyarorszagert, MIEP, Munkaspart, Tenni Akarok Mozgalma stb szavazoinak a szandekat kellene belelatni abba, hogy ok is a Zellenzeki Koalicio mellett lennenek.

Egyebkent a vegeredmeny egy brit/francia rendszerben
Fidesz 91 MSzP 8 DK 3 Jobbik 1 Egyutt 1 LMP 1
A nemeteknel: Fidesz 103, Jobbik 42, MSzp 26, LMP 15 DK 12

Meg itt is nyerne Orban... olyan kellene, ahol nincs kuszob

Berelhetoreklamfelulet 2018.04.09. 12:37:22

@Schulteisz az ikrek:
A demokrácia szerint a többség dönt, és az lesz amit a többség akar.
A többség egyértelműen a fideszt támogatta, így biza az lesz amit a kormánypárt akar 4 évig. Ha nem tetszik 4év múlva megpróbálhatod újra...

Ellenzék az van, életképes ellenzék, na az nincs, de ez nem a kormánypárt hibája, hanem azoké, akik 8év alatt annyi programmal tudtak összeállni, hogy hát a fideszt azt le kell váltani.

Fülig José 2018.04.09. 12:42:22

@Schulteisz az ikrek: magyarázhatod szegényeknek, ameddig akarod. ha elolvasod csak az elmúlt 3-4 hét kommentjeit, ezeknek frankón beakadt a migráncs... semmi nem létezik azon kívül, mellett, alatt, előtt és után se...nem számít a lopás, rablás, stadion-kisvasút, pénzszórás, elmebeteg ötletek, egybites szopómédia, semmi a kurva egy világon, csak lángpallosos I. Viktor király mentsen meg a migráncstól, amit a fényes tekintetű nemzetvédő persze maradéktalanul meg is tesz, mivel a KUTYA NEM AKAR IDE JÖNNI, az a pár is, aki volt inkább elgyalogolt Ausztriába...szánalmas, birka nép.

Schulteisz az ikrek 2018.04.09. 12:47:35

@Berelhetoreklamfelulet: A többség nem a fideszt támogatta, egyszerű számtan, viszont a szavazataik elaprózódtak. MI ennek az oka? Néhány pártnak identitását feladva vissza kellett volna lépnie,néhány helyen, ezt pedig senki nem várhatta el. Amit én nagyon aránytalannak érzek, az a 2/3-ad. Ennyi.

LebensraumamOsten 2018.04.09. 13:08:47

Ha a kis makinak tényleg annyira jól megy, akkor ő is csak egy NER-tolvaj aki ebből él.
Logikus, hogy rájuk savazott, mert így megúszta a büntetést.
Ha pedig csak egy átlagmaki, akkor pár év alatt nagyon drága árat fog érte fizetni, de még fogalma sincs az ostobának.
De nem sajnálom, nem célunk a hülyék mentése. A legjobb, ha magukat csinálják ki és eltűnnek az útból ami a mi érvényesülésünkhöz vezet. Én még kibírom pár évig.Az indulat pedig csak erősebb és rosszabb lesz.
Ez olyan, mint amikor megostromolnak egy várat. Előtte felkínálják az ellenségnek a megadás lehetőségét. Nem él vele. Aztán harcolnak, egyre vadabbul és egyre nagyobb veszteségekkel mindkét oldalon. A végén beveszik a várat, de addigra elszabadulnak az indulatok a hatalmas áldozat miatt és kíméletlenül minden védőt kiirtanak. Ez is ilyen lesz. Az idő nem birkáéknak dolgozik, hanem Gyurinak.

ben2 2018.04.09. 13:09:03

@Schulteisz az ikrek:

Pont az a logika bukott meg most igen látványosan, hogy létezik olyan, hogy "kormány ellen szavazni".
Csak egy másik kormány _mellett_ lehet szavazni.
Ha egy alternatív kormányt többen támogatnak, akkor van kormányváltás, amúgy meg nincs.
És ez nem a Fidesz "cinkelt" választási törvénye miatt van így, hanem a világon minden demokrácia így működik.

Ha az ellenzék tényleg komolyan gondolta volna a kormányváltást és a káoszkoalíció Jobbiktól DK-ig valóban be tudott volna állni valamiféle szakértői csapat mögé, akkor simán megtehették volna, hogy együtt bemutatják a szakértői árnyék-kormányukat, aztán a nép el tudta volna dönteni, hogy akar-e kormányváltást vagy sem, mert akkor legalább egyértelművé vált volna, hogy mit váltanának mire.

Az eredmények ugyan azt mutatják, hogy egy ilyen koalíció ellen is nyert volna a Fidesz, csakhogy az ellenzék most annyival előrébb tartana, hogy lenne egy működőképes csapata, ami ott állna ugrásra készen, ha a jövőben meginogna a Fidesz támogatottsága.
És ha Orbán netán elk..rná, akkor lenne mire ellenzéki kétharmadot szerezni, alkotmányozni, választási törvényt írni, stb.

Ehelyett megint megy a szokásos "többen szavaztak a kormány ellen" fingreszelés és a felelősség kenegetése.

Schulteisz az ikrek 2018.04.09. 13:17:47

@ben2: Nos fingreszelés ide, felelősségtologatás oda, minden pártnak van egy programja, ha választásra indul. Valahogy egyedül a Fidesz programjával nem találkoztak az emberek. A káoszkoalíciós szakértői kormány meg, hogyan állhat fel a választási eredmények ismerete nélkül? Belegondolva az ország azért járt jobban ezzel az eredménnyel, mert egy általad káoszkoalíciónak nevezett valamit a Fidesz 2 hónap alatt morzsolt volna fel, a rendelkezésére álló gazdasági és médiafölénnyel. Ennek a következményei pedig 2006-hoz vezettek volna, bár ez utóbbi lehetőség félő, hogy így is felmerülhet.

csorsza 2018.04.09. 13:24:53

@abcd1234: @Schulteisz az ikrek: A te logikád szerint akkor a szakértőoi kormány 2,5 millió+100000 szavazó kormánya lenne, a másik 2,5m szavazó meg mehet a lecsóba. Kiváló gondolat.

bz249 2018.04.09. 13:25:41

@Schulteisz az ikrek: a Fidesz volt a kormany... ha nem irnak kifejezett valasztasi programot (mit csinalnank mashogy, mint a mostani kormany) annak az az oka, hogy mindent ugy csinalnanak, mint a jelenlegi kormany. Vagy szerinted Orban 2/3 most ugras lesz az ismeretlenbe?

csorsza 2018.04.09. 13:26:13

@abcd1234: munkásőr voltál te, nem határőr...

csorsza 2018.04.09. 13:29:29

@Haloperidol: egy pozitív példát mondj, amikor a nyugat segített nekünk. Nem maga miatt, vagy elsősorban nem maga miatt, hanem miattunk. Egyet.

Ideadta Gizellát feleségnek. Ja, nem, azt is békéért cserébe, meg hátha lenyúlhatja az országot hűbérbe...

Schulteisz az ikrek 2018.04.09. 13:29:42

@csorsza: Hogyan sikerült erre a bravúros levezetésre jutnod? A rendszerváltás óta volt itt már olyan miniszterelnök aki 15 millió magyar miniszterelnöke volt, volt aki csak 10 millióé. A jelenlegi az egyetlen, aki csak annak a kormánya, aki rá szavaz.

konrada 2018.04.09. 13:30:55

@Schulteisz az ikrek:
...tán mert a szavazóik a másik ellenzéki pártot még kevésbé akarták.
..ezért nem léptek vissza a Duna-parti cipőbe köpködők-, illetve azokkal a cipőkkel a felmenőikre emlékezők a másik javára...

csorsza 2018.04.09. 13:38:51

@Plumper_: Öcsisajt? te is egy pesti proletár vagy? A boldog és gazdag Budapestről? Ahol a vidék csak egy ballasztnak látszik a bulinegyedből?

