Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Hartland

Je suis Ugocsa, qui non coronat.

Százhúsz ország közül GDP-ben a 34., optimizmusban és közérzetben a 117. Lakói az EU-ban a legszkeptikusabbak a rendszerváltással kapcsolatban. Melyik lehet ez a kemény ország?

"A baromi abszurd helyzetre az abszurd baromkodás pont megfelelő válasz." (H. Hartland)

"I hate conservatives, but I really fucking hate liberals." (Matt Stone, South Park Republican)

Friss topikok

Linkblog

Magyarország keresztény ország

2019.04.17. 11:59 Holger Hartland

Nem vagyok keresztény. Nem hiszek Istenben és templomba sem járok. Nem a keresztény tanítások szerint élek. A gyerekemet sem nevelem kereszténynek.

De közben keresztény is vagyok. Egyértelmű, hogy melyik az az Isten, amelyikben nem hiszek. Egyértelmű, hogy melyik az a templom, amelyikbe nem járok. Ha azt mondjátok, templom, akkor egyértelműen fehér vagy sárga falú, barokk vagy neobarokk falusi vagy kisvárosi katolikus templom jut eszembe. Olyan, amilyenben gyerekkoromban eltöltöttem jó néhány unalmas órát magam is. (- "A szentmise véget ért, menjetek békével." - "Istennek legyen hála!" - szmájlival feleltük, már akkor.)

Nem hiszek Istenben, de abban sem, hogy nincs. Negyvenen túl a helyét már látom. Hogy ott van-e, vagy csak a nagy üresség lakik arra bent középen - azt nem. Ha azt mondjátok, szőlőmunkások, azt mondom, estig van felvétel. Ha erre azt mondjátok, öt balga szűz, azt mondom, lépjetek olajra, de hozottra, mert nekem momentán nincs. Ha azt mondjátok, tálentumok, azt mondom, nem tudom, sáfárkodtam-e vagy elástam, netán tékozoltam. Ha azt mondjátok, római százados, azt mondom, a méltóságomat meg a hajlékomat inkább hagyjuk, és ne a hitem szerint legyen, hanem annál jobban, de úgyis úgy lesz, ahogy lesz.

Ha valaki azt mondja, Magyarország keresztény ország, akkor azt úgy értem, hogy a nagy része nagyjából úgy keresztény, ahogy én. Tehát nem, nem szoktam a köpenyemet megosztani a koldussal. Irgalmas szamaritánus sem vagyok. Viszont igen, Ferenc pápát mocskos komcsinak tartom. Az egyszülött fiamat pedig végképp nem adnám a világért. Fordítva inkább. Nem, nem érdekel, hogy mit gondoltok.

Ha valaki azt mondja, Magyarország keresztény ország, akkor én azt úgy értem, hogy van egy őseinktől örökölt, az ő vérükkel és verejtékükkel épített, nem tökéletes, nem világelső, de élhető, otthonos, normális életünk. El akarják venni. Meg kell védnünk. Csak együtt tudjuk megvédeni, ha egyáltalán. Ehhez pedig kell egy jelkép és egy mese, mert racionalitásból nehezen fogunk össze. A racionális ember a maga hasznát számolja, és amikor úgy állnak a számok, lelép. De ha mindenki lelép, mindenki elvész. A racionális ember szavazni se megy, hiszen az ő egy szavazata nem oszt, nem szoroz - de ha mindenki racionálisan otthon marad, egyetlen szavazat is dönthet. Ha mindenki racionális, az nem racionális. Kell egy zászló. Lehet rajta kereszt. Nem a jel a fontos, hanem az, amit jelöl. Mint Soros a plakátokon. Ott sem a vén disznó a lényeg, hanem amit jelent. Így van ez a mi kereszténységünkkel is. Nem mindenkinek, de nekem így, és valószínűleg nem vagyok egyedül.

