Hartland

Je suis Ugocsa, qui non coronat.

Százhúsz ország közül GDP-ben a 34., optimizmusban és közérzetben a 117. Lakói az EU-ban a legszkeptikusabbak a rendszerváltással kapcsolatban. Melyik lehet ez a kemény ország?

"A baromi abszurd helyzetre az abszurd baromkodás pont megfelelő válasz." (H. Hartland)

"I hate conservatives, but I really fucking hate liberals." (Matt Stone, South Park Republican)

Friss topikok

Linkblog

Az alternatívák, meg a hiányuk

2021.03.12. 14:09 Holger Hartland

Olvasói kérdés: csak az a két alternatíva létezik, hogy vagy a Fidesz, vagy a ballibek? Más nincs?

Attól tartok, nem nagyon van. Ezt nem én mondom, a valóság mondja, nézze meg mindenki a pártokat és a közvélemény-kutatásokat. Nagyon úgy néz ki, hogy jövőre a Fidesz és egy egyesült ellenzéki tömb között fog eldőlni a választás, mert a legtöbb szavazó ebből a kettőből választ magának. Nem feltétlenül azért, mert annyira odavan az egyikért, hanem akár azért, mert annyira nem szeretné a másikat.

Én is le fogok szavazni szépen a Fideszre, mert a balliberálisokat annyira rossznak tartom (részletekért ld. az elmúlt évek posztjait), hogy nagyjából bárkire leszavaznék, aki a siker esélyével ígéri, hogy megállítja őket. Mivel pont a Fidesz és Orbán Viktor vannak abban a helyzetben, hogy ilyet ígérhetnek, akkor hát rájuk. Ha a kétfarkúak lennének ott, akkor a ballibek ellen rájuk szavaznék. Ha Könyvdaráló Dúró Dóra és Vitéz Ásotthalmy-Toroczkai Migránsverő László lenne ott, akkor meg rájuk. (Igen, ezek végül is mind ott lehetnek a szavazólapon, de nem teljesítik azt a követelményt, hogy "a siker esélyével".) Ha Schiffer Becsületes Lúzer András lenne ott, rá még szívesen is szavaznék, de 1) neki most még pártja sincs, úgyhogy nem is szavazhatok rá, 2) valószínűleg nem lenne jó vége, Schiffer szerintem túl becsületes, nemhogy az ellenfelei, de már a szövetségesei megennék reggelire, 3) ha végül összehozna egy újabb kispártot (nem fog), akkor is hiányzik az, hogy "a siker esélyével". Schiffer Andrásnak így őszinte kalapemelést tudok adni, szavazatot nem. Lám, ez a kettő nem ugyanaz.

Akinek meg a Fidesz a nagyobbik rossz, az nyilván ugyanígy leszavaz majd az ellenségre. Így megy ez.

Oké, értem, az is lehet a kérdés, hogy mit csináljon az, akinek a két nagy egyformán rossz, de tényleg annyira egyformán, hogy nem tud választani közülük. Nos, talán éppen az ilyen embernek van a legtöbb választási lehetősége: kétfarkúak, Mi Hazánk, aztán ki tudja, talán ott lesz majd az "ISZOMM" nevű balos párt, de lehet érvénytelenül is szavazni (akár trágárságokat írva vagy rajzolva a szavazólapra), meg lehet értelmesebben is tölteni azt a vasárnapot, a szavazást messzire elkerülve.

A kispártokra leadott és az érvénytelen szavazatok persze valószínűleg nem eredményeznek majd mandátumot. Így az ilyen szavazóknak nem lesz majd politikai érdekképviseletük. Mit mondjak? Baj, de jelenleg nincs rá megoldás. A két nagy tömb közül választóknak sem feltétlenül jobb, mert nekik úgy kell szavazniuk a szerintük nagyobb rossz ellen, hogy elfogadnak mindenféle kisebbik rosszat.

A magyar választási rendszer a győztesnek kedvez. Nemcsak az utóbbi tíz évben, hanem már előtte is, az új választási szisztéma csak rátett erre egy nagy lapáttal. Az ilyen szabályok a kétpártrendszernek kedveznek, egy de facto kétpártrendszer vagy "kétblokk-rendszer" kialakult már legkésőbb 2002-re. Így sok embernek marad az, hogy leszavaz a szerinte kisebbik rosszra, csak hogy ne a nagyobb rossz legyen.

Az egyebekre szavazni akaróknak segíthetne, ha a választási rendszerünk arányos lenne, mert akkor a kispártokra leadott szavazatok sem feltétlenül mennének veszendőbe, de láthatjuk, a politikai elitből kb. senki nem akar ilyet. Az ellenzék sem, mert akkor már 2014-ben vagy 2018-ban megtehették volna, hogy a Fideszen kívüli összes pártot magában foglaló "technikai koalícióban" indulnak egyetlen választási programponttal: azzal, hogy ha nyernek, azonnal megszavaznak egy új választási törvényt (a szövegét már előre közzétéve), aztán rögtön fel is oszlatják a parlamentet és jöhet az új választás az új törvény szerint. Meg se próbálták. A balliberálisoknak nem állt az érdekükben.

Marad az, hogy válaszd a két nagy közül a számodra jobbat vagy kevésbé rosszat, vagy szavazz máshogy, de utóbbi esetben könnyen lehet, hogy nem lesz parlamenti képviseleted. Ez van, így lehet szavazni jövőre.

111 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hartland.blog.hu/api/trackback/id/tr6716458914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.13. 09:08:39

Én azért tennék egy "TARTÓZKODOM" köröcskét is a szavazólapra.
Nagyon sokat segítene a meddő és demagóg politikai lózungokkal szemben.
Jelenleg, ha egy szavazó nem tud/akar választani, akkor vagy nem megy el, vagy lead egy érvénytelen szavazatot. Csakhogy az előbbi az érdektelenek közé sorolódik, az utóbbi meg a hülyék közé, akik képtelenek egy triviális kérdésre 1, az az egy egyértelmű jelzéssel válaszolni. A javasolt lehetőség nem csak szimbolikus lenne. A "TARTÓZKODOM" karikába tett szavazatok egyértelműen jeleznék, hogy hányan vannak az értelmes, szavazni akaró, de nem meggyőződött szavazók, másrészt, az ide adott szavazatok beleszámítanának az összesbe, és annyi listás mandátum maradna betöltetlen, ahány a választási matematika értelmében erre az alternatívára esett volna.
Jót tenne a költségvetésnek, elgondolkodtatná a kormánypártokat, és befogná végre a demagóg majmok hamburgertölcsérét, miszerint a nemszavazók valójában rájuk szavaztak, csak nem mentek el.

Begren 2021.03.13. 13:11:14

@poszt: köszönöm, a mai ínséges időkben öröm autonóm gondolatokat olvasni. A ritka fehér hollók egyike Veress József prof., a legutóbbi netes megnyilatkozását 2018-ból találtam, és valóban, kb. azt mondja, amit mondjuk 5 évvel azelőtt is.

www.gtk.ke.hu/tartalom/kutatas/2018-Oroszi-Sandor-Unnepi-Kotet.pdf

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2021.03.13. 13:23:29

@F.M.J.: Ó, ez semmi, nekem komplett választási rendszerem is van ám. :) Csak hát ahogy a választási törvényt nem te írod, úgy nem is én.

Amit írsz, ahhoz jelenleg a kutyapárt áll közel, meg az érvénytelen szavazat. Az utóbbi nem jelez hülyeséget, ha egyértelművé teszed, hogy szándékosan érvénytelen. Volt pl. sok éve olyan kezdeményezés, hogy "szavazz fasszal". Akinek ez túl trágár, az írja rá a lapra, hogy "érvénytelen." Csak aztán nehogy csalódjék.

Én egyszer szavaztam érvénytelenül, a 2008-as vizitdíjas népszavazáson. Demagógnak tartottam a kezdeményezést, nem volt bajom a vizitdíjjal meg a többivel, de a Gyurcsány-kormányt sem akartam támogatni. Akkoriban afféle dávidibolyaista MDF-szavazó voltam, a "normális Magyarország" és a "középosztály" híve. (Az a vicc, hogy ma is, csak ma ehhez a Fideszt látom a legközelebb. Nem feltétlenül "közel", mondhatjuk úgy is, hogy "a legkevésbé távol", de manapság ez mindegy.)

Szóval bejelöltem szépen mindkét választ, és oda is írtam nagy betűkkel, hogy "EZ BIZONY ÉRVÉNYTELEN", hadd lássa a T. Szavazatszámláló Bizottság a választópolgári álláspontot! Reménykedtem, hogy összejön 5% érvénytelen, jelezve, hogy igény lenne másfajta politikára. Végül kb. fél százalék lett...

Aztán 2014-ben eljött a "másfajta" politika ideje is, és le is szavaztam arra, hogy "lehet más", de látjátok feleim, nem lett. Ha nincs időd, pénzed, energiád pártot alapítani, szervezni, kampányolni, akkor abból választasz, ami van.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.13. 15:21:10

@Holger Hartland: Természetesen az ember csak agyal, hogy miként lehetne jobb, bár erről nem igazán kérdezik meg. Azért talán mégsem hiábavaló gondolkodni róla. Talán...

Nekem is van egy komplex elképzelésem a szavazásokkal kapcsolatban. Le is írtam még '15-ben a blogomon. Érdekelne a tiéd, lehet, hogy nincs is sok eltérés. Szánhatnál neki egy posztot.