Schulteisz az ikrek 2018.04.09. 13:43:36

@bz249: Éppen ez az, hogy nem az ismeretlenbe ugrunk. Ettől függetlenül egy kormányzópártnak is kell programjának lennie. Nagyon egyszerű léleknek kell lennie, aki egy folytatjukra ad felhatalmazást.

Plumper_ 2018.04.09. 13:46:17

@csorsza: Bp-en is sok szegény él. Ellenben a keleti régiót leszámítva vidéken sokkal több mindene van az embereknek: ház, autó, kert, csókolom. Nem is értem...:-)
A vidék nem ballaszt, hanem szép romantika. Csak ne tolják a mezőgazdaságot, mert az rég nem működik keveseket leszámítva.

Plumper_ 2018.04.09. 13:47:28

@Schulteisz az ikrek: a fityisznek volt pár milliárd Ft-ja, hogy kamupártokat hozzon létre és elaprózza a szavazatokat.

bz249 2018.04.09. 13:47:40

@Schulteisz az ikrek: hat ja, elkepzelesem sincs arrol, hogy mihez fog kezdeni a III. Orban-kormanyt valto IV. Orban-kormany. Velhetoen mindent alapvetoen felforgatnak.

konrada 2018.04.09. 14:07:50

@Plumper_:
...akkor már meg is van az oka, hogy miért szavazott rá a választók 48,5%-a: olyan sok volt az apró ismeretlen kamupárt, hogy inkább a fideszt x-elték be...;))

Nancsibacsi 2018.04.09. 14:20:28

@MEDVE1978: "Igazából ezt nem értem. Legalábbis nekem nem világos, hogy a FIDESZ mit képviselt. Nyilván ugye programja az nem volt."

De volt - az hogy folytatják ugyanolyan jól, ahogy eddig csinálták. Csak az a baj, hogy 2002-ben - mikor megint csak egy tök jó 4 év után voltunk, támogatott lakáshitelekkel, pörgő gazdasággal, stb azt mondta a Viktor, hogy ugyanezt fogjuk csinálni mint eddig,és 2 év múlva bevezetjük az eurot - Medgyessy rákontrázott, hogy igen, a fidesz tényleg jól csinálja, de ők tudják MÉG JOBBAN, és 1!!! év múlva fogják bevezetni az eurot. És a fidesz programban mindenre rákontrázott, hogy ők még jobban tudják, még ügyesebbek. Megkapták a bizalmat - Viktort nem választották újra -, és azóta Viktor kínosan kerüli a konkrét programot, mert azzal NEM LEHET NYERNI Magyarországon, hogy szimplán csak FASZA LESZ MINDEN, MINT MOST IS. Merthogy jelenleg ez a helyzet: rohadt sokat lehet keresni képesítés nélkül is (Aldi pénztáros 250-300 nettó), képesítéssel meg pláne (programozó 500 nettó+). Az árak (pl. lakásárak) a régióhoz képest a béka s.gge alatt, a megélhetés olcsó (rengeteg dolgot fizet az állam, pl. iskola, ovi, stb), aki dolgozik annak van pénze, nem pedig az ingyenélőknek - szóval jelenleg TÖK JÓ ITT. De ezzel nem lehet kampányolni - ezt már 1x látta a fidesz.

Kage kyōi 2018.04.09. 14:24:54

@sírjatok: remélem nem én. Sajnos az indulat néha elkap.

Kage kyōi 2018.04.09. 14:39:18

@Nancsibacsi: igazából ez volt a program:
2010: Gyurcsány takarodj
2014: Folytatjuk
2018: Megvédjük az országot Sorostól, a migránsoktól.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.04.09. 14:48:34

@Schulteisz az ikrek: "A Fidesz-KDNP ellen csaknem 130 ezerrel többen szavaztak"
Mert a magyar választási rendszer ugye olyan, hogy aki a Fideszre szavaz, az csak egy szavazat a Fideszre, de aki valamelyik másik pártra szavaz, az egy szavazat a Fidesz ellen.

Így van? Akkor most tessék kiszámolni, hogy az ilyen logika mentén hányan szavaztak a Jobbik ellen? És az MSZP ellen? És a DK ellen? és az LMP ellen? Külön-külön mindegyik ellen nagyságrenddel többen szavaztak, mint mellette, vagy mint a Fidesz ellen.

2018.04.09. 14:49:20

marják magukat rendesen az ellenzéki pártok, nem az ostoba fidesz zombikat hibáztatják a vereségért.
hazug ez a cikk.

Schulteisz az ikrek 2018.04.09. 15:00:46

@szekertabor: Nincs jelentősége ebben a helyzetben, hogy ki szavazott X ellen, ki Y ellen. Aki nem a Fideszre szavazott, az kormányváltást akart. És ha nem is sokkal, de többen szerettek volna kormányváltást. Az már más kérdés, hogy a felszalámizott ellenzék jelen állapotában nem tud megfelelni ennek a kihívásnak. Oszt meg és uralkodj. Működik.

s 2018.04.09. 15:56:14

"A mi döntésünk."
"Az én dolgom!"
Tetszik ez a felelősségvállalás. Akkor se feledkezz el róla, amikor szétbaszódik ez az ország hosszabb távon. Mi emlékeztetni fogunk rá, hogy ez miattad is történik.

"A választásnak vége, az ellenség legyőzve"
Nincs ellenség. Soha nem is volt. Ellenfél volt legfeljebb, akinek nem sikerül figyelembe venni az aggodalmait az ország miatt. A közös országunk miatt. Súlyos ára lesz ennek.

sas70 2018.04.09. 16:17:44

A kognitív disszonancia feloldásának szép példája ez az írás!

Egy német üzletember azt mondta nekem valamikor a '90-es évek elején egy beszélgetés során, hogy ők, és személy szerint ő is, örökké hálás lesz, amiért hozzásegítettük a németeket, hogy lebontsák a falat, ami elválasztotta őket. Viszont ne felejtsem el, hogy törvényeket gyorsan át lehet írni, az emberek gondolkodását azonban nem lehet megváltoztatni, csak nagyon lassan. Nekünk még majd sokat kell tanulni a demokráciát és a toleranciát, ami még nekik is, nagyon nehezen megy. Az elmúlt években sokszor eszembe jutottak amiket mondott, mert akkor még azt gondoltam, mi mások vagyunk, leszünk. Egyre inkább egyet értek azokkal dolgokkal, amiket akkor mondott.

Most viszont a fideszes választók felelőssége, hogy ezek után merre megy ez az ország és az ő feladatuk kikényszeríteni a képviselőikből, hogy a valóban fontos dolgokkal is foglalkozzanak, mert az országot nem az viszi előre, hogy Sorost baszogatják, hanem az, ha Magyarország gondjaival foglalkoznak.

Supporter 2018.04.09. 17:35:57

Sziasztok!

Végigzongoráztam a kommenteket.
Tetszik hogy nincs anyázás...bármit olvastam ott ment a gyilok.

Szelid sunmalac 2018.04.09. 17:54:54

Na ezert ruhellem a fideszeseket. Kepes sajat magat megcafolni es annyira ostoba arrogans, pokhendi fasz, hogy eszre sem veszi: "a gyilkos szándékaikkal eresztettek és a gyűlöletükkel hevítettek", majd leirja, hogy az ellenseg legyozve.

Ellenseg a jo budos mocskos kurva anyad! Es epp ezert a fidesz volt, aki a kokardaval elkezdte megosztani az orszagot fideszesekre es ellensegre. Akik evek ota toljak egy picsiny orszagban, hogy aki nem velunk, az ellenunk, akik ketmillio embert kepviselnek, a tobbiek meg nem is magyarok. Akiknek a szavazoik a lakossag felet semmibe veszik, max. megengedoleg ellensegnek, akiket legyozni kell, es nem akikkel egyutt dolgozni egy orszag jovojen. Hat basszatok meg!

ati27 2018.04.09. 18:42:36

Több kérdés lenne a posztolohoz?