Igen, ha egy politikus azt mondja, Magyarország keresztény ország, akkor abban az is benne lehet, hogy na végre, lehet keresztény kurzust építeni. Az is, hogy a nemhívő szülő kisiskolás gyereke Jézusról meg miséről szóló szöveget kap húsvéti házi olvasmánynak. Nem baj. Már a karácsony kapcsán előkerült, hogy van-e Jézuska. Gond nélkül el lehetett magyarázni, hogy egyesek hisznek benne, mások nem, például a Nagymama is hisz benne, én viszont nem - látod, mégis jól megvagyunk. Az őseink pedig sokáig hittek benne, és nem értenénk a tetteiket, ha ezt nem tudnánk. Az ellenségeink is hisznek valamiben, és nem fogjuk legyőzni őket, ha ezt nem értjük.

Sokkal nehezebb lenne a gyereknek azt elmagyarázni, hogy kik azok a furcsa nagyobb gyerekek, akik alig beszélnek a nyelvünkön, és akik miatt nincs többé disznóhús a menzán (megtörtént eset a Fejlettnyugaton). Hogy miért kell neki elviselnie, hogy ezek a nagyobb gyerekek megkeserítik az életét, rendszeresen zaklatják és verik (ez is megtörtént eset a Fejlettnyugaton). Hogy miért nem védi meg az iskola, ha ezek az idegen gyerekek késsel fenyegetik, hogy vigyen nekik otthonról pénzt (megtörtént eset, Fejlettnyugaton). Hogy kik azok a néninek öltözött, gusztustalan bácsik, akik arról beszélnek, hogy a fiúk is lehetnek lányok (ilyen is történt ám a Fejlettnyugaton). Hogy a fiúknak miért olyan házi feladatot ad a fiúkat szerető, tenyérbemászó pofájú igazgató bácsi, hogy szerelmes levelet írjanak egy másik fiúnak (igen, ez is megtörtént eset a Fejlettnyugaton).

Inkább elmagyarázom a Jézuskát. Azt egyébként is el kellett már, a nagymama miatt is. Értem persze, hogy a Jézuskát nehéz elmagyarázni egy olyan családban, ahol már a nagymama is Marxban hitt. Az ilyen családok viszont kisebbségben vannak, ráadásul ez az ország hozzájuk alkalmazkodott 40+20 éven át - most majd ők alkalmazkodnak egy kicsit, szerintem kibírják.

És ha egy baloldali, egy liberális, vagy egy szolgájuknak szegődött konzervatív áruló szofisztikált álintellektuális vitát kezdeményez arról, hogy ki az igazi keresztény, mi az igazi kereszténység, valóban keresztény ország-e Magyarország, akkor pontosan értjük ám, hogy miről van szó.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hartland.blog.hu/api/trackback/id/tr9914766380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2019.04.17. 18:06:36

Én sem vagyok vallásos, de szükségesnek tartom, hogy a vallásokról néhány alapvető dolgot mindenki tudjon. Már csak azért is, mert azok a dolgok, amik az emberiség műveltségének alapjait adták ezredeken át, szinte mindig vallásos témák megjelenítését jelentették bármilyen művészeti ágban. Vajon mit érthet belőle egy általános műveltséggel nem rendelkező egyed, és ha semmit, akkor hogyan lehetne műveltségről beszélni?

Az érdeklődésem keresztény ügyben arra a megállapításra vezetett, hogy eredetileg egy sokezer éves hagyományról szól, melynek valódi gyökerei mára nem elérhetőek. Azért sem, mert a kereszténységgel takarózó klf egyházaknak ez jó ideje nem áll érdekükben. Ez az ősi normarendszer jelenthette valaha az élhető világ alapjait, de feledésbe merült. Később a már elaljasodott emberi hordáknak parancsokba szedve kellett isteni dádá fenyegetésének árnyékában előírni a normalitás szabályait. Számszerint tízbe, de nem ez a lényeg. Elég komoly lehetett a gond, ha triviális dolgokat paragrafusokba kellett szedni, mert ami amúgy normalitásnak számított, tehát nagyobbrészt mindenki betartotta, egyszercsak vitatható véleménnyé valtozott.