A szimpla érvénytelen szavazatokkal az a gond, hogy látszik ugyan a helyi szavazatszámlálás alkalmával, de nem jelenik meg statisztikailag, csak a hülye szavazatokkal összerakva. Így pedig nem megy át az üzenet. Annyival kiegészíteném az előző kommentem, hogy arra a bizonyos tartózkodó szavazatra nem érvényesíteném az 5% küszöböt. Jelenjen csak meg az ülésteremben a megfontoltan tartózkodás, mint vélemény.

"le is szavaztam arra, hogy "lehet más", de látjátok feleim, nem lett"
- Így van, nem lett. Valójában nem is lehet. Ahhoz, hogy hatalomra kerülhessen egy párt, el kell hitetni a választókkal, hogy velük jobb lesz. Csakhogy a választók nem hisznek a józan beszédnek. Tehát a hatalomhoz vezető út a szavazók félrevezetése (jószándék esetén is), vagy egy mindenféle tekintetben dilettáns előd leszereplése. Ez volt 2010. Ma pedig én is attól tartok, hogy lassan lesz annyi kellő tapasztalattal nem rendelkező megvezethető újszavazó, hogy leváltsa a Fideszt, pedig egyelőre nincs másik kormányzóképes társaság. Abban lehet bízni, hogy talán figyelembe veszik a valóságot. Pl.: olyan önkormányzatokat, ahol legutóbb az ellenzék nyert. Elég elrettentő prognózis.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2021.03.13. 19:06:58

@F.M.J.: Egy posztot nem ér meg, leírom kommentben. Az "én" rendszeremben évente lenne választás: minden évben a 200 fős parlament negyedét, 50 főt cserélnénk le egyfordulós, arányos rendszerben (így a bekerülési küszöb értelemszerűen 2% lenne). Nem lennének fix négyéves ciklusok, hanem évente folyamatosan frissülne a parlament. Koalíciót kötni tilos, a legnagyobb párt egyedül kormányoz - ha kisebbségben, akkor alkalmanként kell szövetségeseket keresnie a szavazásokhoz. Szavazategyenlőség esetén az államfő szavazata dönt, akit viszont a nép választ közvetlenül 4 évre.

És a legfontosabb: az évenkénti szavazásokhoz rögtön hozzá lenne csapva az összes, elmúlt évben hitelesített és kellő számú polgár által támogatott népszavazási kérdés (érvényességi küszöb nincs), tehát évente lenne népszavazás is akár több kérdésről úgy, hogy emiatt nem kell külön alkalmat szervezni. Több részvétel, több demokrácia.

padlogaz 2021.03.14. 09:59:10

egyetértek. a baloldal végtelen rombolásba kezdene, ami a dilettantizmusukkal párosulva elég ijesztő jövőt vetít előre.
sajnos nagyon frusztráló, hogy nincs egy harmadik, polgári csoportosulás, akire nyugodt szívvel lehetne szavazni.

Ekrü 2021.03.14. 10:04:55

@Holger Hartland:
"Az utóbbi nem jelez hülyeséget, ha egyértelművé teszed, hogy szándékosan érvénytelen."-Ugyan kinek?A szavazólapok ugye névtelenek,a kutya ne fogja tudni,hogy azt a f@szt te rajzoltad arra a bizonyos lapra.Ráadásul akinek esetleg szánod az bizony soha nem fogja megkapni,csak az a szerencsétlen szavazatszámláló aki épp kiveszi a dobozból...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.14. 10:10:12

@F.M.J.:

Kipróbálva több országban is, semmi eredmánye nem lett sehol.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.14. 10:17:21

@Holger Hartland:

Ilyen rendszer csak elnöki köztársaságban működhetne. Azaz a végrehajtó hatalom független a parlamenttől.

élveteg 2021.03.14. 10:49:39

Én meg ha fideszre szavazok az elsősorban az egykulcsos adó miatt van Illetve amit handabandáziak az egyesült demokraták hogy többkulcsos kell

Kotit 2021.03.14. 11:00:43

@Ekrü: Annyira nem bonyolult: ha lenne a statisztikában 10-40 százalék 'tartozkodom', annak lenne jelentősége...

Clyde Sandy 2021.03.14. 11:03:24

Van a Fidesz, és vannak a többiek akik nem akarnak lopni. :-)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.14. 11:12:04

@jancsi_3:

Ne aggódj, mindjárt jön a blogger bácsi és kibasz téged, Pedómatyi.

Göntér László 2021.03.14. 11:33:57

Javaslat már régóta van. A duális felépítésnek sokhíve van, ezért a javaslat csak javaslat marad.
ktkj.blog.hu/2011/09/25/a_demokratikus_kozhatalom_felepitese

birka menet 2021.03.14. 11:34:27

@padlogaz:

fidess birkuci, mi az ilyesztőbb jövő annál mint ami mosr van, miszerint egy gázszerelő kiprivatizálja magának az egész oszágot, zsebre vágja az összes EU támogatást, az őrült illibbant diktátor az EU kilépést késziti elő, eközben hegyekben állnak covid hullák és fertőzöttek, amira válaszul ő meg vadismeretlen kinai meg ruszki szerek beoltására kényszerit milliónyi magyar embert? És mindeközben az utóbbi 25 év legnagyobb államadósságába verte bele az országot és meg se akar állni a lejőn.

birka menet 2021.03.14. 11:36:47

@MAXVAL birсaman közíró:

Putyi fizetett trollja, két választás van: fideSS-Szovjetunió vagy Bárki más-Európa

nemecsekerno_007 2021.03.14. 11:48:26

Amíg az Ellenzéki Egyesült Demokraták itt vannak, addig nem lehet leváltani a Fideszt.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.14. 12:01:00

@Holger Hartland: A célokat érteni vélem, a módszer nem tűnik stabilnak. Vannak hosszútávon beérő intézkedések. Ha kiteszünk egy vezetést annak, hogy a döntéseit akár hónapokkal később folyamatosan felülbírálják az új összetétel által, és nem tud beérni egy elképzelés, akkor az ország folyamatosan egyhelyben topogna.

Az évenkénti népszavazás intézménye viszont határozottan tetszetős. Nem kellene hozzá külön aláírásgyűjtés, benne lehetne a költségvetésben, szóval jó ötlet. Van ahol már működik is.

Nekem nincs bajom a jelenlegi ciklusos berendezkedéssel. Sokkal inkább szúrja a szemem, hogy mindenki szavazata egyformán számít. A munkakerülő alkeszé ugyan annyit ér, mint egy mentőorvosé. Az én reformom inkább ennek vetne véget. A módszerek persze megvitatásra várnak, de a lényeg, hogy az általános választójog világrengető katasztrófák nélkül valójában csak arra jó, hogy konzerválja a meglévőt. Ha sok a művelt ember, akkor a képzéseken lesz a hangsúly, és legközelebb mégnagyobb lesz rá az igény, ha sok a drogos, akkor ópiumbarlangok épülnek, és ettől arra lesz mégnagyobb igény. Az is beszédes, hogy a kampányok nem a programokról szólnak, hanem reklámmódszerekkel zajlanak. Tehát a szavazás eredményét a szájbarágás módszerei döntik el, és nem a tapasztalatok. Ezért jobb a politikai elitnek a minél több demagóg ember, mint a széles látókörű szavazó. Ezek a dolgok így nagyon nincsenek rendben. Nem vagyok híve az általános választójognak. Határozottan kontraproduktív berendezkedésnek tartom. Szerintem valamilyen módon igenis meg kell különböztetni egy felelősségteljes dolgozó véleményét egy munkakerülő drogosétól. Lehetne mondjuk sávosan csökkenteni valaki szavazati súlyát a felvett segélyek mértékében, míg erősíteni azét aki önkéntesen vállal közösségi feladatokat. Stb.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.14. 12:04:29

@MAXVAL birсaman közíró: Talán mert nincs következménye. Ha azonban a tartózkodó szavazatok mértékének megfelelően bizonyos számú parlamenti hely üresen maradna egy ciklusra, akkor mindjárt lenne jelentősége.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.14. 12:09:34

@F.M.J.:

Hiába maradnának ezek a helyek üresen, a pártarányok ugyanazok maradnának.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.14. 12:16:20

@MAXVAL birсaman közíró: Ezt vitatnám. Elég sok az olyan szavazat, ami csak azért keletkezik olyannak, amilyen, mert nem tatszik a másik. Másrészt elég sokan nem mennek el, akik számára egyik választás sem elfogadható.
Épp eleget hallottuk az elmúlt időszakban azt a demagóg szöveget, hogy a kormány kisebbségben van, mert a választópolgárok összességének kevesebb mint a fele szavazott rá. Ez tény, de ostobaság. Ha lenne tartózkodási lehetőség, akkor kiderülhetne, hogy pontosan hányan szavaztak volna, csak nekik nem volt kire, és kik, akik meg sz@rnak az egészre. Így a meddő hergelés is le lenne zárva.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.14. 12:19:16

@F.M.J.:

X párt: 50 %,
Y párt: 30 %,
Z párt: 15 %.

Érvénytelen: 5 %. Ha ehelyett ez "senki se", az semmin se változtat.

A parlamenti arány egyszerűen nem 53:32:15 lesz, hanem 50:30:15.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.14. 12:25:00

@F.M.J.:

Másrészt, nagyon elkötelezett szavazónak kell lenni ahhoz, hogy az ember elmenjen szavazni, majd "senkire se" szavazzon.