-Nem gyanus, hogy a fidesznek semmilyen prgramja nem volt? A soroson, és a migránsokon kívül?
-Valóban olyan súlyos a migráns probléma? Valóban 1200 migráns hatalmas veszedelmet jelent a magyar kulturára? (párhuzamosan a "letelepítési" kötvény biznisszel? Pedig az minimum "nemzetbiztonsági" kockázat, hogy komoly vizsgálat nélkül beengedtek több ezer embert? Mert ha van pénze akkor már nem is lehet terrorista/kém/stb.
-Aggódnunk kell a "migráció" miatt? (a "kutya sem akar idejönni)
-Nem kell aggódni a kivándorlás miatt? (eltünt több száz ezer ember az országból) És hidd el sokan nem csak "mosogatni" mennek. (Saját tapasztalat... )
-Az oké hogy ferkóék korruptak voltak, meg voltak "érdekes" bizniszek ("nyaraló" ügy) meg veres féle dolgok. De azért simicska és mészáros ügyek egy kicsit más naggyságrendbe esnek.. Ja "és" simi csak azután lett kegyevesztett, miután összeveszett a "főnőkkel"?
-Milyen demokrácia az ahol a hatalom kisajátítahatja a "köz" médiumokat? Miért csak 5 percet kaphat 4 évente? Kicsit se gyanus?
-A "miniszterelnökünk" már több mint 10 éve nem mer kiállni nyilvános vitára? Csak a kormányközeli sajtónak nyilatkozik?
-A tömeges kamupártok?
-Kopaszokkal akadályozza népszavazási kérelem benyújtását?
-Aki nem ért egyet "repül"?
-Helikopterezés?
-Ügynök akták?
-Számonkérés "elmult 8 év"?
-MAgán nyugdij pénztár "államosítás"? Hol is van azóta az állami nzugdijszámlán jóváírt összeg? (nekem több mint 2 milla volt rajta.. És ne gyere nekem, hogy az nem is valós pénz volt mert levonták a fizumból. Meg "nemeltőzsdézték "mol" részvényre)
-"nemzeti" mutyik pl dohánybolt.. Elvileg "mindenki" pályázhatott, és hogy, hogynem csak a csókosok nyerhettek..
-Elios ügy
-Elveszti közpénz jellegét
Folytassam még?

NEm azt mondom, hogy a DK-ra vagy a szocikra savazz.. Sőt még a jobbik is kutyaütő. De egy momentum/lmp talán vállalható lett volna.. Mindegy most kaptatok olyan "rátermett2 vezetőket, akik pl ha leirsz papirra egy olyan számot, aminek a végén sok nulla van, már írja is az anukája nevére. Vagy a másik iq bajnok, aki egy csordából lő ki egy rénszarvast, billogal a fülében? És ezek a főmókusok, ezek vezetik az országot, ők a szagértők! Sok sikert barátom, a következő 4 évhez.. ! Én már csak egy sört kérek. Amugy valamilyen szinten örülök, hogy a fidesz nyert, mert egyszer csak a nyakára omlik ez a sok szar..

Gino 2018.04.09. 19:14:44

@konrada: "...akkor már meg is van az oka, hogy miért szavazott rá a választók 48,5%-a: olyan sok volt az apró ismeretlen kamupárt, hogy inkább a fideszt x-elték be...;))"

Csak hogy pontosak legyünk: Választásra jogosultak száma összesen: 8 312 264 fő. Ebből a fideszre szavazott 2 540 970 fő. Így ha a kettőt elosztod egymással megkaphatod, hogy a választók hány százaléka szavazott a fideszre: 30,56%. Ja és ebben benne vannak az analfabéták (a funkcionális analfabéták is, mint te), ukránok és a románok.

bref 2018.04.09. 19:20:48

@ati27: "MAgán nyugdij pénztár "államosítás"? Hol is van azóta az állami nzugdijszámlán jóváírt összeg? (nekem több mint 2 milla volt rajta.. És ne gyere nekem, hogy az nem is valós pénz volt mert levonták a fizumból"

Szegény... még mindig ezen fetrengsz?
Az állami nyugdíjpénztárba átlépéskor kaptál reálhozamot?Mert azt mindenki megkapta, akinek volt...
A maradék került be a költségvetés megfelelő részébe.
El kell, hogy keserítselek: azt az összeget a saját nevedhez rendelt nyugdíjjogosultság érvényesítése esetén (nyugdíjba vonuláskor) beszámítják a nyugdíjad folyósításába. Az a pénz sosem volt a tied, mert a költségvetésből utalták át a magánnyugdíj pénztárnak (csak egyetlen speciális esetben lehetett magánvagyonként kezelni: ha nyugdíjba vonulás előtt meghaltál). Csak a pénztár üzletelhetett vele, amiből esetleg te is jól járhattál (jól jártál? ők legalább olyan jól..). Azt a pénzt egyszerűen csak visszakérték, amikor visszaléptél az államiba.

ati27 2018.04.09. 19:35:26

@bref:
Terelsz
LEvonták a fizubol. BEzony ugyhogy ez sima lopás. Mint a bankrablás. Vagy amikor rákosiék lezöpörték a padlást. Kb. Tehát, ha most bemennék hozzád, és elvinnám a családi kasszád. Igen, volt hozam, néha nem is rossz. Ha esetleg visszaemlékszel, akkor azzal az indokkal vették el, hogy "eltőzsdézik" meg rossz gazda. Majd az zállam, az jól megvédi. Sikerült.. Hamár 40 év alatt nem sikerült megtanulni, hogy az állam rossz gazda.. :) És még a fidesz "jobboldali". Hahaha. A legnagyobb komcsik a genszterváltás óta. Mindegy, az a lóvé már úgy is elfüstölt.

A biztos utas 2018.04.09. 19:47:04

@Nyáry Pál: Valoban annyi volt az egesz szlogen, hogy nem johetnek a migrans-tomegek. Vartam volna, hogy az ellenzek is mondjon errol valamit. Igerje meg, hogy velunk nem tortenhet olyan, ami Nyugat-Europaban tortent, nem biztos, hogy kell a magyar utcakra a fejkendos asszonyok meg 5szor imadkozo szakallas fazonok tomegei. A legtobb normalis embernek ez inkabb ijeszto itt Europaban, ezert ertheto, ha vegul igy alakult...

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2018.04.09. 20:06:34

nem a te bűnöd, hogy idetévedtem, az indexnek volt valami beharangja, hogy elmondod, miért szavaztál a fideszre, de ebből egy szó nincs abban, amit írtál. szerintem sokkal érdekesebb lenne arról posztolni, hogy VALÓJÁBAN miben képviselnek téged. mi az, amit vársz a fidesztől.
mert itt a két/három szekértábor még csak el sem tudja képzelni, hogy lehet valaki annyira hülye, hogy miért a másikra szavazna bárki is.

Gyűrött Papír 2018.04.09. 20:46:26

"Na de ki másra szavaztam volna? Más párt nem jelentkezett be, hogy képviselné a preferencáimat, az érdekeimet, az igényeimet, a politikai akaratomat - pedig a választás erről szól."

Azt ugye megvan, hogy a Fidesznek annyi volt a választási mondandója, hogy: STOP
Semmi más.

Gyűrött Papír 2018.04.09. 20:46:26

"Na de ki másra szavaztam volna? Más párt nem jelentkezett be, hogy képviselné a preferencáimat, az érdekeimet, az igényeimet, a politikai akaratomat - pedig a választás erről szól."

Azt ugye megvan, hogy a Fidesznek annyi volt a választási mondandója, hogy: STOP
Semmi más.

Tsteinar 2018.04.09. 20:50:19

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: 1945 óta a nyugat ellen harcolunk, tök jó nekünk. Vagy nem.