A mostani világ is ilyen. Ami normális ember számára normalitás, az az elmebaj szintjén véleménnyé alakul, de a keletkező paragrafusok, még nem kifelé vezetnek, hanem a gödör aljára.

Azért vagyunk keresztények (nem feltétlen hívők), mert a mi normalitásunk szerint a fiú fiú, a lány lány, a macska egeret fog, a mákdaráló pedig tárgy, és nem gender. Ezek a világnézetünk alapjai. Nem kell hinnünk semmilyen istenben, csak elfogadni a természetességet magától értetődő igazságnak. Ha ezt valaki isteni iránymutatásnak nevezi, hát tegye, ettől még fogjuk tisztelni egymást, de minket mint közösséget hegyjanak meg ilyennek, mert összességében ez nekünk így megfelel!

Hungryhorse 2019.04.19. 06:11:47

Jó poszt.
Köszönöm!

Robinzon Kurzor 2020.04.25. 22:55:54

"Nem hiszek Istenben, de abban sem, hogy nincs. Negyvenen túl a helyét már látom. Hogy ott van-e, vagy csak a nagy üresség lakik arra bent középen - azt nem."

Ej, ezt milyen jól írtad!
Magam sem tudtam volna jobban megfogalmazni.

De a többit is adom.
A végét kivéve.
Kár, hogy ennyire rácsavarodtál erre a maszlagra...

Egyébként tök véletlenül botlottam bele a Mandiner Blogba, mármint valahogy a szemem elé került, hogy néha még kommentelnek a régi posztok alá.
Arról meg eszembe jutott, hogy neked is volt saját blogod, vajon írsz-e még.

Úgy látom, nem viszed túlzásba...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2020.04.29. 13:26:17

@Robinzon Kurzor: Nem írtam ide már egy éve, mert meguntam, és nem is volt igazán miről, inkább mikroblogoltam máshol, mert ami még maradt, arra elég egy-egy mondat vagy bekezdés.

Vagy írtam volna meg huszonegyedszer is, hogy szerintem a tömeges bevándorlás (és általában az agresszív balos/ballib felforgatás) továbbra is komoly probléma, sőt, sorskérdés, amelyre a válaszom az, hogy nem kérek a multikultiból? Meg a Soros-tervből? :D Te meg beírtad volna huszonegyedszer, hogy ez "maszlag"? Nem uncsi?

Egy idő után pedig az egészséges önzés is bekapcsol: hiszen én nem vagyok fizetett megmondó vagy "szakértő", tehát hasznot vagy barátokat sosem szereztem politikai véleménnyel. Egy kevés kárt és ellenségeket viszont igen. Sebaj, nem nagy ügy, de mivel semmiféle politikai babérra nem pályázom, nem éri meg.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2020.04.30. 08:23:51

@Robinzon Kurzor:
"Kár, hogy ennyire rácsavarodtál erre a maszlagra..."
- Elmagyaráznád a véleményed? Nem a szavaidat, azt értem. Én úgy gondolom, hogy amit te "rácsavarodás"-nak gondolsz, az maga a poszt mondanivalója, és egyáltalán nem túltolás. Ami meg a "maszlagot" illeti, akkor lenne szerintem helytálló a jelző, ha a köztéri padok színéről szólna "sorsdöntő" és késhegyre menő vita. De nem erről van szó. Olyan lehetséges történések, amik a következő életünket generációkra határozzák meg, nem nevezhetők "maszlagnak". Persze lehet bagatellizálni. A törököket is csak Hunyadi vette komolyan, Széchenyi is csak álmodozott, és tele van még a történelmi tapasztalat a meg nem hallgatott, és megérteni sosem szándékozott személyekkel és valósággal. Csakhogy a kicsinyes szűk látókörű idiotizmus mindig talált annyi követőre, hogy tömegénél fogva képes legyen akár századokra tönkre vágni a jövő generációinak sorsát. Ha elvonatkoztatunk a politikától, hát ott vannak a laposföld-hívők.