Mindenhol, ahol volt/van ilyen szavazási opció, minimális számú ember él vele.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.14. 12:28:05

@MAXVAL birсaman közíró: Vagy 49:31:15, esetleg 47:31:17 Mindjárt problémásabb, de nem csak ez a lényeg. Lenne rá lehetőség, hogy aki nem kíván támogatni a felhozatalból senkit, viszont élni kíván a szavazati jogával, az határozottan meg is tehesse. Fentebb már leírtam. Ha nincs tartózkodási lehetőség, akkor vagy az érdektelenek, vagy a hülyék közé sorolódik a szavazó, pedig szó sincs róla, csak elégedetlen a felhozatallal.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.14. 12:30:24

@MAXVAL birсaman közíró: "Mindenhol, ahol volt/van ilyen szavazási opció, minimális számú ember él vele."
- Viszont így már nem lehet hivatkozni rájuk ellenzékként. Lenne lehetőségük számlálható módon ellenkezniük. A többi nem számít.

Bogyó 2 2021.03.14. 12:30:55

Jaj Istenem! A vérfideszes blogja, aki eljátssza, hogy ő töpreng és mérlegel, milyen jó volna valami más is, dehát valahogy megint csak a Fideszt adja ki a matek! Közben felmondja az összes fideszes lózungot, minimális krtika sincs ahogyan tőlük ezt megszoktuk, csak az igenis, miközben a fidesz már a 2010-es önmagához képest is valahol egészen máshol tart. De mindegy, erre nem vesztegetünk szót, hanem megint elhazudjuk, hogy vannak a ballibek, sőt nem is hanem csak a Gyurcsány meg a fidesz, aztán akkor mi maradhatna más?

Nem kicsit vicces, hogy harmadik alternatívának állítja be a fideszt kiszolgáló "látszat-ellenzéki" Mi Hazánkat és a Szanyi-féle pártot, amelyek biztosan majd kedvezményesen fognak megint óriásplakátot, meg a Kossuth rádióban megszólalást.

"a balliberálisokat annyira rossznak tartom (részletekért ld. az elmúlt évek posztjait), hogy nagyjából bárkire leszavaznék, aki a siker esélyével ígéri, hogy megállítja őket." Láttam az elmúlt évek posztjai, de a szánalmas és gyermeteg sorosozás és a pápa komcsi gazemberezése bőven elég volt, hogy lássam itt valaki vagy elmebeteg vagy szándékosan hülyíti az arra fogékonyakat. Még az hiányozna, hogy elkezdje felsorolni, hogy mit csinált az mszp-korméány rosszul és ezt a Jobbik, az LMp, a Momentum nyakába varrja, de ennyire nem akarta átlátszóan
Nézzük már a mondatokat!

"Nagyon úgy néz ki, hogy jövőre a Fidesz és egy egyesült ellenzéki tömb között fog eldőlni a választás"

Tényleg? Eljáttssza a kisujját eltartó naivat, aki csodálkozva látja, hát "úgy néz ki." Mintha nem volna köztudomású réges régen, mintha nem a Fidesz kifejezett célja lett volna ez, hogy egybeterelje az összes őt leváltani akaró pártot és egy ennek megfelelő választási rendszert alakítson ki, természetesen megint erőből a konszenzusnak a látszatára se törekedve, a többpártrendszert kétpártrendszerré téve amiből persze egy tényleges egypártrendszert farag, csak a látszatot fenntartva. És így persze szólhat a kórus, hogy Gyurcsány, Gyurcsány! Ha éppen feltűnnek az ellenzéki pártok különbségei, akkor tessék ezek csak veszekedni tudnak, hogyan kormányoznának-féle demagógia, ha egyetértenek, na tessék mindenki gyurcsány kottájából játszik! Pedig valójában mindenki Orbán kottájából játszik, még Gyurcsány is, akár szándékosan teszi, akár nem.

"Ha Schiffer Becsületes Lúzer András lenne ott, rá még szívesen is szavaznék" Na, persze. Schiffertől teljesen távol áll a pápa komcsi gazemberezése, ez Bayer stílusa, és hadd ne sértsük meg Andrást azzal, hogy mérlegre tesszük Bayerrel, akinek nem gond bárkit mocskos szavakkal illetnie, aki kritizálja a Kormányt. De a lúzerezés, a "túl becsületes" jelző vajon mit mutat? Lehet "túl becsületesnek" lenni? Az ember vagy becsületes vagy nem, de hogy hátrányként szerencsétlen balfékként, lúzerkánt minősítsük azt aki "túl becsületes" az mindent elmond a posztolóról meg az általa favorizáltakról. Mégis mennyire kell nem becsületesnek lenni? Mi fér bele? Mennyi hazugság? mennyi félrevezetés? Mennyi lopás? A posztírónak úgy tűnik a fidesz propagálásával nem kevés, mert nagyon rossznak tartja a ballibeket, de tudjuk, hogy ilyen mértékű közvagyon magánosítás erkölcstelen módon talán soha nem volt az ország történetében. óriási szerencséjük, hogy mindezt egy konjunktúráló világgazdaságban, európai uniós pénzesőben tehették meg, úgy, hogy tudtak enni adni a bírkáknak is nemcsak nyírták őket. Valamikor kétmilliós Nokiás dobozról szóltak a hírek, ma Mészáros le se hajolna ennyiért. Az mszp-s lopásokat olyan ezzel összehasonlítani, mint a cigányok uborkalopását a maffia védelmi pénzszedésével. És hatalmas felzárkózási lehetőségtől fosztották meg az országot, hiába a sikerpropaganda, az uniós országok között rangsorunk nem nagyon változott, sőt inkább romlott, hiszen a románok, bolgárok sokkal inkább megközelítettek bennünket. A visegrádiak között sereghajtók vagyunk régóta. Pedig nem így indult. A 2000-es évek baloldali bénázásai lerántották az országot, de Orbánéknak minden esélyük megvolt arra, hogy ezt megoldva a harmadik kormányzásra már egy virágzó gazdaságot építsenek ki, amely a visegrádi élbolyban lehetne a stabil politikai háttérrel. Ehelyett a saját slepp gazdasági hatalmának bebetonozására használták fel elsősorban a hatalmat, Orbán pedig a személyes hatalmának minél nagyobb mértékű kiterjesztésére. Majdhogynem élet és halál ura, nem kérdés a fideszeseknél sem, hogy egyszemélyben dönt minden kicsit is fontos kérdésben. És akkor ott a lassan 500 milliárdos vagyon amit a nem túl becsületes blogoló is nyilván megmagyaráz az okosabb mint Zuckerberg-féle parasztvakításnak is gyenge nyílt szembeköpéssel. Valójában a keleti kényúri diktatúrákat példaképként tekintő hatalmat semmi sem szimbolizálja jobban, mint a ház melletti stadion. Normális országban ilyen nincs. Ha lenne se engedné egy kicsit is jóízlésű vezető, ha a talpnyalók ilyesmivel hozakodnának elő. Erre nincs magyarázat és nincsenek szavak.Nyilván azért nem talál rá Horger úr sem.

Bogyó 2 2021.03.14. 12:33:13

És hát a magyarázat, hogy az ellenzék sem akarja az arányosabb választási rendszert, hiszen akkor összefogtak volna '14-ben és új törvényt alkotnak ha nyernek. Nem annyira gyengeelméjű a blogoló, hogy tudná, hogy ez nem így megy. Főleg '14-ben, amikor egy Jobbik egészen más irányt vitt, az Mszp és a Dk viszonya, szakításuk is jóval frissebb és terhesebb volt, és nyilván fel kellene fogni, hogy hiába gondolják a fideszesek így, de ettől ezek még nem egy párt, főleg nem voltak azok akkor. Közelébe sem jutottak annak, hogy egységes választójogi törvény-módosítást előre beharangozzanak, de ez nem jelenti azt, hogy azért, mert ez annyira tetszik nekik. Az ellenzék nem volt felkészülve ezekre az aljas húzásokra és nem volt, most se nagyon van közöttük egy igazán tehetséges gárda, aki mindezt kellő módon tudná kezelni. És igen, az is lehet, hogy beletörpdtek ebbe és nem is akarnak annyira változtatni, legfeljebb próbálkoznak, ki üljön Orbán székébe, s maguk is ugyanezt tennék. DE azért ez nem lesz így. Egyrészt azért, mert az ilyen propagandablogoknak is köszönhetően a Fidesz ismét nyerni fog és az ország tovább süllyed egy önkényúri rendszerbe a polgárai jelentős részének korrumpálásával. Ha valami csoda folytán mégis nyerne az ellenzék, a kétségtelenül meglévő gyakorlatlanság, ellentétek és a Fidesz kitartó aknamunkája miatt nem töltenék ki a cíklust és ismét Fidesz győzelem születne. Tehát arra, hogy itt Orbán 2022 és 2026 között soha ne legyen miniszterelnök, gyakorlatilag semmi esély, meg lehet nyugodni. Csak közben szétszakad az ország urakra és a szolgákra, mert mi nem tudunk mást elképzelni.

Begren 2021.03.14. 12:58:19

@Bogyó 2: innét nézve a tiéd is véleménybuboréknak tűnik.. még sokkal inkább, mint a szerzőé - ami nem azt jelenti, h ne lenne igazság abban, amit mondasz viszont ezeket (Lölő stb.) ő se tagadja.

Begren 2021.03.14. 13:10:10

@Bogyó 2: nem tudom, mennyit mondanak neked a számok, de esetleg nézd meg, mennyi volt a fizetési mérleg a Fidesz alatt az előző időszakhoz képest:

www.portfolio.hu/gazdasag/20190404/kezd-elfogyni-a-magyar-tobblet-2011-ota-nem-lattunk-ilyen-szamokat-319809

Andy73 2021.03.14. 13:42:27

Hol van még a következő választás? Még több mint egy év, amit még meg is kell élni, ami egyáltalán nem biztos, főleg ebben a járványügyi helyzetben. A pártoknak persze már készülni kell, ők egyébként is folyamatos kampányban vannak. A választók viszont még ráérnek dönteni, majd az aktuális választék alapján. És igen, nem csak a jóra, hanem a kisebbik rosszra is lehet szavazni.