Tsteinar 2018.04.09. 21:07:30

Mert az állítsuk meg Brüsszelt, Sorost, az ENSZ-t, a civil szervezeteket, a CEU-t az nem gyűlölet kampány volt? Ha esetleg olvassa a szerző ezt, tényleg érdekelne, hogy mit kellene csinálni a Fidesznek, hogy ne rájuk szavazzon / földosztás, magánnyugdíj, trafikok, Tao, Mészáros stb/ Mi lenne az ami átlépné az ingerküszöböt? 300 Ft-os vizitdíj, meg netadó?

kokal 2018.04.09. 21:44:10

De most hétfő van. A választásnak vége, az ellenség legyőzve"
A magyar szavazók vannak legyőzve, vagy az ellenzék az ellenség?
Egy kúltúr országban a mai napon az újonnan megválasztott miniszterelnöknek, már újra a teljes népesség érdekei mentén kellen politizálnia.
Na de mi sajnos nagyon messze vagyunk ettől.

Leooo 2018.04.09. 22:13:34

@sírjatok: Neeem, ez tök reális kép bammeg...fogsz te még patkányt kergetni! Viszont, ha nem éred utol, akkor - migrik hiányában - marad neked a melletted álló!

Geo_ 2018.04.09. 22:58:24

@MEDVE1978: valahogy csak a választás (és 8 év után) után hallani olyasmit, ami valamiféle kritikára, kritikus hangra engedne következtetni. Pl:

www.facebook.com/gabor.sebes.5/posts/2106064822958580

David Bowman 2018.04.10. 00:57:33

@ati27: Ez bizony igaz. Nézd meg azt az ellenzéket, amelyik még így is veszteni tudott. Mit veszteni? Elveszni!
De legalább a kuszafogú nő megcsináltatta belőle a fogait.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2018.04.10. 02:13:39

Elnézést mindenkitől, de nem vagyok Index-címlaphoz és tömeghez szokva, no meg időm sincsen olyan sok, ezért nem válaszolok egyesével a hozzászólásokra. Egy részük nem is igényel választ, önmagáért beszél. Akik kérdéseket írtak, azok olvasgathatják a blogot, az elmúlt 2-3 év posztjaiban megtalálhatják a válaszokat.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.10. 07:05:29

@Tsteinar:

Más helyzet volt, nem voltunk akkor se szuverének. Most itt az ideje, a dolgokat a saját kezünkbe venni.

Tsteinar 2018.04.10. 08:42:07

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: hanyatló nyugat, már csak pár év és utolérjük őket...deja vu.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.10. 10:20:06

@Tsteinar:

Nem, ez hosszú. több évtizedes harc. S SOHA nem lesz nálunk olyan életszínvonal, mint ami most van nyugaton, az ugyanis fenntarthatatlan.

Tsteinar 2018.04.10. 10:59:17

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Azt veszem észre, a 60-as években a szüleimet is ezzel etették. Azóta eltelt 60 év, majdnem 30 rendszerváltás óta. én már azzal is megelégednek, ha Szlovenia vagy Csehország szintjén lennénk. Nem tudom mennyi idös vagy, de mi még jártunk úgy Lengyelországba vásárolni, hogy nem volt náluk pl hús. Meg kell nézni hova jutottak.

osborne 2018.04.10. 18:41:38

Vincenték megint nem örülnek.

ArriMedes 2018.04.16. 19:25:06

azért vicces, hogy miközben irl a doktorált értelmiségit játszod, itt meg jót élvezkedsz azon, hogy a szélsőségesen aljas gyűlöletkampányt folytató autoriter rezsimet kiépítő jobboldalra x-eltél.
kártékony ember vagy, holger.

Begren 2018.04.16. 21:10:53

@ArriMedes: ezeket a jelzőket a baloldalra és a liberálisokra is ugyanúgy lehetne mondani. A narratívájuk eltorzítja a valóságot, mondhatni szélsőségesen és aljas módon. Amit pl. mostanában a 444 produkál Szíria ügyben, az annyira szégyenletes, hogy csak az agymosó propaganda jelzőkkel lehetne leírni.
Sajnos egyik oldalon sincs hiány gyűlölködésből, klientúraépítésből se.
Tudsz mutatni pl. egyetlen cikket ellenzéki oldalról, ami próbálja objektíven elemezni mondjuk Matolcsy gazdaságpolitikáját? Nem, ilyen nincsen. Színvonalban ott tartunk, hogy ennek hallatán egy ellenzéi legfeljebb gúnyosan felröhög, még hogy Matolcsy és a gazdaságpolitika??

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2018.04.16. 21:48:10

@ArriMedes: LOL, ebből annyi igaz, hogy tényleg van doktori fokozatom és tényleg örömködöm. De a PhD (nem nagy szám, Szél Berninek is van) senkit nem tesz értelmiségivé. IRL is el szoktam mondani a kollégáimnak, ha politikáról akarnak velem beszélgetni, hogy jobboldali populistaként mennyire létjogosulatlannak tartom azt az értelmiségi szerepet és hozzáállást, amelyben ők mélyen hisznek. Utána már nem akarnak velem politikáról beszélgetni. ;) Hogy egy komcsi kártékonynak tart? Alap! :D

ArriMedes 2018.04.16. 22:26:19

@Begren:

vagy nem lehetne róluk elmondani, vagy nem értetted mit írtam

@Holger Hartland:

ne örömködj. megmondom miért ne, ugyanezt mondtam a te női pandanodnak is anno.
te, ti, viszonylag stabil állásban vagytok nagy városban, ahonnan végszükség esetén simán elmehettek a romlott nyugatra (mert egyikőtök sem oroszország, kína stb felé venné az irányt ugye), fehér, hetero emberként, értelmiségi munkahelyeken különösebben félnetek sem kell.

számos magyar életét tönkreteszik, elüldözik, megfélemlítik, szomorítják (igen, van akit nagyon durván, nem lehet mindent itt leírni) ti meg jót játszotok, játékháborúztok, mert titeket komoly kár nem érhet a liberális értelmiséget meg nem szeretitek. ti csak nyerhettek. sokan mások meg nem.
nem vagytok tisztességesek.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2018.04.16. 22:43:10

@ArriMedes: Ostoba vagdalkozás nyomorult komcsiktól vagy szarházi szoclibektől kapott félinformációk alapján. Nekem nem opció a nyugat, személyes okból, de nem fejtem ki, mert semmi közöd hozzá. Ami az állást/munkát illeti, többen szeretnék, ha nem lenne olyanom, de nem vagyok félős, leszarom. Nem érdekelnek a sirámaid, és nem vagyok hajlandó rosszul érezni magam azért, mert "fehér, hetero ember" vagyok, az értelmiséget meg ugyancsak leszarom.

Begren 2018.04.16. 22:58:13

@ArriMedes: nem tudom van-e értelme, hogy válaszoljak, de azért megismétlem:
te azt állítod, hogy a fidesz szélsőséges és aljas gyűlöletkampányt folytat.
Én meg azt, hogy pl. a 444 is ezt teszi pl. Szíria kapcsán. Átveszi a mainstream nyugati sajtóból azt az alapvetően tisztességtelen és hazug tézist, hogy ebben a konfliktusban az oroszok a "rosszak" és az amerikaiak a "jók", Aszad pedig mondjuk vmi zavaró tényező. Ez a narratíva rettenetesen káros, most hadd ne írjam le mi okokból, röviden: a közel-kelet elmúlt 20 évének vagy 50 évének történelmét és abban az USA tevékenységét és annak következményeit nézve.
A 444 migránsügyben is rettenetesen agyatlan propagandát folytatott, és lehet mondani, hogy ők a kormánnyal ellentétben pozitív irányban "lódítottak", de ez a "jószándék" is nagyon káros lehet pl. ebben az esetben (mint tudjuk a pokolba vezető út is stb.)