Tehát a kérdés még egyszer: Pontosan miként definiálod a "maszlagot"?

@Holger Hartland:
"Nem írtam ide már egy éve, mert meguntam, és nem is volt igazán miről,"
- Mélyen egyetértek. Nem igazán van miről írni a közélettel kapcsolatban. Nincsenek érdemi felvetések, amikre érdemes lenne egy posztot építeni. Vajon mennyi szót ér a buszmegállóba tervezett méhkaptár, a járvány idejére megritkított, tehát zsúfolttá tett tömegközlekedés, meg a hasonló, magukért beszélő, és a beszélőt minősítő jelenségek. Értelmes ember ezekből egyöntetű véleményt alkot, a hülyéket meg kár győzködni, azért hülyék.

Hiányoznak az érdemi politikai viták. Mondjuk, hogy ezt a körutat újítsuk fel előbb, vagy a másikat? Kerékpár utat építsünk, vagy libegőt? Víztározós erőműveket építsünk, vagy szélparkokat? Helyette Az ellenzék prominensei jó komcsikhoz méltón a szájukon kifordulva üvöltik, hogy "O1G". Érdemi mondanivaló nélkül. Ettől persze nem igazán remeg az orbáni piedesztál, és ez látható is. Nem görcsölnek rajta, hogy amit tesznek, az ne legyen vitatható. Értelmes ellenzékkel meggyűlne a bajuk, de ezzel a mostanival...

Az is lehet persze, hogy nagy a globális baj. Érzik az emberek, hogy egység nélkül esély sincs, és már tényleg mindegy, hogy Isten, vagy a nemzeti válogatott van a zászlón. Azt is tudják, hogy csupán szimbólumok, de legyen így, ha egyszer ilyenek a körülmények.

Nem hiszek az intézményesített Isten(ek)ben, nem szeretem a focit, meg úgy általában a csapatsportokat. De ez nem a szeretem-nemszeretem területe. Vannak dolgok, amiket adott helyzetben csak egyféleképp lehet jól csinálni, ha tetszik, ha nem. Most egy ilyen korszakban élünk. Nekem is kinyílik a bicska a zsebemben ettől-attól, de nincs érdemi alternatíva. Nincs szükségünk acsarkodó vérgőzös vörös anarchistákra. Olyan már volt a történelemben sok, és mindig nehéz időket hozott.

Ezért az érveid megértésével együtt arra biztatnálak, hogy néha azért írj! Már csak azért is, mert szükség van olykor megerősítésre, hogy bármilyen nyilvánvaló az ellenzéki alkalmatlanság, ez nem csak az olvasóknak tűnik fel. Nincsenek egyedül.

Robinzon Kurzor 2020.05.04. 13:28:51

@Holger Hartland:

Oké, értem.

Azért érdekelt, hogy írsz-e mostanában és ha igen, mit, mert elég különleges jelenség vagy.

Sok közelebbi vagy távolabbi ismerősöm/barátom van, akik jobb híján támogatják a kormányt, négyévente elmennek és behúzzák az ikszet, de őszinte pillanataikba elismerik, hogy igazából nem az újabb győzelemnek örülnek aznap este, hanem hogy "azok" megint jól megszívták. Nincs is ezzel baj, én sem tudtam ennék jobban vagy másképp örülni, amikor a Fidesz 2002-ben pofára esett.

De.
Ezen az intellektuális szinten egyikük sem hiszi el, hogy létezne Soros-terv, vagy hogy ha nem a Fidesz nyer, akkor tömeges bevándorlás lenne Magyarországra, vagy hogy ez lenne a szándéka bármelyik ellenzéki pártnak.
Ha ebbe az irányba fordul a diskurzus (ami egyre ritkább, mert tényleg nincs új, amiről beszélni lehetne), akkor jön egy vállvonogatás, hogy naja, nem elegáns, de ha ez kell az elegendő szavazathoz, akkor ez van.