Andy73 2021.03.14. 14:26:39

Egyébként a Fidesz se egyedül kormányoz, hanem a KDNP-vel pártszövetségben. Lehet, hogy a KDNP nélkül is nyernének, de a kétharmad már nem biztos, hogy meglenne nekik. És hogy két külön partról van szó, azt az is bizonyítja, hogy a KDNP továbbra is teljes jogú tagja az EPP-nek.

morph on deer 2021.03.14. 14:35:23

@Bogyó 2:
Csak a lényeg:
Aki 2022-ben a fideszre szavaz, az vagy szellemiekben súlyosan korlátolt - azaz segghülye, -, vagy egy jellemtelen bűntárs maga is, egyéb opció nincs!

Akár hangyányi józan ésszel, és cseppnyi tisztességgel felszerelt, de gerinces magyar ember a büdös életben nem adja nevét ennek a minden ízében rothadt rendszernek és az azt vezénylő tolvaj bagázsnak a legitimálásához, ez teljesen biztos!

Aki pedig a fideszre fog szavazni, az ugyanolyan aljadék, vagy elmekórtani eset!

Lehet vonyítani, tisztelt hölgyeim és uraim, elvtársak...

kunzoo 2021.03.14. 15:13:49

@MAXVAL birсaman közíró:
Annyiban lehetne jelentősége hogy abszolút többséget igénylő döntéseket csak a valóban abszolút többséggel bíró koalíciók hozhatnának. Nyilván aki el sem megy szavazni az nem játszana, de a szavazók ezáltak kifejezhetnék elutasításukat a fennálló választékkal szemben. Szerintem most elég nagy lenne a szellemfrakció.

kunzoo 2021.03.14. 15:17:13

@Bogyó 2:
A jobbik irányt váltott. Kérdés, a jobbik szavazók is irányt váltottak- e?

A jobbikban most már utálják az antiszemitizmust. Talán még a zsidóknál is jobban.

kunzoo 2021.03.14. 15:22:41

@Bogyó 2:
Az MSZP azt a kérdést nyitva hagyta hogy azért mutyizott jóval kevesebbet mert becsületesebb volt, avagy azért mert még a lopásban is egymást fúrták.
A fidesz szavazók az utóbbira gondolnak, az MSZP szavazók meg elfogytak. Igazából ez nem lett kitárgyalva.

Tamagucsi 2021.03.14. 15:30:15

@padlogaz: Én Márki-Zayra szavaznék, sem Gyurcsány, sem Orábn nem játszik. Egyébként, nekem már az is jó lenne, ha a sarki fűszeres lenne a miniszterelnök, csak ne ez a rablóbanda, kína-oroszsimagtó szemét, tolvaj csürhe.

2021.03.14. 15:44:55

@Bogyó 2:

"A posztírónak úgy tűnik a fidesz propagálásával nem kevés, mert nagyon rossznak tartja a ballibeket, de tudjuk, hogy ilyen mértékű közvagyon magánosítás erkölcstelen módon talán soha nem volt az ország történetében."

Szép munka, csak sajnos tele van a ballibsi csúsztatásokkal.
Ebből az egyik:

"de tudjuk, hogy ilyen mértékű közvagyon magánosítás erkölcstelen módon talán soha nem volt az ország történetében."

Ennél sokkal nagyobb volt (legalábbis reál értékben) a rendszerváltást övező nemzeti vagyon lenyúlás, a szocikhoz köthetően. Ismétlem, nemzeti vagyon. Élelmiszeripari üzemek, (melyek között van szép számmal most is működő) hugyér szarér. Vagy cégek multiknak történő átpasszolása, persze a piaccal együtt. A fityesz ügyeskedése ehhez képest amatőr műkedvelő :))) próbálkozás.

Vannak persze stílusbeli problémák, amelyek kissé gázosak.
De a poszt nem erről szól. Hanem arról, hogy te, ha a kezedbe veszed a szavazó cetlit, melyik opciót tartod kevésbé károsnak.

Beszéltem én is olyan emberrel "okostojással" aki lökte a "törpecigányos", "ezeknél bárki jobb" dumát. Aztán rákérdeztem, hogy elmegy e szavazni ? Nem volt a válasz. ????
Szóval sokan vannak, akik megjátsszák az "okosat" aki "nem hallgat a lakáj médiára", és fideszbirkázik.
Miközben ezek a "fideszbirkák" nem is követik a "lakáj" médiát.
Hanem csak lezavarják a posztíró gondolatmenetét, és bizony történelmi tapasztalataiknak megfelelően berántják az X-et a megfelelő helyre, egyszerűen azért, mert a két lehetőség közül a kevésbé rosszabbikat preferálják.

Eszébe jutott volna pl. a gyurcsányéknak a KATA rendszer ? Vagy a családi adókedvezmény? Igazából nem tudom, mert hálistennek nem folytathatták, de a szocik már Bokros csomagoztak egy jót anno. (A belemet kif.stam az adótehertől)

2021.03.14. 15:48:35

@kunzoo:

"Az MSZP azt a kérdést nyitva hagyta hogy azért mutyizott jóval kevesebbet mert becsületesebb volt, avagy azért mert még a lopásban is egymást fúrták."

Nem mutyizott kevesebbet.
Gondolj, a rendszerváltást övező a nemzeti vagyon nagy részét érintő privatizálásra.

2021.03.14. 16:04:15

@morph on deer:

"Aki 2022-ben a fideszre szavaz, az vagy szellemiekben súlyosan korlátolt - azaz segghülye, -, vagy egy jellemtelen bűntárs maga is, egyéb opció nincs!"

Van egy embertípus még akit nem említettél. Úgy hívják, hogy pragmatikus beállítottságú ember. Ez nyilván nem felel meg a te "segghülye" kategóriádnak, de a poszt éppen erről szól. Olvasd el még egyszer figyelmesen, és próbálj meg gondolkozni. (Tudom nem könnyű, abban az emocionális viharban amiben szenvedsz.)
Az a sok segghülye mind szembe jön veled az autópályán igaz :)

laci_52 2021.03.14. 16:25:15

Lenne alternatíva, a Jobbik. Csakhogy azt Vona a néppártosodással eltérítette eredeti programjától és ezzel elárulta a tagságát és a szavazóit, aztán Jakab befejezte a "művet" Gyurcsány-csicskává téve a pártját.

birka menet 2021.03.14. 16:44:53

@törökkoppányi:

Röviden és tömören: orbán és gyurcsány közt az a különbség, hogy orbán fegyházvan fog elrohadni, gyurcsány meg kívlröl fog röhögni rajta.

Lehetett volna fordítva is, csak orbán 2010-ben nem emellett döntött. A nagyeszű diktáronak már akkor se ment a stratégiai gondolkodás, mindent fordítva csinált, amit kellett volna, hogy gondtalan nyugger évei legyenek. Napjainkban pedig meg már a következő nap kokijára se tud felkészülni. Azok pedig szakadatlanul jönnek rá és jele sincs, hogy akárcsak egy napra is szabadságot vennének ki.

kunzoo 2021.03.14. 16:49:57

@jancsi_3:
Mit akartál azzal mondani az mszp ről hogy "feltéve, de nem megengedve"?
Az mszp a vege felé nem szólt másról mint egymás hátbaszúrásáról. Hatbaszúrták Megyót. Aztán Gyurcsányt. Aztán Mesterházit. Maga a párt platform alapon szerveződött. Az mszp legnagyobb ellenségei mszp tagok voltak.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.14. 17:14:43

@törökkoppányi: Elismerésem a józanságra nevelő próbálkozásodért. Sajnos biztatni semmi jóval nem tudlak, én már nagyon rég feladtam.
Hétköznapi jelenség a "segghülye" szavazópolgár. Mindkét oldalon.
Onnan lehet felismerni, hogy elvakultan hisz a saját narratívájában. Pedig tájékozott nem lehet, aki nem olvassa az Index mellett az Origót, a 444 mellett a 888-at. Aki a hírtévé után nem nézi meg az RTL-t vagy az Atv-t. Aki elhiszi egyetlen közvéleménykutató állításait, és nem néz utána a többinek, vagy akár csak elhiszi, hogy attól, hogy valaki szemben áll az általa utált oldallal, akkor az mindjárt tisztességes is. Akik ezektől eltérően gondolkodnak, azok pragmatikusak, a többi meg elvakult, de gondolom ebben egészen biztosan egyetértünk.

2021.03.14. 17:14:45

@jancsi_3:

"Bármely legutóbbi szavazás szerint a Fidesz a vidéki, műveletlenebb réteg támogatja. Ezt erősíti meg több felmérés is. Nem a pragmatikusok szavaznak a Fideszre, hanem a zsákfalusi, idióta, tudatlan parasztok."

És ennek a ballibsi fizetett bagázsnak, mint ez az itegrity lab, szóval ennek a "reprezentatív" felmérését kéne alapul venni ?
Ne röhögtess. Benéztem a weboldalukra, totál balliba csapat.
Ja, bocsánat "független" muhaha !!!!