ArriMedes 2018.04.17. 00:05:00

@Begren:

felesleges volt válaszolnod mert

te azt állítod, hogy a fidesz szélsőséges és aljas gyűlöletkampányt folytat.
Én meg azt, hogy pl. a 444 is ezt teszi pl. Szíria kapcsán. "

annak, hogy a fidesz állami pénzen évek óta az egész országot beterítő gyűlölet és hazugságkampányt folytat, mi köze van ahhoz hogy a 444 nevű nem-állami, szűk réteg által olvasott portál mit csinál?

nem megyek bele hogy folytat-e vagy sem, mert semmi, semmi, de semmi relevanciája nincs

Begren 2018.04.17. 07:12:06

@ArriMedes: ok, a 444 nyilván nem párt, mindenesetre ideológiailag az ellenzék oldalát képviseli, a "fejlett", "Európai" oldalt, nyugaton az ilyenek fújják a passzászelet és ennek nálunk ők az egyik tipikus megjelenése, ennyi relevanciája van. Mutatja, mi lenne várható, ha az ellenzék kerülne hatalomra.

ArriMedes 2018.04.17. 10:50:56

@Begren:

egyszerűen hülyeség

nálunk nincs egységes ellenzék, jelenleg nem is lehet, épp ezért volt hülyeség az ellenzéki összefogás követelése is, ez kizárólag a pártok sorainak rendezése, szakadások, arcok eltávolítása után jöhetne létre, tehát nincs olyan, hogy "ha az ellenzék kerülne hatalomra", sokféle ellenzéki van. van aki még rosszabb, mint amit szerinted a 444 csinál, van aki meg megveti azt, van aki szélbalos van aki széljobbos

ha egy összefogás kerülne hatalomra, a nemlétező összefogás, akkor sem rendes kormányzás, csak átmeneti lenne, egy új választások kiírásáig, szóval nem lenne benne ez a vonal a meghatározó

(azt meg, bár mégegyszer mondom, teljesen irreleváns, továbbra sem látom, a 444 mitől lenne akár tartalmában is orbáni, azt a sötét elvakult gonoszságot én ott nem látom. más, nem szimpatikus dolgokat persze igen. )

ArriMedes 2018.04.17. 10:52:26

De a PhD (nem nagy szám, Szél Berninek is van)"

az egy okos nő. nem olyan okos, mint az ország legokosabb asszonyának választott heller ágnes, de attól még okos
az is igaz, hogy hellernek DSc-je van, annyira okos.

Vendelin 2018.04.17. 15:42:34

@Holger Hartland: "Ostoba vagdalkozás nyomorult komcsiktól vagy szarházi szoclibektől kapott félinformációk alapján"

ha ezt erre mondod "számos magyar életét tönkreteszik, elüldözik, megfélemlítik, szomorítják", akkor nagyon tévedsz.
Tényleg rengeteg ember életét teszik tönkre, nem politikusokét, sima szakemberekét mindenféle területeken. A közintézményekben konkrét félelem van, konkrétan kussolásra vannak ítélve.
Van, ahol minisztériumi utasítás (egészségügy, közoktatás, kulturális intézmények), van ahol nincs legfelsőbb akarat, csak olyan ejtőernyős karrieristát ültettek a vezetői székbe, aki szintén csak a seggnyalást értékeli, a kritikusokat pedig kinyírja.
És ezt nem a komcsiktól tudom, hanem első kézből.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.04.17. 16:29:21

@Vendelin: Szerintem elhamarkodottan következtetsz. A szervilis ejtőernyősök nem az orbán-rendszer velejárói, hanem egy kortünet. Olyan jelenség, amit a fogyasztói ki mire vitte társadalomi berendezkedés velejárója. Olyan korban élünk - bárhol is a fogyazstói társadalomban -, ahol a valós értékeket messze lenézik az anyagiakban, vagy befolyásban meghatározható rangsorhoz képest. Akinek meg nem borította még el az agyát a neonfény, az egyszerűen próbál elkerülni minden értelmetlen konfrontációt, mert egy alternatív valóság látomásaival nem látják értelmét vitatkozni. Olyanokra gondolok, mint előzékenység, tisztelet (nem félelem), műveltség (nem végzettség), becsület (nem csak akkor, ha eredménnyel kecsegtet), és persze elkötelezettség, család, gyerekek, barátok stb. tekintetében. Ezek a tulajdonságok nem kedveznek a szent profitnak.

Vendelin 2018.04.17. 16:51:31

@F.M.J.: amikről beszélek, nem profitorientált szervezetek, hanem közszféra.
Persze, mindíg voltak seggfejek, szervilisek és szervilitást igénylők, de az Orbán rendszer itt is szintet lépett, mennyiségben és mélységben (alacsonyabb szinten szólnak bele mindenbe és alaposabb bosszúállók). Másrészt a példa ragadós, tehát az alacsonyabb szintű seggfejek is sokkal többet engednek meg maguknak.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.04.17. 17:59:46

@Vendelin: Talán félreérthetően fogalmaztam, de sajnos a nyelv nem teszi lehetővé az anyagi profit és a személyes nyerészkedés közötti különbségtételt. Tehát én ez esetben arra a "profitra" gondolok, ami révén olyan lehetőségekhez jut valaki, amikhez adott esetben indokolhatóan nem juthatna. Viszont mivel a világunk nem kéri számon valaminek az eléréséhez vezető utat, csupán az adott dolog meglétét, így szemétséggel célravezetőbb megszerezni a társadalmi "megbecsülést", mint legális küzdelemmel. Innen már nem fejtegetem tovább. Szerintem nincs közöttünk eredendő nézetkülönbség. Amit másként látunk az az, hogy szerinted ezt bizonyos párt(ok) regnálásával lehet összefüggésbe hozni, míg én úgy gondolom, hogy a jelenség dominálódása egyenes arányban van a régi értékrend képviselőinek kihalásával, és az új szemléletek térnyerésével, ami pedig idő függvényében változik.

Vendelin 2018.04.17. 18:14:30

@F.M.J.: "én úgy gondolom, hogy a jelenség dominálódása egyenes arányban van a régi értékrend képviselőinek kihalásával, és az új szemléletek térnyerésével, ami pedig idő függvényében változik"

Én úgy gondolom, hogy a kettő összefügg, és alapvetően fejétől bűzlik a hal, a "nép" azt engedi meg magának, amit a hatalomtól lát. A folyamat bőven elkezdődött az előző kormányokkal, ez igaz, de manapság ijesztő méreteket ölt.
De mondom, ami a fő problémám, az a pitiáner bosszúállás és a létben való fenyegetés.
Az ok (francokat ok, de megszokott), hogy valaki nem jut előbbre csak azért, mert jó szakember. De most konkrétan kirúgnak bárkit, bármilyen alacsony pozícióból is, ha kritizál, ellentmond, vagy akár csak "túl jó".

És persze politikai szerepvállalásért pedig alap a kirúgás, ellehetetlenítés.
És ez az ellehetetlenítés szó szerint értendő, mert ma sokkal szélesebb a közszféra (szinte mindent államosítottak), tehát ha például egy tanárt kirúg egy iskola, sehova máshová sem veszik fel, ha a hatalom nem akarja.
És ugyanez történésszel, orvossal, kutatóval, ha ellenszegül a hatalomnak (értsd, kritikus, akár csak szakmai dolgokban is).

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.04.17. 18:52:20

@Vendelin: A "fejétől büzlik a hal" kifejezés szerintem inkább illik a vállalati vezetésekre, de mindenképp a választások útján nem eltávolitható elöljáróságokra. A "demokrácia" (ebben több okból sem hiszek) valójában egy tisztességigényű társadalomban elsöpri az ilyen berendezkedést. Csakhogy ez esetben a hal nem a fejétől bűzlik.
A témáról alkotott nézetemet egy posztban fejtettem ki, amit mérete okán nem másolok ide, de itt elolvashatod: magan-galaxis.blog.hu/2017/07/07/szemet_politikusok_korrupt_tisztviselok
Ami viszont a nagyvállalati viszonyokat illeti alkalmasság, szervilizmus, rátermettség tekintetében, vannak tapasztalataim. MIvel magam is egy ilyen cégnél dolgozom a főállásomban, és a vállalat jóhírére nem úgy vigyáznak, hogy nem csinálnak ostobaságokat, hanem úgy, hogy azokat nem szabad elmondani, áthidaló megoldásként azokat egy tematikus blogban teszem közzé átírt helyszíneken valós tényeket bemutatva. Ha van kedved lezsibbadni, itt találod: bugyutania.blog.hu

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2018.04.17. 18:59:13

@Vendelin: Az "ostoba vagdalkozás" a nekem címzett személyeskedésre vonatkozott: hiába tudja a kommentelő, hogy mi a munkám, vagy akár azt is, hogy mi a nevem, nem tud eleget az életem részleteiről ahhoz, hogy ossza nekem az észt a számomra helyes és követendő politikai viselkedésről.