Én meg állok továbbra is csodálkozva, mint az egyszeri parasztbácsi a zsiráf ketrece előtt ("Ilyen állat márpedig nincs!"), hogy benned ez hogy tud megférni: az igen magas intellektus és a Soros-terv, meg az éltre-halálra háború meg a stb. a "maszlag".

De oké, majd megszokom. ;-)

Robinzon Kurzor 2020.05.04. 13:40:53

@F.M.J.:

A "maszlag" az, hogy a Fidesz jelenlegi politikájával szemben egy világméretű, Soros által mozgatott és Brüsszel által végrehajtott összeesküvés áll, amelynek célja, hogy Európa (de főleg Magyarország) keresztény identitását -- pont olyan értelemben, ahogy HH is írta és amivel egyet is értek; errefelé a krisnás is keresztény, mert nem tud más lenni -- tömeges muszlim bevándorlással megváltoztassa.

Aki ezt látja világból, azzal szinte lehetetlen a diskurzus, mert hiányzik a közös(nek elfogadott) valóság, amiről beszélni lehet. A "Soros-terv" egy vallási dogma szintjére emelkedett és aki hisz annak létezésében, az utána bármilyen politikai eseményt képes ebben az erőtérben elhelyezni, sőt, egy "na, ugye" érzés mentén még meg is erősödik benne, hogy lám, már megint fenekednek, gáncsoskodnak.

És ennek önmagában semmi köze ahhoz, hogy a hazai ellenzék egyébként mit mond vagy mit (nem) tesz.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2020.05.05. 11:05:23

@Robinzon Kurzor: Az elmúlt néhány évben írtam itt arról, hogy mi ez a "Soros-terv", ami ugyan valójában se nem "Soros-", se nem "terv", de attól még létező dolog és a magamfajta emberek számára veszély, vagyis tenni kell ellene, beszélni kell róla, tehát valahogyan el is kell nevezni, lehetőleg ütősen és röviden, szóval nyugodtan lehet "Soros-terv".

Lehetne olyasmit is mondani, hogy "a globalista elitek laza hálózata által gerjesztett, erősített, vagy akár csak eltűrt, mindazonáltal eredetétől függetlenül a hagyományos európai középrétegek (beleértve a nyugati mércével szegény vagy alsó-közép kelet-európai 'középrétegeket') számára mindenképpen hátrányos és veszélyes társadalmi, kulturális, gazdasági és demográfiai folyamatok összessége" bla-bla-bla, kifejteni húsz vagy kétszáz oldalon, és ha jól megfizetnének érte, akár meg is tehetném, de mivel nagyon nem ez a helyzet, nekem elég lesz annyi, hogy "Soros-terv", és ha tőlem balra megpukkadnak tőle, hát így jártak.

A választás pedig, igen, a kisebbik rosszról szól, ezen a blogon is elolvashatod, hogy mit gondoltam két éve, mit jelentett az "elégtétel".

@F.M.J.: Az elmúlt években kezdem úgy gondolni, hogy a politikai véleménynyilvánítás, a blogolást is beleértve főleg azoknak való, akik hasznot remélnek belőle, pl. beállnak valamelyik falkába, koncért. Én nem tartozom ebbe a kategóriába. Megírom, amit gondolok, nem kérek érte semmit, esetleg néhány erre járó liberális vagy kommunista megpróbál érte bemószerolni. Mi ebben a jó? Mondjuk lehetne az, hogy társas tevékenység, dumálunk egyet, mintha egy klubban lennénk - de túl sok embert láttam már a neten, akikkel nem akarnék egy asztalhoz ülni, egy klubba járni.

Majd lehet, hogy írok valamit, ha lesz kedvem.