2021.03.14. 17:20:36

@F.M.J.:

Elárulok egy nagy titkot.
Legalább annyit Lógok a balliba sajtón, mint a kormánypártin. A köz tv-t pl. abszolut nem nézem.
A véleményem legszilárdabb alapja viszont a kőkemény tapasztalat.
Vállalkozó vagyok, és tudom milyen volt vállalkozónak lenni a ballibák alatt, és milyen most.
Szóval engem nem tudsz meggyőzni, hogy a fleto nekem jobb lenne, mert tudom milyen volt akkor amikor a ballibák kormányoztak, meg milyen amikor a fidesz.

2021.03.14. 17:22:40

@birka menet:

"Röviden és tömören: orbán és gyurcsány közt az a különbség, hogy orbán fegyházvan fog elrohadni, gyurcsány meg kívlröl fog röhögni rajta."

Ja gyurcsány kívülről, a másik cellából. :)))

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.14. 17:28:35

@törökkoppányi: Eszemben sincs ökörségekről meggyőzni. Nekem ugyan van főállásom, de magam is vállalkozok (holnap is megyek dolgozni), és ez már 20 éve így van. Sőt, én felneveltem 4 gyereket. Pontosan tudom, hogy melyik brancs alatt milyenek a körülmények. A jelenleginél soha nem voltak jobb lehetőségek. Ezt persze olyan, aki csak a nagytőke sajtóját olvassa, és nem járt még a város határán kívül, esetleg még az anyja szoknyáján üldögél, sosem fogja megérteni. Szükséges lenne hozzá a gondolkodás nevű tevékenység. Bizonyára a várható fájdalom elriasztja őket.

2021.03.14. 17:30:59

@jancsi_3:

Ja, jancsika 3 az meg a ti szellemi teljesítményeteket tükrözi, ahogy pl. te itt akarod széttrollkodni a komment szekciót.
Mintegy jelezve, mi várható, ha visszamutyizzátok a sajtót.

Értelmes civilizált ember simán levonja a konzekvenciát a viselkedésedből, hogy mi várható, ha a ballibsik visszajönnek.

nemecsekerno_007 2021.03.14. 17:45:03

@jancsi_3: Nem megy ez neked hájas rigó.

2021.03.14. 17:48:00

@jancsi_3:

"Orbán nagyságrendileg tízezer embert ölt meg a hülyeségével ebben a járványban. Gyurcsány NULLÁT."

A Brit variáns ölte meg a legtöbb embert, nem az Orbán.
Elmondom hogy működik a dolog, próbálok egyszerű lenni, hogy még te is megértsd.
A brit variáns sokkal gyorsabban terjed, mint az elődei. Szívárványt rajzolhatsz az égre, megteheted a Qrcsányt istennek, Zorbánt meg bezárhatod, ez akkor sem változik.
Lehet itt számokkal dobálózni, hogy akkor mi lett volna, ha ekkor meg akkor zárunk, nem zárunk, oltunk, nem oltunk, ez a járvány most felgyorsult.
Ja. Szerintem ha előbb zárunk, a járvány akkor legfeljebb csak lassabban terjed. Az a 10 ezer ember nem x idő alatt, hanem x szorozva 3 idő alatt hal meg, miközben persze a gazdaság is 3x annyi időre van jegelve. (Nyilván akkor meg azért vinnyognátok.)

2021.03.14. 18:00:24

@jancsi_3:

""Bármely legutóbbi szavazás szerint a Fidesz a vidéki, műveletlenebb réteg támogatja. Ezt erősíti meg több felmérés is. Nem a pragmatikusok szavaznak a Fideszre, hanem a zsákfalusi, idióta, tudatlan parasztok."

És ennek a ballibsi fizetett bagázsnak, mint ez az integrity lab, szóval ennek a "reprezentatív" felmérését kéne alapul venni ?
Ne röhögtess. Benéztem a weboldalukra, totál balliba csapat.
Ja, bocsánat "független" muhaha !!!!

2021.03.14. 18:05:12

@jancsi_3:
""Bármely legutóbbi szavazás szerint a Fidesz a vidéki, műveletlenebb réteg támogatja. Ezt erősíti meg több felmérés is. Nem a pragmatikusok szavaznak a Fideszre, hanem a zsákfalusi, idióta, tudatlan parasztok."

És ennek a ballibsi fizetett bagázsnak, mint ez az integrity lab, szóval ennek a "reprezentatív" felmérését kéne alapul venni ?
Ne röhögtess. Benéztem a weboldalukra, totál balliba csapat.
Ja, bocsánat "független" muhaha !!!!

Ekrü 2021.03.14. 18:06:12

@Kotit:
"Annyira nem bonyolult: ha lenne a statisztikában 10-40 százalék 'tartozkodom', annak lenne jelentősége... "-Ugyan már,milyen jelentősége lenne?A statisztikában bizony eddig is ott van a "tartózkodom",hisz mindig elmondják hány % a nem szavazók aránya.Aztán ki a fenét érdekel?A választást bizony a szavazáson részvevők döntik el,aki pedig nem szavaz vagy tartózkodik az nem dönt.Ahhoz nagyon idiótának vagy nagyon elvakultnak kell lenni,hogy valaki azt higgye, hogy aki nem megy el szavazni az x vagy y pártot támogatja,ugyanis ha érdekelné x vagy y párt akkor elmenne és rászavazna.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2021.03.14. 18:11:56

A dühöngő őrültet kitiltottam, a kommentjeiből a fölös példányokat majd később. Addig mindenkit arra kérek, hogy ha dühöngő őrültet lát, ne válaszoljon neki. Úgyis ki lesz dobva, mihelyt lesz időm.

Egyébként már nem tud meglepni a balliberális gyűlölködés, mostanra teljesen megszoktam. Csak nyugodtan. :) Viszont ugyanazt 3-5-7 vagy még több alkalommal bekommentelni, az már őrület, felhívás moderálásra.

2021.03.14. 18:19:42

@jancsi_3:

Ok, akkor vegyük sorba.

"1) A Fidesz pár hónapja stabilan vesztésre áll. Azaz a magyar többség az autópályán a Fidesszel szembe megy."

A járvány miatt. Az emberek depressziósak, a korlátozások, a válsághelyzet sajnos az ellenzéknek kedveznek. De ez Q-vára így lenne akkor is, ha a t Fletotok lenne a spiccen. (Hülyeséget beszélek, szerintem ő már a lámpavason lógna.)

"2) A Fidesz az EU-ban kurvára elásta magát. Az EU többsége nagyon szembe megy az autópályán. A Fideszt ki is dobták még a Néppártból is. Érted? Nemcsak a baloldal, a zöldek, a liberálisok, de még a normális konzervatívok is szembemennek az autópályán."

Ki nem sz.rja le ? Egy folyamatosan balra sodródó párttömörülésből el is várom, hogy távozzanak. Amúgy azért az átlagemberek európában sem úgy látják a Fideszt, mint pl. te.

"3) Bármely legutóbbi szavazás szerint a Fidesz a vidéki, műveletlenebb réteg támogatja. Ezt erősíti meg több felmérés is. Nem a pragmatikusok szavaznak a Fideszre, hanem a zsákfalusi, idióta, tudatlan parasztok."

És ennek a ballibsi fizetett bagázsnak, mint ez az integrity lab, szóval ennek a "reprezentatív" felmérését kéne alapul venni ?
Ne röhögtess. Benéztem a weboldalukra, totál balliba csapat.
Ja, bocsánat "független" muhaha !!!!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.14. 18:24:59

@MAXVAL birсaman közíró: A "stílusa" nekem is ismerős volt. Nem most böfögött utoljára.

2021.03.14. 18:26:29

@Holger Hartland:

Valami megoldás kéne arra, hogy ezeket a sz.rokat helyből automatikusan kilőné a rendszer.
Ha pl. a szöveg 90%-nál nagyobb arányban egyezik az egyik előző kommenttel, akkor törlés.
Vagy ip azonosítás, és az alapján kilőni a kis köcsit.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.14. 18:34:36

@törökkoppányi: A legnagyobb baj, hogy belesz@r a beszélgetésbe, és elveszi az ember kedvét a diskurzustól a hányadék stílusával.
Hol is tartottunk, mielőtt kancsójancsi beleokádott?
Na ugye, elérte a célját. Sikerült egy építő vitát tönkre vágni.

Reding Roli 2021.03.14. 18:36:23

Az egyik fő cèl - szerintem - az lenne, hogy kialakuljon a pártok egyenlő versenyèn ès váltógazdálkodásán alapuló , plurális demokratikus rendszer, hogy az ország többè ne kerülhessen egypárti rezsimek ès az ezeket működtető politikai elitek fogságába !
Mi kell(ene) ehhez ? Röviden:

- Arányos választási rendszer, de a jelenleginèl mindenkèppen arányosabb...Baj , hogy az egyèni körzetek súlya növekedett , a második forduló el lett törölve, így a választók másodlagos preferenciái nem èrvènyesülhetnek, a politikai pártok kènyszerű szekèrzáborokba kènyszerültek..." Kètosztatú politika " A " győzteskompenzáció" mèg túlsúlyozza a győztest, hiszen már a listán is a szavazatok jelentős rèsze a töredèkszavazatokból jön...

- A fèkek ès ellensúlyok rendszerèt lètre kell hozni : a legfőbb ügyèsz, a legfelsőbb bíró , számvevőszèk vezetője, - konszenzuális módon legyenek megválaszva ( csak jelzem: Polt Pèternek innen mèg 9 , Varga Zs- nek majd 10 ève van )
Ehhez 2\3 kellene, hogy èrdemi előrelèpes legyen ...