Én kb. öt-hat közintézmény állapotaiba láthattam bele többé-kevésbé a közelmúltban, és egyikben sem láttam fideszes rémuralmat (legfeljebb inkompetenciát). Az egyik családtagom révén viszont láthattam balliberális fúrást-faragást, puha diktatúrát, alattomosságot, kivételezést. Mert van, ahol a ballibek uralkodnak. Nyilván ha mást láttam volna, mást gondolnék. De ezt láttam, ez jutott.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.04.17. 19:01:09

@Vendelin: "És persze politikai szerepvállalásért pedig alap a kirúgás, ellehetetlenítés."
- A jelenség valós, csakhogy a tapasztalataim épp fordítottak. Én jobboldali ember vagyok, pártpreferencia nélkül (már gondolkodtam pártalapításon, de nincs kedvem a szélmalomharchoz). Az én tapasztalatom az, hogy bár valóban megforgatnának szívesen a véremben a nézeteim miatt, mert a vezetőink jelentős része idióta bolsevik marha, akik még a régi rendszerben kövültek a székeikbe, nem tudnak velem mit kezdeni, mert nagyon kevés az olyan szakember a cégnél, aki ért is ahhoz, ami a foglalkozása, tehát csikorgatják a fogukat, amikor megjelölés nélkül, de jól felismerhetően hülyézem le őket egyesével minden idióta ötletük kapcsán. Szó sincs kirúgásról, mert azzal csak maguk alatt vágnák a fát. Szánalmas az egész felállás, de van egy fanyar humora.

Begren 2018.04.17. 21:25:31

@ArriMedes: a Jobbik valóban kakukktojás, de a többiek készségesen elfogadnák a nyugat által felkínált ideológiát. És a nyugati politikusok és gondolkodók egy része tényleg úgy gondolkodik, ahogy Hartland úr leírta a "Kisszótár az új idők új politikájához" bejegyzésben.
Egyáltalán nem vagyok otthonos se a politika se a média se a véleményformáló értelmiségiek világában. de egyszer volt alkalmam beszélgetni egy nyugati professzorral, és értelmes ember létére tényleg az itt leírt ideológiát szajkózta (pl. "Nem lehet az emberekre bízni a brexit választást, túl összetett probléma" stb.) Ijesztő élmény volt. Az az ideológia semmivel se különb mint Orbáné, pedig ez utóbbival se értek egyet.

ArriMedes 2018.04.17. 23:08:51

@Begren:

nézd, tudom hogy nagyon dühös leszel érte, de egyszerűen nem lehet veled beszélgetni, mert homályosan, sőt, úgy tűnik össze-vissza beszélsz

és igen, én is azt gondolom, hogy egy brexitet népszavazásrafeldobni, pláne úgy hogy nincs nagyon komoly érvényességi küszöb (részvételi arány, eredmény egyértelmű többsége), végzetes hiba.
és ebben semmilyen antidemokratikus nincs a fogalom mai értelmében

abban viszont van, hogy hazug, manipulatív sok szempontból egyoldalú kampánnyal megvezetik az emberek egy jó részét, majd mikor kijön a kívánatos eredmény, akkor népakaratról beszélünk.
hát nem az.

mondjuk a konzervatívoknak kellene így látni, nem a balosoknak, csak hát itt demagógok állnak szemben tisztességesebb emberekkel

ArriMedes 2018.04.17. 23:11:06

@Holger Hartland:

hogy ossza nekem az észt a számomra helyes és követendő politikai viselkedésről."

leszarnám én hogy mit csinálsz, de mikor szétkúrjátok az országot, bizony szóvá teszem. rinyálhatsz, de attól még aljas hülye vagy, nem több. nehogy már neked álljon feljebb, fideszgeci

ArriMedes 2018.04.17. 23:12:29

holger egy sunyi, gyáva, képmutató szemét kis patkány.

ArriMedes 2018.04.18. 14:19:41

@Holger Hartland:

hosszú sor áll előttem, olvasd el, mit írt ipartelep, az egykori vincentes kommentelő

"____ipartelep___ 2018.04.13 23:21:39
Nincs több duma a fasiszta fidesz-bűnszervezettel! Mindenki kollaboráns, aki ezentúl szóba áll, tárgyal, leül velük a Parlamentben. Ezek hazaáruló bűnözők, és ennek megfelelően kell kezelni őket.
Ahogy Pelikán mondta: "Az ellenforradalmár, nyilas, fasiszta bandát ütni kell."
Csak a halott fideszes a jó fideszes. Amíg ezt meg nem értitek, addig fidesz-világ lesz itt. Ha majd megértettétek, akkor elkezdhetjük felhúzni őket a lámpaoszlopokra.

ipartelep 2018.04.14 13:22:07
A II világháború után, Nyugat Európa egyes országaiban (Francia, Holland, stb) az ellenállók a nácikkal kollaboráló kurvák (nők, akik náci katonákkal jártak) haját kopaszra vágták az utcán.
Ti, ide röfögő fideszes agyhalott trollok, nem vagytok nagy bűnözők, ezért nem érdemeltek kötelet. Kötelet a bűnöző gazdáitok érdemelnek. De egy kopasz vesszőfutás azért nektek is kijár majd."

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2018.04.18. 19:29:26

@ArriMedes: Ez lett belőletek? Ráadás az elégtételhez.

Alfőmérnök 2018.04.18. 20:56:07

@ArriMedes: Ez az ipartelep valami komcsi gyilkos vagy fattya lehet. Ezek beszélnek hazaárulásról bmeg. Ezeket kellett volna a rendszerváltáskor börtönbe csukni. (Azért nem írom, hogy kivégezni, mert nem vagyok halálbüntetés-párti.)

Begren 2018.04.18. 23:45:22

@ArriMedes: "....végzetes hiba"

de ha alulmaradtak volna a kilépést támogatók, akkor nem lenne vele baj, nem? A nép bebizonyította volna, hogy képes helyesen dönteni, nem?

Jó, a többi se rocket science amit írtam, de ha nincs hajlandóság... mindegy, hagyjuk.

Alfőmérnök 2018.04.19. 17:32:05

@Alfőmérnök: (természetesen a fattyakat nem, hacsak nem ők is gyilkosok. nekik csak kussolniuk kéne inkább.)

ArriMedes 2018.04.19. 22:29:52

@Begren:

vannak kérdések, amelyek nem valók népszavazásra, ha mégis, csak nagyon egyértelmű eredmény esetén lehetnek ügydöntőek

pl. ha mittudomén az össze választópolgár kétharmada elmegy legalább, és háromnegyed része egy dologra szavaz, akkor esetleg elfogadható.
egyébként aligha

nem vagyok az ügydöntő népszavazások pártján, mert jobbára egy kisebbség akaratát képezik le, nem a valódi többségét (ami meg ráadásul önmagában nem biztos, hogy jó, igazságos, stb---de ez most mellékes)

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2018.04.21. 22:35:38

@ArriMedes: teljesen gyakorlati, önző és szűklátókörű módon mindenki el tudja dönteni, hogy neki személyesen, a sajat kis eleteben jobb-e, ha az orszaga eu tag marad vagy nem. Ebbol a sok kis szavazatbol adodik ossze a "magasabb szempont", es ezen kivul nincs masik. Senkinek sem kell hozzá ismerni az osszes korulmenyt, hatast stb.