Hungryhorse 2020.05.05. 21:05:21

@Holger Hartland: már bocsi, de mégis mi a dögvész az, amiről maga a nagymester nyilatkozza azt, hogy a ez az ő TERVE (here is my plan):
www.marketwatch.com/story/george-soros-heres-my-plan-to-solve-the-asylum-chaos-2015-09-29

Lovas István cikksorozata soros tervéről pedig itt olvasható:
www.magyaridok.hu/kulfold/igenis-van-soros-terv-1-resz-2265181/

Begren 2020.05.07. 12:49:21

jó lenne új posztokat olvasni, bár érthető, hogy ha egyszer nem fizetik meg... de amiket a megfizetettek írnak, azok meg azért uncsik, mert látszik, hogy a fizetésért írják.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2020.05.17. 19:32:23

@Robinzon Kurzor:
"a Fidesz jelenlegi politikájával szemben egy világméretű, Soros által mozgatott és Brüsszel által végrehajtott összeesküvés áll, amelynek célja, hogy Európa (de főleg Magyarország) keresztény identitását ... tömeges muszlim bevándorlással megváltoztassa."
- Mivel feltételezem rólad, hogy a látóköröd ennél lényegesen szélesebb, csak úgy a rend kedvéért: Szó sincs a keresztény identitás megváltoztatásáról, mint célról. A cél az, hogy az egyre kevésbé támogatott vezető politikai garnitúra lekötelezettek által támogatóbázist kapjon, valamint az emelkedő bérekből és foglalkoztatottságból eredő dolgozói tárgyalási pozíciót és csökkenő profit tendenciát a folyóvizet és a burkolt utat luxusnak tartó nyomorultakkal törjék meg. Az már mellékkérdés, hogy a helyi társadalomra ez milyen hatással van. Számunkra az a probléma, ahogyan ezek az emberek az életet "normálisnak" tartják. Étkezés, ruházkodás, viselkedés, stb. Mo. azért problémás, mert OV látványosan nem fekszik le. Tehát nem Mo-gal van a gondjuk, hanem a hozzáállásunkkal, ami nem illik a terveikbe, és precedenst teremt. Amúgy a Soros-terv létezésével kapcsolatban kerestem azt a cikket, amit @Hungryhorse: volt szíves megtalálni helyettem. Elég egyértelmű, kár tagadni, és innen rá is térhetünk a következő bekezdésre.

A közösnek elfogadott valóság kérdésében egyetértünk. Sajnos a valóság bemutatása általában csak annak áll érdekében, akinek tisztábbak a szándékai. Csak a példa kedvéért: Nem sok jobboldali sajtót olvasok, mert a saját véleményemet magam is meg tudom fogalmazni, nincs szükségem segítségre. Ellenzéki írásokat viszont annál többet. Például nemrég olvastam egy cikket, ami azt állította, hogy "Orbán meglépte: 70-ről 75-re emelte a nyugdíj korhatárt". Most leszámítva azt, hogy erről nem a miniszterelnök dönt, hogy a korhatárt csak akkor lehet valamiről emelni, ha ott van, és ugye nem ott van, vérgőzös tömegek vették komolyan, és hőbörögtek a gonosz Zorbánnal szemben.

Én egyszer akartam elhagyni az országot. 2002-ben. Nem azért mert a Fidesz vesztett, hanem azért, mert nem akartam elhinni, hogy van annyi idióta félnótás hülye ebben az országban, aki a történelmi tapasztalatok ellenére megszavaz egy ilyen gátlástalan rablóbandát. Aztán mégsem mentem el, és nem bánom, viszont igazam volt. Az egész szennyes garnitúráról kiderült ami előre látható is volt, ha az ember egy dísztöknél több IQ-val rendelkezett. És bár nem vagyok Orbán-hívő, el kell ismerni, hogy nélküle ez sem derült volna ki. Jó eséllyel megnyerhette volna a választásokat 2006-ban, de hagyta nyerni a gazembert, hogy kénytelen legyen bevallani a szemétségeket. Ügyes pókeres lehet. Én csak azon csodálkozom, hogy mindezek után még van akár csak egy támogatója is. Nem lenne szabad mindenkinek szavazni, csak akinek tiszta az elméje, és rendelkezik minimális valóságismerettel.
süti beállítások módosítása