- Új alkotmány kell az országnak , amit nèpszavazás kellene hogy megerősítsen- olyan alkotmány, amely valódi konszenzuson nyugszik , ès minden eleme a demokratikus átakulást, a kiegyensúlyozott hatalmi leosztást, az autonómiák fejlődèsèt, ès a közforrások transzparens társadalmi kontrollját segíti elő

- Meg kell állítani a magyar jogrendtől idegen precedensjog sunyi előretörèsèt, mert a bíróknak így már szint semmilyen autonómiája nincs , mindent a pártállam legfelsőbb bírósága dönt el, többek között választással, gyülekezésijoggal, ès sajtószabadságal kapcsolatos kèrdèseket ...

- Vissza kell állítani a tudomány , az oktatás ès kultúra autonómiáját ès az önkormanyzatokèt is termèszetesen ...

- Legyen a nèp által KÖZVETLENÜL választott köztársasági elnök, valemelyest több joggal, mint most , hiszen ha egy túlzottan erős párt leuralja az államot ,mint most a Fidesz amely emberi mindenhol ott ülnek ott, súlyos rendszertorzulások alakulhatnak ki ..A köztársasági elnök ekkor közbelèphet , az alkotmányellenes törvènyek blokkolásával...

Ha lesz rá politikai akarat , akkor az ország rátèrhet a plurális demokráciák kiegyensúlyozott fejlődèsi útjára, ahol fokozatosan mèrsèklődhetnek a most jelenlèvő, szinte háborús politikai ellentètek...
A megoldás egyszerű: mindenfèle túlzott politikai hatalomnak el kell venni az èlèt egy új közjogi rend kialakításával , ès a centrális - egypárti- autoriter hatalmat az autonómiákra ruházni ...Ez lenne a jövő , ès nem a populista , "erős" emberek Crony- kapitalista rezsimje ...

2021.03.14. 18:37:39

@Ekrü:

"Ahhoz nagyon idiótának vagy nagyon elvakultnak kell lenni,hogy valaki azt higgye, hogy aki nem megy el szavazni az x vagy y pártot támogatja,ugyanis ha érdekelné x vagy y párt akkor elmenne és rászavazna."

A ballibáknak mégis a mai napig ez az egyik fő propaganda dumájuk.
"A szavazók nagy része nem a Fideszre szavazott"
De rátok se b.meg. És ez az igazán ciki.

2021.03.14. 18:38:50

@F.M.J.:

"Hol is tartottunk, mielőtt kancsójancsi beleokádott?"

:))))))))

Reding Roli 2021.03.14. 18:48:50

centrális - egypárti- autoriter hatalmat az autonómiákra ruházni ..." Helyesebben : a túlcentralizált, autoriter jellegű állammodell helyett , az autonómiákra kellene alapozni , ès nagyobb hatalmat adni , hogy döntsenek a saját sorsukról , legyen szó tudomanyról, kultúráról vagy önkormányzatoktól...Most egyfajta pártbürokrata állam van kialakulóban...

2021.03.14. 18:53:26

@Reding Roli:

"Vissza kell állítani a tudomány , az oktatás ès kultúra autonómiáját ès az önkormanyzatokèt is termèszetesen ...
"

Ez a "Vissza" állítani ez nem a legmegfelelőbb kifejezés.
Talán korrektebb lenne, ha a "megteremteni" kifejezést használnád.

Ugyanis 2010 előtt pl. nyomasztó ballibsi médiafölény volt a médiában. Sokkal nagyobb, mint amekkora most a kormánypárti média fölénye.

birka menet 2021.03.14. 19:03:25

@törökkoppányi: "
Ja gyurcsány kívülről, a másik cellából. :))) "

Na látod milyen gyorsan kibuggyant nbelölled a titkosított fidess troll!

Oszt mondd már, meg ha egy kormány váltásnál orbánt fegyházra vágják (mert za lesz), akkor gyurcsányt ki vágná paralell cellába és MIÉRT??

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.14. 19:04:05

@törökkoppányi: Talán ha a gazdája nem számolja fel az OPNI-t, most jobb lenne. Veszélyes a dúvadakat szabadon tartani.

birka menet 2021.03.14. 19:24:17

@törökkoppányi: "A Brit variáns ölte meg az embereket, nem az Orbán."

Ja persze: mert a brit variáns meg az elődei engedték ki az embreket az Adriára,meg szerte az országba nyralni-keveredni egymással, a virus nyitotta ki a stadionokat, hogy a szurkolók heringként tömörüljenek benne. A virus adta ki a közleményt, hogy egészséges ember ne hordjon maszkot mert még ártani is fog neki, nem pedig Orbán törzse. A virus nem cisnált semmiféle tesztelést csak nyomta a Brüsszel dumát reggeldélbeneste. A vírus nem csinált semmiféle kontakt kutatást és covid ellenőrzést még az igazolt fertőzöttek családtagi körében sem!! A vírus nyomja már egy hónapja a reklámot, hogy Nyissuk ki az országot, a vírus hecceli az embereket a nyitásra (ergo lazaságra) a NEMnemzeti konzultációval, a vírus tagadja meg az EU vakcina szállítmányok lehívását, a vírus kényszeríti ehelyett a magyarok millióit már köztudottan foshatékonyságú kínai ruszki szerekkel való oltásra.

Igen, a vírus a hibás!
(ja meg a Soros meg migráns, meg a Brüsszel, hogy előre lelőjük a soron következő fidióta paneleket)

birka menet 2021.03.14. 19:30:23

@Reding Roli:

röviden és tömören: ennnyi gatyázásra nincs idő, ehelyett azonnal fel kell álítani egy korlátlan joggal ellátott hivatalt, amely a közpénzekhez kapcsolódó korrupciós ügyeket vizsgálja mindenkitől függetlenül, aki mindenkit és mindent ellenőrizhet egy ügy során, a múltba visszamenőleg is, onnantól kezdve vége a Poltpétereknek, a Mérszaros Lölöknek és persze a gazdájuknak és az Elmútt12évnek. Ezek után a fékek és egyensúlyok meg a többi, önmaguktól is visszaállnak oda ahol minden jobb demokráciában állnak.

morph on deer 2021.03.14. 19:58:56

@törökkoppányi:
“ Úgy hívják, hogy pragmatikus beállítottságú ember.”

Magyarul is mondhattad volna: jellemtelen érdekember.
De ez benne van, a “bűntárs” kategóriához tartozik.

Nincs kivétel, te sem vagy az.

Sir Galahad 2021.03.14. 20:03:33

@Clyde Sandy: Ez nagyon jó. A hét vicce :D

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.14. 20:06:14

@birka menet: Ügyesen összeállított monológ, de mielőtt megvitatnánk, helyre kell tenni néhány tárgyi tévedést.

1. Az embereket ugyan kiengedték az Adriára, mert ezt jelenti a személyes szabadság joga, de ellenjavallották. Az én memóriám még működik.

2. A stadionokat erősen korlátozott létszámban lehetett látogatni, azt is csak átmenetileg.

3. Az általános maszkviselés szabályait a nemzetközi egészségügyi szervezet ajánlotta. Később az OpTörzs. szigorította.

4. A szlovákok szakmányban teszteltek. Nem jött be nekik. Itt sem használt volna.

5. Tényleg nem a vírus nyomja már egy hónapja a nyissunk dudát, hanem az ellenzék, mégpedig gőzerővel.

6. Az EU-ban nincsenek vakcinák. Ha lennének, nem kellene a kínai. Amit "nem hívnak le", az a még el sem készült, valamikor őszre prognosztizált szállítmány. Akkorra már felesleges.

7. Az emberek nincsenek kényszerítve semmire. Akinek nem kell a ruszki, megvárhatja a nyugatit, bár elég lassan készül el.

8. A hatékonyságról az alábbiakat találtam:
Moderna, Pfizer, orosz 90% felett
kínai 79 %
Astra 62 %
Forrás: www.egeszsegkalauz.hu/betegsegek/fertozo-betegsegek/koronavirus-vakcinak-osszehasonlitasa-melyik-jobb-es-miert/2z9p80k
Akkor most melyik a fos, és ez mitől köztudott?

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.14. 20:09:31

@morph on deer: "Magyarul is mondhattad volna: jellemtelen érdekember."
- Tévedés, az az opportunista fordítása. Pl.: Jakab Péter, Bauer, Fegyőr, stb.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.14. 20:24:46

@törökkoppányi: "nálatok "elvek" vannak, amelyek a "gyengébb" embereknél a gondolkodás pótlékának szerepét töltik be"
- Ezt azért kifejthetnéd. Szerintem épp az elvtelenség a negatív jelző. Az én olvasatomban csak a haszonállatoknak, vagy velük egyenértékű lényeknek nincsenek elveik. Ez akkor is így van, ha a vörösök lejáratták a fogalmat. Az Árpádsávos zászló sem náci, csak mert a nyilasok is használták.

oassasa 2021.03.14. 20:49:49

@törökkoppányi: Ezt benézted.

@jancsi3 -om egy 2017-es közvéleménykutatást linkelt be ami a 2018-as választásokra készült.

Én csak azt nem tudom ki és hogyan törölte a bejegyzését.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2021.03.14. 21:34:31

A jancsi_3, majd jancsi_31, majd matyas.kiraly néven írogató egyén összesen kb. 300 kommentet küldött, nagyrészt ugyanazoknak a dühkitöréseknek a percenként két-háromszori ismételgetésével. Ha megint felbukkan új néven, a következő 200 kommentjét is ki fogom törölni. Egy gyűlölködésre legyen már elég egy komment! :D Aki százasával küldi, azt kimoderálom.