ArriMedes 2018.04.21. 22:56:10

@Dinamuki:

köszönjük emese, hogy szexisták legyünk.

egyrészt nem tudja eldönteni, mert

1. még szakemberek sem látják a jövőt előre
2. nagyon sok mindenről komoly viták folynak, átlagember nem tud hozzá sem szólni
3. nem is volt alapos és tisztességes tájékoztatás mindkét oldalról, főképp a brexit melletti érveket nyomatták, hogy azok mennyire voltak helyállóak, most hagyjuk.

szóval nyugodtan mondhatjuk, hogy nem igazolt, a kilépést akarók többsége tudta volna érdemben, mire szavaz

másrészt LOL, a 65, 74, 83 éves szavazók, akik egy része meg sem éri a kilépést meg akiket már rövid ideig érint, ők a maguk kis életéről döntenek, kemény
nem véletlen, hogy a fiatalok inkább maradáspártiak, ja, mert nekik még fontos a jövő, mi lesz évtizedek múlva, "fotelnyuggereknek" meg nem igazán, meg sem érik, meg amúgy is annyi, hogy kapják az apanázst minden hónapban. az ő kis életük sokat számít egy ilyen horderejű kérdésben, természetesen.

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2018.04.21. 23:22:36

@ArriMedes: egy nagyapa nyilván az unokái történetét is beleveszi a szempontjai közé, mivel az az ő története is.
Valóban, a "szakemberek" se látják a nagy képet, nem is láthatják, annyira összetett. Ezért csodálatos a közvetlen demokrácia, mert a nagy kép a sok kis szempontból adódik össze.

ArriMedes 2018.04.22. 09:58:18

@Dinamuki:

nyilván, ha nem volt alapos tájékoztatás, nyilván mindnek van unokája, pláne 18 év alatti aki maga nem tud szavazni, nyilván véletlenül a fiatalok maradást az öregek kilépést akarnak

és persze a sok kis egyéni szempontból összeadódik az, amit csak szakértők látnak át és még ők is korlátozottan

égni tényleg nem csak a napon lehet...

Vendelin 2018.04.23. 16:42:10

@Holger Hartland: és ahhoz mit szólsz, hogy közintézmények nem merték elfogadni a Magyar Nemzet támogatását?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2018.04.23. 21:08:11

@Vendelin: De jó lenne, ha nem szórakoznátok a nickek kavalkádjával! :D Aszimmetrikus helyzet, a rendszeres olvasók kb. mindent tudnak rólam, én meg csak nézek, hogy ki hányféle alakban és hányféle üzenettel jár ide... No, nem baj, a blogolás ezzel jár.

Mi is a kérdés? Adj egy linket, mert nem tudom, mire gondolsz. A Magyar Nemzet megszűnt. Simicska bezárta.

Vendelin 2018.04.23. 21:25:24

@Holger Hartland: direkt nem változtattam most vissza, ne legyen kavarodás :D
De te látod az emailt, nem? Abból nem egyértelmű?

hvg.hu/kultura/20180423_Felnek_Az_utolso_pillanatban_visszautasitottak_a_Magyar_Nemzet_ujsagiroinak_adomanyat

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2018.04.23. 23:37:25

@Vendelin: Nem szoktam mindig figyelni, és van egy olyan érzésem, hogy ArriMedes sem tavaly novemberben kezdte a kommentelést. :) Persze rá más tippem van, de mindegy.

Szóval HVG? Jó, ez ott kezdődik, hogy elhiszem-e, amit írnak, illetve amit a Magyar Nemzettől mondanak. Ezek a médiumok és az "újságíróik" az elmúlt egy-két évben semmit, de semmit nem tettek azért, hogy bármit elhiggyek nekik, vagy bármi jót feltételezzek róluk.

De ha azt játsszuk, hogy elhiszem: ha közintézmény vezetője lennék, én sem szeretnék 425 ezer ft-ért az intézményre tenni egy Magyar Nemzet-logót. Nem kéne.

Vendelin 2018.04.24. 11:00:15

@Holger Hartland: akkor ezek szerint nincs olyan sajtótermék, aminek hiszel, hiszen a kormánypárti propagandatermékek bizonyítottan hazudnak, gyakorlatilag folyamatosan.

És a nyilatkozat megtiltása? Mennyire normális neked? (bár nem értem az igazgatót, EMMI tiltás van érvényben, ő max nyomatékosította azt, illetve kiterjeszti a facebookra is).

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2018.04.24. 13:26:10

@Vendelin: Akkor hiszek a sajtónak, ha több, egymástól független, még jobb esetben egymással ellentétes világnézeti vagy politikai oldalon álló médium is megírja ugyanazt. Pl. kedvelem a 888-at, de a migránsos híreiknél is utánakattintok, hogy megjelent-e máshol is, és ha igen, akkor hol.

Egyébként meg a saját szememnek hiszek, ami egy nagyon nem reprezentatív mintát ad, viszont legalább a sajátom. Vagyis pl. nem, egyáltalán nem láttam közintézményben fideszes rémuralmat, balliberális puha elnyomást viszont igen - valahogy ilyen közintézmények kerültek a szemem elé.

A borsodi ügyhöz nem szívesen szólnék hozzá. Nem akarnám a távolból, a konkrét körülmények ismerete és bármiféle személyes vonatkozás nélkül osztani a tutit. Elvileg nincs baj azzal, hogy egy közintézmény (vagy akár egy magáncég) dolgozói ne írogassanak nyilvánosan a saját munkahelyük ellen. Módjával azért persze beleférhet. Na de mennyi a "módjával"? Kell-e ilyen módon szabályozni? Megjegyzem, a mai munkaerőhiány mellett a dolgozó akár bele is röhöghet az igazgató képébe, hogy rúgjál ki bazmeg. De ez az ottaniak dolga, nekik kell lejátszaniuk.

ArriMedes 2018.04.24. 16:27:11

@Holger Hartland:

valóban nem, de hogy ide írtam-e anno, nem tudom
vincentről meg folyamatosan kidobtak, mert párszor szóvát tettem a megfutott, nagyképű szarfasz kettes, illetve az okos, nem rossz szándékú, de iszonyúan zagyván gondolkodó, nemritkán alkohol hatása alatt író jótündér pár baromságát
(mondjuk vincenten ugyanez a vernyogás megy még mindig, ki milyen egyetemen végzett, mennyire okos orbán, miért hibás mindenért az lmp, jó politikus-e táncosfletó, meg ezek az ezerszer lerágott közhelyes baromságok)

téged is biztos küldtelek már el a francba, fideszpatkányság miatt.

ArriMedes 2018.04.24. 16:28:21

@Holger Hartland:

Ezek a médiumok és az "újságíróik" az elmúlt egy-két évben semmit, de semmit nem tettek azért, hogy bármit elhiggyek nekik, vagy bármi jót feltételezzek róluk."

egyik sem volt ocsmány pártlap, mint pl. amilyen a figyelő lett, vagy amilyen a 888 és a pestisrácok.

lehet őket nem szeretni, nem elfogulatlanok, de nem kormánypárti szennymédia, már emiatt is jobbak, mint emezek

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2018.04.25. 02:28:46

@ArriMedes: A balliberális oldal és médiája olyan gyűlöletkampányt folytatott nemcsak a Fidesz, hanem a szavazói ellen is, hogy ahhoz képest egy sorosozós plakátsorozat ártalmatlan ismeretterjesztő matiné. A balliberális oldal nyíltan megtagadta és kigúnyolta nagyon sok ember olyan alapvető igényeit, mint a biztonság, az otthonosság, a stabilitás és az identitás. Nem volt hajlandó elfogadni, hogy nem kérünk a tömeges migrációból és a mi lenyúzandó bőrünkre tervezett utópisztikus, társadalomboldogító baromságokból.