Reding Roli 2021.03.14. 21:57:09

@törökkoppányi: hogy nagyon szigorú korlátozásokat vezetnek be....(.....)......de ez nem jelenti azt sajnos, hogy összességében kevesebben fognak meghalni"

Megfelelő időben meghozott megfelelő szintű korlátozásoknak ès az eü. rendszer felkèszítèsènek èppen az a cèlja , hogy egy várható jövőbeli időpontig , nevezzük nyájimmunitasnak, a vírus cirkulálásának minimumra jutásáig minèl kevesebb ember haljon meg ! Tehát , itt az idővel futunk versenyt...
Nálunk jelentős kormányzati hibák voltak a második hullám előtt, de még a harmadik hullám előtt is ...
A tömeges tesztelèsnek egyèbkènt van èrtelme , de csak akkor , ha ahhoz szigorú karantèn szabályok párosulnak ( Szlovákiában ezt rontottak el ) ès ha valóban lezárják a határt, nem úgy ahogy itt törtènt, hiszen kishatárforgalomban szabad volt az ingázás...

birka menet 2021.03.14. 22:47:53

@F.M.J.:

Már az 1. pontban hülyét csinálsz magadból: orbán mrgengedte, de nem javasolta, bruhahaha.
De jó! Igy megy ez a közbeszerzéseknél is: orbán nem javasolja a korrupciót, de megengedi. Ebből van nekünk egy Gázszerelő Cukkenbergünk.

A többi pontodhoz meg elég Csányit idézni Kocsiis Mátéhoz: ha hazudozni akarsz, akkor menj a fideszbe.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2021.03.14. 22:48:07

@Bogyó 2: Képzeld, én teljesen komolyan gondolom az elmúlt évek posztjait (migránsozással-sorosozással együtt, sőt, csakis azzal! :)), és egyáltalán nem izgat, hogy a balliberálisok mit gondolnak. Gyűlölködjetek és hazudjatok nyugodtan, évek voltak rá, hogy megszokjam. :) Jövőre Fidesz. Mert éppen ez van. Majd ha nem lesz Fidesz, hanem lesz más a ballibek ellen, akkor lesz más. Mondom, ami a szavazólapon van, abból lehet választani, másnak is, de nekem is.

birka menet 2021.03.14. 22:58:16

@törökkoppányi:

Ott kezdődik a te problémád, hhogy azt se tudod, hogy mire való a tesztelést, mit jelent az a fertőzöttsêg terjedés szempontjából, azt meg fel se fogtad, hogy az az Elkúrás mit jelent, amikor az azonositott covid fertőzöttnek még a családtagjait se tesztelik, az utolsó napokbeli kontaktjairól már nem is beszélve, és ez az egêsz megtetőzve azzal, hogy mindenki látja, hogy az Orbanitiv törzs meg az illibernyák eftársak vakcinái ki se látszanak a hazudozásokból, adat titkolásokból. Ezzel kezdődik aés végződik a totális járványkezelés elkúrás, nem az ellenzékkel! Gy.k. azzal a 7 millió nem orbán birkával.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2021.03.14. 23:01:46

Nagyjából eltüntettem az őrületet és a nyomait. Ha még egyszer felbukkan a barátunk (csak nem egy Mátyás keresztnevű ember? :)), hogy ugyanazt a kommentet száz példányban félpercenként bemásolja, ne válaszoljatok rá, mert legközelebb úgyis kitörlöm pár kattintással. Nagyobb meló a rá adott válaszokat kitörölni, mert azokat egyesével kell, a szerző kitiltása nélkül.

Nem érdemes trollkodni, mert van egy olyan kétkattintásos beállítás, hogy a komment szerzőjét az összes kommentjével együtt tüntetem el. Nem éri meg. Amennyi melót beletett órákon át a kb. 300 db komment kipipésztelésébe, annyiból írhatott volna saját posztot a blogján, vagy egy db hosszabb, értelmesebb hozzászólást. (Ha egy gyűlölködésre csak egy kommentet szán valaki, annyi maradhat...)

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.15. 00:18:29

@birka menet: Tudod, én megpróbáltam tisztelettel viszonyulni az objektívnek véletlenül sem titulálható hozzászólásodhoz. Hidd el, nem volt könnyű. Megpróbáltam tételesen rámutatni a demagógmédia lózungjai, és a valóság közötti különbségekre. Néha még az eredetet is megjelölve a triviális valóság ellenőrzéséhez.

Én egy műszaki ember vagyok. Sajnos a funkcionális analfabetizmus, a dislexia, illetve más szerzett vagy veleszületett problémák kezelése nem tartozik a szakterületemhez.

Ha a leírt nyilvánvaló valóság megértése, illetve értelmezése problémát okoz, akkor fordulj evvel foglalkozó szakemberhez. Én csak akkor tudok valakivel vitatkozni, ha a valóságot értelmezzük eltérően. A valóság vs. tévképzetek beszélgetések lefolytatásának módozatait nem abban az iskolában oktatják, ahova én jártam.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.15. 00:36:31

@Holger Hartland: Gyermekded lélek. Valami beteg ötlettől indíttatva megtanult profin sz@rni a küszöbre, és mivel ebben valóban elismerésre méltóan szerepel, azt hiszi, hogy az élet egyéb területén is kiválóságnak számít.
A törékeny kis elvont világát időről időre feldúlja a valóság rút kamionja, és ez nagyon beteggé teszi. Nem mindenki képes a tapasztalatok felhasználásával módosítani az álláspontján. Vannak, akiknek ehhez szakember segítsége kellene, de sajnos annak a lehetőségnek az igénybevételéhez is szükség lenne egy alapszintű felismerésre, vagy legalább egy gondviselőre.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2021.03.15. 00:52:23

@F.M.J.: Semmi elismerésre méltó nincs abban, ha valaki ugyanazt a szöveget félpercenként bemásolja a kommentablakba, és elküldi. Ez egy bolond. Az admin felületen százával sorakoznak a tegnap és ma kimoderált kommentjei.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.15. 01:02:21

@Holger Hartland: Én csak használom a gépet, nem területem a számítástechnika. Szerintem ez a futóbolond valami erre a célra írt programmal elégíti ki a retardált igényeit. Nem nagyon másolgat semmit. Csak egyszer beírja, a program meg küldözgeti. Gondolom másutt sem aratott nagy sikert a produktumával, és jobb híján kényszerrel akar magának egy kis odafigyelést kicsikarni. Ennyi erővel képezhetné is magát valamilyen területen, az idővel célra vezethet, de így ...

2021.03.15. 05:58:04

megnyugtatom a cikkírót, hogy a fideszt nem lehet választással legyőzni akárhová teszi az ikszet, úgyhogy örüljön, mert a csuti és bandája még hosszú évekig maradni fog a nyakunkon
pl: megfelelő időpontban felemelik a küszöböt 12 %-ra, és a hatpárti összefogás mehet a levesbe !

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.03.15. 08:19:32

@janos_3: Kompenzálsz? Ahol moderátor vagyok ott szívsz. Legutóbb a magya-ur blogon mekkorát szoptál! :-)) Vagy hétszer hajítottalak ki. A kedvenc szavaidat meg letiltottam - elmebeteg, pszichopata, náci, naci, blog stb. Egyre több blogger jön rá, hogy érdemes engem meghívni moderátornak, mert én évezettel vadászok rád, te elmebeteg.

eßemfaßom meg áll 2021.03.15. 08:36:29

@F.M.J.: Ugye tudod, hogy lóval próbálsz sakkozni?

eßemfaßom meg áll 2021.03.15. 08:45:21

@F.M.J.: Brendel Matyi alapvetően egy tanult, képzett faszi erőteljes mszp imádattal, régen alapvetően normális volt (legalábbis a mai önmagához képest, soha nem ültem volna le sörözni vele de nem volt rosszabb mint a többi ellenzéki harciblogger) aztán nem bírta feldolgozni a baloldal évtizedes szopássorozatát és megháborodott a szó orvosi értelmében. Egyébként amikor épp tiszta pillanatai vannak akkor tud értelmeset irni még ma is, de ezek csak fellobbanások aztán visszaesik és mindenki tudja milyen az amikor egy blog összematyizódik.

nemecsekerno_007 2021.03.15. 09:07:01

Na itt a DK hasznos hülyéje :))))))

birka menet 2021.03.15. 09:09:32

@F.M.J.:

Kösöznjük Emese, da a VALÓSÁGTAGADÓ fidernyákokkal tele az ország.

Az a panel meg már nagyon uncsi, hogy amikor a fidernyákot hazudozáson kapják, akkor meg eljátssza az áldozat szerepét.

Megoldás: nem kell tagadni azt ami nyilvánvaló. Birkaként is lehet büszkének lenni, be kell vállani ha az ember nem akar más lenni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.15. 11:58:15

@eßemfaßom meg áll:

Brendel elve egy fanatikus fasz volt, de pár éve teljesen leépült, mikor elhagyta őt a nagytökű francia szeretője, majd kirúgták a DK-ból.

eßemfaßom meg áll 2021.03.15. 15:47:08

@MAXVAL birсaman közíró: Téged az zavart régen Brendelben, hogy valláskárosultnak tart. Ebben spec egyetértek Brendellel. Egyéb dolgai meg teljesen elfogadhatóak voltak amíg nem őrült meg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.03.15. 19:47:08

@eßemfaßom meg áll:

Engem ez nem zavar, hidd el. Semmi bajom az ateizmussal, persze azon kívül, hogy nem értek vele egyet, de ateistának lenni legitím álláspont.

Engem a rosszindulata zavar.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.16. 00:46:59

@eßemfaßom meg áll: Igen, igazad lehet. Bár a kifejezést galambbal ismertem, a lényeg így is ugyan az. Megpróbál az ember értelmesen tételesen reagálni a blődségekre, de válasz helyett vagdalkozás, meg személyeskedés érkezik.

Szoktam informálódni a balos sajtóból, nem is keveset. Nagyon jól azonosítható egy-egy hasonló álláspont eredete, a blődség mértéke szerint. Úgy sejtem, hogy a felhozott képtelenségek a "Független Nemzet" és ikerlapjai című online szennylapból származhatnak. Ott szoktak megjelenni hasonló agyroppantó marhaságok. Itt a legutóbbi felhozatal, amiből kapok hírlevelet. Természetesen mind függetlenek, és persze egymástól is:
fuggetlennemzet.hu/index.php?id=20038&n=48518
thepost.hu/index.php?id=42484&n=46643
thehungariantimes.hu/index.php?id=19774&n=3825
Komolyságukban a tudományos mémek kaliberéhez tudnám hasonlítani, de az legalább vicces, és nem várja el, hogy elfogadd tényeknek a marhaságaikat. El is hiszem, hogy ha valaki csak ezeket baromsággombócokat eszi, akkor előbb-utóbb teljesen elszakad a valóságtól, és zsigeri gyűlöletet táplál mindenkivel szemben, aki szokott gondolkodni. Próbálok ilyenkor rámutatni a tényekre, hátha még nem késő. Valószínűleg ez esetben elkéstem. Nemrég értem haza. Átfutottam a beérkezett kommenteket, és természetesen a "lótól" ismét nem érkezett érdemi válasz, csak handabanda. Szint alá helyezte magát ahhoz, hogy válaszoljak. Ez már orvosi eset.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.03.16. 00:51:53

@eßemfaßom meg áll: Nekem nem sok tapasztalatom volt vele. A megnyilvánulásából leginkább egy elkényeztetett hisztis 15 körüli újgazdag csemete jutott róla eszembe, akinek az életben még semmiért sem kellett tennie semmit, és most hirtelen nem úgy vannak a dolgok, ahogyan a kis kobakjában elképzelte, ez pedig rendkívül felkavaró lett számára.

Glokta 2021.06.13. 01:07:34

@Bogyó 2: "a Fidesz kifejezett célja lett volna ez, hogy egybeterelje az összes őt leváltani akaró pártot és egy ennek megfelelő választási rendszert alakítson ki, természetesen megint erőből a konszenzusnak a látszatára se törekedve, a többpártrendszert kétpártrendszerré téve amiből persze egy tényleges egypártrendszert farag, csak a látszatot fenntartva."
Amúgy ez egy hatalmas tévedés.
A Fidesznek nem volt célja a pártok összeterelése. A Fidesz éppenséggel a centrális erőteret akarta fenntartani, mert a jelenlegi választási rendszer (amib pont a centrális erőtér fenntartása céljából lett egyfordulós) mellett az biztosíthatta volna nekik a biztos győzelmet nagyon hosszú ideig.

Azonban 2016-18 közt frontális támadást indítottak a Jobbik ellen, hogy eltapossák a feljövő jobboldali riválist. Ez többé-kevésbé sikerült is és 2018-ban kétharmadot hozott, csakhogy (ezzel alighanem nem számoltak) a maradék Jobbik és a maradék Jobbik-szavazók annyira meggyűlölték a kormányt, hogy még a balos ellenzékkel való szövetségre is hajlandóak lettek.

A létrejövő ellenzéki "összefogás" valami olyasmi, amit a kormánypárti sajtóban 2018-ban még csak a hívek feltüzelése céljából mondtak, de soha nem akarták (és nem is hitték), hogy valósággá váljon, de végül - elég nagy részben az ő közreműködésüknek köszönhetően - azzá lett.

Glokta 2021.06.13. 01:36:01

@birka menet: Kíváncsi vagyok, az itteni 'szakértők' közül hányan írták nyáron, hogy tiltsa már be a kormány a Horvátországba utazást, vagy arra, hány más európai ország volt, ami valami hasonlót megtett. Utólag könnyű ítélkezni, de gyakorlatilag az összes ország abba a hitbe ringatta magát, hogy a járványnak többé-kevésbé vége van.

Épp lett volna a különleges, ha a magyar kormány nem így tett volna, és szembemenve a közvélemény túlnyomó többségével, szigorú szabályokat kötött volna a kiutazáshoz.
Ha ezt megtették volna, vállalva a hatalmas ellenszelet, és emiatt nem lett volna számottevő járvány Mo-on és nagyjából normális évet élhettünk volna, akkor részemről menne a Fideszre az iksz.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.06.13. 12:27:00

@Glokta: Az ellenzéki "összefogás" hamarosan darabjaira fog hullani. A színvonalukat figyelve ez valószínűleg úgy fog történni, hogy hajba kapnak a szereposztó díványra várakozva az utcán, hogy kinek sikerült magasabbra vizelnie a kerítésre az O1G-t.

"Ha ezt megtették volna, vállalva a hatalmas ellenszelet, és emiatt nem lett volna számottevő járvány Mo-on és nagyjából normális évet élhettünk volna, akkor részemről menne a Fideszre az iksz."
- Csakhogy ez feltételez egy konzekvensen gondolkodó társadalmat. Ebbe a hibába már egyszer OV beleesett, amikor 2002-ben azt hitte, hogy a Horn-i rombolás utáni eredmények magukkal hozzák az újraválasztást is. Csakhogy ez nem így van. Az embereket folyamatosan emlékeztetni kell a bőrükön keresztül a valóságra. Ha csak a TV-ben látták volna, hogy mit művel a vírus, azt mondták volna, hogy propaganda, amivel a kormány fényezi magát, miközben korlátozza az emberek személyes szabadságát. Most meg hálásak, hogy előbb vagyunk kinn a vízből, mint a többiek. A választási kampány nem a józan észről, hanem a tömegbefolyásolásról szól. Ez a legnagyobb hibája az általános választójognak. Diferenciálni kellene, és akkor lehetne okosabban is élni.

Robinzon Kurzor 2021.08.02. 14:20:03

Ahhoz, hogy legyen más alternatíva is, mint ami most az étlapon szerepel, buknia kell a Fidesznek.
Ez ennyire egyszerű.
Nem is kell négy évet várni egy következő választással utána (nem is maradna meg az esetleges többsége a mostani ellenzéknek).
Egy-két év alatt végig lehet vinni egy alapos tisztogatást, makulátlan büntetőjogi eszközökkel, jó sok vádalkuval, lusztrációs törvénnyel.
A Doktor Miniszter Elnök Úr és szűk kísérete a Szovjetúnióba emigrál és 35 elcseszett év után kezdhetjük az egészet előröl.

Glokta 2021.08.03. 17:09:20

@Robinzon Kurzor: Polgárháborút akarsz?

Mert azt látni kell, hogy ez nem fog menni anélkül, hacsaknem az ellenzék valamilyen csoda folytán kétharmadot szerez.
Mit fog szerinted a kétmilliós biztos kormánypárti tábor csinálni, ha azt látják, hogy az új kormány feles többséggel (alkotmányellenesen) szabja át a törvényeket, nevez ki új főügyészt és váltja le az összes állami szerv vezetőjét? Egész biztos vagyok benne, hogy pl. a bloggazda az utcán lenne, és nem lenne egyedül.
Ami történne, ahhoz képest 2006 gyerekjáték volt.

Arról nem is beszélve, hogy 2010 után Orbán gyakorlatilag teljhatalommal a kezében sem tudott (vagy nem akart) végigvinni egy olyan tisztogatást, amire te gondolsz. Honnan gondolod, hogy egy sokkal kevésbé egységes ellenzék, valószínűleg feles többséggel, képes lenne erre 1-2 év alatt?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2021.08.07. 21:26:17

@Robinzon Kurzor:
Ahhoz, hogy legyen más alternatíva is, mint ami most az étlapon szerepel, buknia kell a balliberális oldalnak.
Ez ennyire egyszerű.
Nem is kell négy évet várni egy következő választással utána (nem is maradna meg az esetleges többsége a mostani Fidesznek).
Egy-két év alatt végig lehet vinni egy alapos tisztogatást, makulátlan jogi eszközökkel, jó sok politikai alkuval, lusztrációs törvénnyel.
A balliberális elit és szűk kísérete az Unióba emigrál és 35 elcseszett év után kezdhetjük az egészet előröl.
;)

(Van annyira igaz, mint az eredeti!)

@Glokta: A bloggazdát is beleértve senkit nem érdekel önmagában véve sem a főügyész (még mindig Polt Péter? nem, tényleg nem érdekel! :D), sem az alkotmány, meg az átszabás, meg az összes állami szerv valószínűleg nagyrészt mindig mindenkor mihaszna csinovnyik vezetője, meg mindenféle jogi huncutság. Az embereket az érdekli, ha durván belegázolnak az életükbe, pl. el akarják venni tőlük a hazájukat, ahol otthon vannak.

Na, azért mennek, megyünk ki az utcára. Nem egy ügyeskedő ügyészért vagy egy szervkereskedő lelkületű szervvezetőért.

Bayaz 2021.08.20. 20:11:11

@Holger Hartland: Persze hogy önmagában nem érdekel egy Polt Péter vagy hozzá hasonló lojális csinovnyik bukása.

Viszont az alkotmány módosítása vagy a főügyész elmozdítása feles többséggel mégis olyan lenne, ami után tömegeket kéne utcára vinni - ugyanis ha ezt hagynánk, az azt jelezné, hogy ezentúl bármit megtehetnek.
süti beállítások módosítása