A kormány és médiája nyilván rátett egy lapáttal (vagy tízzel) a maga kampányára, de tekintettel volt rá, hogy én mint választópolgár mit akarok és mit nem. A balliberális oldal semmibe vette. Nincs okom az utóbbiakról bármi jót feltételezni.

Természetes, ha mindezt baloldalról patkányságnak tartják. Ilyen a háború. Ilyenkor nincs mit tenni, meg kell nyerni. Megnyertük.

ArriMedes 2018.04.25. 16:59:23

@Holger Hartland:

dedó:)

nyilván van benne valami, fontos problémákra nem volt érdemi válaszuk csak hülyeségeket beszéltek össze-vissza, de ettől még orbán nem lesz vállalható, nem lesz jobb.

jó megoldás most nincs

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2018.04.25. 20:28:59

@ArriMedes: Erről szólt a választás. Nekem Orbán vállalható, akinek meg nem, az nem szavazott rá. Mindenkinek a maga döntése.

ArriMedes 2018.04.29. 14:30:08

@Holger Hartland:

legalább idézhetek, nem nekem kellett megírni

"SpiSi 2018.04.29. 13:48:34
Ez baromság. Mi az, hogy ezek helyébe új párt? Ha félreállnak gyurcsányék, akkor a jelenlegi kormányzó férgek azt böfögnék, hogy a háttérből irányítanak. Csak meg kell nézni a fideszférgek momentum felé irányított okádását. Vagy meg lehet nézni mit tettek az lmp, jobbik vezetőivel. Szél soros bérenc, vona meg egy buzi kerítésbontó. Bárki jönne is a fideszférgek ugyanúgy okádnának arra is, ahogy gyurcsányra vagy bajnaira. A fideszférgeknek tök mindegy ki áll velük szemben mindenkire okádják a hazugságokat. Tehát nem az ellenzékkel van a baj, hanem orbáncgecivel és maffiahaverjaival a legfontosabb feladat az ő eltávolításuk. A másik probléma pedig hogy van pár millió fideszbirka, akik a geci minden okádását elhiszik, így bárki is lenne a fideszférgekkel szemben, azok akkor is a gecinek hinnének, mert agyatlan birkák. Nehéz ügy, a geci anyagilag lesz megfingatva. Meg hogy az illiberális rendszere működésképtelen. Pár évtizedig fenn lehet tartani manipulációval a látszatát annak, hogy minden rendben, azonban ahogy kádári, az orbanisztáni rendszer is abba fog elbukni, hogy a környező országokban jobban fognak élni az emberek. Ez már most, 8 év után is látszik, de még a fideszbirkák bizakodnak, hogy talán utolérik őket. De mivel a különbség egyre nő, ezt idővel észreveszik."

ez sajnos így van, és te ezt támogatod. hálásak lehetnek neked a normális állampolgárok

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2018.04.29. 20:52:51

@ArriMedes: Balos vélemény, láttam ilyenből sok százat. És? Mi dolgom vele? Azon kívül, hogy leszavazom. :) Na meg, hogy készen állok megvédeni a hazámat az ilyen emberektől, ha kell.

ArriMedes 2018.04.29. 23:03:59

@Holger Hartland:

hát védd, nagy hőstett...

ha ez nem érdekel, akkor olvasd el mit posztolt a fasz jótündér/vincentblog a társadalomtudományi területen (is) dolgozó kutatók alacsony fizetéséről.
(ne járjon magyarországon doktori iskolába, publikáljon nyugati lapba, verseny van, amit a hazai bölcsészek/társadalomkutatók nem akarnak vállalni)

Vendelin 2018.04.30. 01:07:23

@Holger Hartland: " balliberális oldal nyíltan megtagadta és kigúnyolta nagyon sok ember olyan alapvető igényeit, mint a biztonság, az otthonosság, a stabilitás és az identitás. Nem volt hajlandó elfogadni, hogy nem kérünk a tömeges migrációból és a mi lenyúzandó bőrünkre tervezett utópisztikus, társadalomboldogító baromságokból."

Nézd, aki elhiszi ezt az irdatlan ostoba propagandát, az maga is ostoba. Orbitális hazugságokat nyeltek be lelkesen, hogy az ember haja égnek áll, hatalmasra tátott szájjal rohangáltok a faszerdőben, a gondolkodás legalapvetőbb jeleit sem mutatjátok, ez van. Az ember a legnagyobb jóindulattal és a legkorrektebb módon is csak szánni tud, és/vagy röhögni.
A mélyszegény falvakról nem beszélek, mert ők semmi más információhoz nem juthattak hozzá. De egy értelmes, diplomás ember, aki elvben képes a gondolkodásra, az egyszerűen érthetetlen. Orbán vállalhatatlan és csak egy saját szemét kiszúró elvakult drukker lehet az, aki mint te is, megszavazza és még büszke is rá, hogy "megvédi az országot".
Ez van, talán majd egyszer meglátod, talán majd amikor a gyereked itthagyja az országot és vele téged is, ha akkor még nyitva lesznek a nyugati határok. Megérteni biztos nem fogod, neked mág kognitív disszonancia sem lesz, annyira nem gondolkozol, de mindegy, majd elnótázgattok mindenféle irredenta meg szexista énekeket, nagyokat kacsintgattok és büszkék lesztek arra a szarra amivé tettétek az országot, hogy ugyan semmi nem működik, de legalább ti csináltátok ilyenre.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2018.04.30. 12:04:41

@ArriMedes: Te jársz a blogjára, nem én. Engem onnan egyszer tiltottak ki, többet nem fognak. :)
@Vendelin: Elmondtad már többször, több nicknéven, hogy mennyire nem tetszik, amit írok. Ezen is. Legközelebb az a minimum, hogy regisztrálsz erre a célra egy újat.

Vendelin 2018.05.02. 15:31:03

@Holger Hartland: "A borsodi ügyhöz nem szívesen szólnék hozzá. Nem akarnám a távolból, a konkrét körülmények ismerete és bármiféle személyes vonatkozás nélkül osztani a tutit"

Bezzeg a Soros meg a migráns ügyekről mindent tudsz, testközelből és konkrétan, körülményestől meg részletesen :D :D :D

Nekem semmi bajom azzal, amit írsz, a probléma nem ott kezdődik. Mindig arról írsz, hogy annyira utálod a ballibet, hogy nem csak szükségesnek, de szinte kötelezőnek érzed, hogy beszopj minden baromságot, elhiggy minden hazugságot, ostobaságot, elfogadj minden tisztességtelenséget és törvénytelenséget, minden morális mocskot azoktól, akik le tudják győzni őket. És mivel az utálat tényleg nagy, nem csak kötelezőnek érzed mindezt, hanem még örömödet is leled ebben.

Nem az a baj, hogy ezt leírod, hanem hogy közben nem veszed észre, hogy hova jut az ország.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2018.05.02. 16:44:54

@Vendelin: Bizony: az egyik helyi ügy, nem látok bele, és nem az én bőrömre megy a játék; a másik pedig jóval nagyobb ügy, igyekszem belelátni, és a gyerekem bőrére megy a játék. Te pedig belemész a posztban említett megmondók zsákutcájába. Fejjel a falnak a végén. Ahogy ők.

Vendelin 2018.05.02. 16:57:26

@Holger Hartland: hát, lehet, hogy ugyanaz a zsákutca. Én tényleg nem tudom, te mit akarsz, és bár nem szarom le, de ha tudnám se tudnék neked segíteni, hogy elérd.
De ha igaz, hogy a gyerekednek a legjobbat akarod, akkor nagy baromságot csinálsz, vagy pedig egy perverz állat vagy. Függetlenül attól, hogy a megmondók mit mondanak.
Nem tudom, mit taníthatsz (kutathatsz, mit tudomén), de gyanítom, se a történelemhez, se a logikához nem sok köze lehet.
süti beállítások módosítása